Guardian: Η εισβολή του τανκ στο Πολυτεχνείο και οι φωτιές στην Εύβοια στο άλμπουμ για τα 50 χρόνια της Ευρώπης

O Guardian φιλοξενεί στο σημερινό του πρωτοσέλιδο ένα μεγάλο φωτογραφικό αφιέρωμα που το αφιερώνει στα «50 χρόνια της Ευρώπης». Συγκεκριμένα ο ανταποκριτής της εφημερίδας για την Ευρώπη, Jon Henley και ο συντάκτης φωτογραφιών, Guy Lane θυμούνται τα σημαντικά γεγονότα του τελευταίου μισού αιώνα μέσα από 24 φωτογραφίες.

Δύο από αυτές είναι από την Ελλάδα. Πρόκειται για το στιγμιότυπο με την απόγνωση που έχει αποτυπωθεί στα μάτια της κυρίας Παναγιώτας από τις φωτιές στην Εύβοια το 2021 καθώς και τη στιγμή που το τανκ γκρεμίζει την πύλη του Πολυτεχνείου στις 17 Νοεμβρίου 1973.

«Στις δεκαετίες που μεσολάβησαν, δικτατορίες έπεσαν και δημοκρατίες αναγεννήθηκαν (σ.σ Ελλάδα). Τείχη έπεσαν (τείχος του Βερολίνου), ομοσπονδίες (Τσεχοσλοβακία) διαλύθηκαν και ακολούθησαν αιματηροί πόλεμοι (Βοσνία, Σερβία, Ουκρανία). Υπήρξαν πολλές κρίσεις: πολιτικές, οικονομικές, ανθρώπινες. Η Ευρώπη έχει γίνει μάρτυρας τρομοκρατικών φρικαλεοτήτων, ειρηνικών — και λιγότερο ειρηνικών — επαναστάσεων, φυσικών καταστροφών, μιας πανδημίας. Η ΕΕ αυξήθηκε σε 28 μέλη και στη συνέχεια έχασε ένα από αυτά (Ηνωμένο Βασίλειο). Πρωτοφανής αριθμός ανθρώπων διακινδύνευσε τη ζωή του για να φτάσει σε αυτήν», γράφει χαρακτηριστικά η βρετανική εφημερίδα.

Η αρχή της ιστορίας που περιγράφει ο Guardian ξεκινάει με την αιματοβαμμένη εξέγερση των φοιτητών στο Πολυτεχνείο, στις 17 Νοεμβρίου 1973. 

«Στις 3 τα ξημερώματα της 17ης Νοεμβρίου 1973, ένα τανκ έσπασε τις πύλες του Πολυτεχνείου Αθηνών, καθώς μονάδες της αστυνομίας και του στρατού κατέστειλαν βάναυσα μια φοιτητική εξέγερση που θα προμήνυε το τέλος της στρατιωτικής χούντας στην Ελλάδα. Το πόσοι ακριβώς έχασαν τη ζωή τους αμφισβητείται. Παρόλο που κανείς δεν έχασε τη ζωή του στην πανεπιστημιούπολη, οι αναφορές για τον αριθμό των πολιτών — συμπεριλαμβανομένων των μαθητών λυκείου — που σκοτώθηκαν κατά την επακόλουθη καταστολή έξω από αυτήν κυμαίνονται από 24 έως σχεδόν τριπλάσιους.


Η εξέγερση του Πολυτεχνείου, που αποτέλεσε κομβική στιγμή στην ιστορία της Ελλάδας μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και μια καθοριστική πράξη αντίστασης κατά του αυταρχισμού που έστρεψε το ρεύμα της κοινής γνώμης εναντίον των συνταγματαρχών, οδήγησε τελικά στην πτώση του καθεστώτος τον επόμενο χρόνο», σχολιάζει ο Guardian. Σημειώνεται ότι το καρέ με την εισβολή του τανκ αποτυπώθηκε από τον φωτογραφικό φακό του βετεράνου, πλέον, φωτορεπόρτερ του Associated Press Αριστοτέλη Σαρρηκώστα.


Ο κ. Σαρρηκώστας μαζί με τον Ολλανδό σκηνοθέτη Άλμπερτ Κουράντ ήταν οι μοναδικοί που έμειναν μέχρι τέλους εκεί. Ο Σαρρηκώστας στη γωνία Στουρνάρη και Πατησίων ενώ ο Ολλανδός πίσω από τα παράθυρα του ξενοδοχείου Ακροπόλ κατέγραψε σε βίντεο την εισβολή. Έτσι λοιπόν η είσοδος του τανκ έκανε πολύ γρήγορα τον γύρο του κόσμου δείχνοντας το αληθινό πρόσωπο της χούντας.

Η απόγνωση της κυρίας Παναγιώτας στην Εύβοια το 2021 

Η δεύτερη ελληνική φωτογραφία είναι από τις καταστροφικές φωτιές στην Εύβοια το καλοκαίρι του 2021. Πρωταγωνίστρια η κυρία Παναγιώτα η οποία κοιτάζει με απόγνωση την καταστροφή που συντελείται μπροστά της. Το καρέ που τραβήχτηκε από τον Κωνσταντίνο Τσακαλίδη και δείχνει τον πόνο και την οδύνη των κατοίκων της Εύβοιας έκανε τον γύρο των διεθνών μέσων.

.

Πηγή: Protothema.gr

  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: