Μία συλλογή γεμάτη συναίσθημα και τρυφερότητα, που μιλά για την αξία της παρουσία του άλλου σε μια εποχή απόλυτου διχασμού.
Όποια και αν είναι η γνώμη σου για τον Alessandro Michele και την αισθητική που έφερε στον οίκο Gucci, δεν μπορείς να αρνηθείς ότι είναι ένας μεγάλος καλλιτέχνης. Όχι απαραίτητα μεγάλος σχεδιαστής, αλλά μεγάλος καλλιτέχνης. Ο creative director του κορυφαίου ιταλικού οίκου παρουσίασε μια συλλογή βαθιά συγκινητική και προσωπική, μιλώντας για τις «μητέρες» του, όπως ανέφερε ο ίδιος στο σημείωμα που δημοσίευσε. Την μαμά του Eralda και τη δίδυμη αδερφή της Giuliana. Και οι δύο ήταν εξίσου μητέρες του, αφού όπως λέει, ήταν σαν να μην γνώριζε το ποια τελικά ήταν εκείνη που τον έφερε βιολογικά στη ζωή. «Η ιδιαίτερη οικογένεια μου», όπως γράφει. Εκείνες τον μεγάλωσαν σαν να ήταν ένα, ανακαλύπτοντας τη μοναδικότητα, που μπορεί πράγματι να αναπτυχθεί, μέσα από την απόλυτη ταύτιση.
Ο δυαδισμός ήταν ένα φιλοσοφικό ρεύμα της αρχαιότητας, που πίστευε στην ύπαρξη δύο δυνάμεων, οι οποίες κυριαρχούσαν στη φύση, καταλήγοντας στην απόλυτη ένωση. Κάτι σαν το καλό και το κακό, το yin και το yang, τη φωτιά και το νερό, το φως και το σκοτάδι. Το ένα η συνέχεια του άλλου, η αναπόσπαστη ροή της ενέργειας που είναι στην πραγματικότητα μία, κρατώντας πάντα όμως τις δύο πλευρές της, τόσο διαφορετικές και μοναδικές. Κάπως έτσι φαίνεται να βίωσε την εμπειρία τη δυαδικότητας και ο Alessandro Michele, που έχει πολλές φορές πειραματιστεί με την εικόνα του, κάνοντας πανομοιότυπες εμφανίσεις με τον Jared Leto, ένα πρόσωπο που αποτελεί μία διαχρονική του μούσα.
Φέρνοντας στο φως αυτόν ακριβώς τον προβληματισμό, για το πώς γίνεται κατανοητή η ταυτότητα μέσω της παρουσίας ενός άλλου, το catwalk της Gucci Twinsburg γέμισε με πορτρέτα του Mark Peckmezian, όπου είδαμε τα ασπρόμαυρα πορτρέτα πανομοιότυπων διδύμων, που πόζαραν ο ένας δίπλα στον άλλο. Το show ξεκίνησε με μία μικρή αφήγηση, μέσα στην οποία ακούστηκαν πολλές φορές οι λέξεις «πανομοιότυπα», «δίδυμος», «ίδιος», «ξεχωριστός», κάνοντας σαφές το μήνυμα πίσω από την ιδέα της συλλογής.
Ίδιος, αλλά και διαφορετικός, σαν δίδυμος.
Πόσες φορές δεν έχουμε συνδυάσει τη δυαδικότητα με κάτι αρνητικό, φέρνοντας στο νου μας την επανάληψη, την εξαπάτηση, τη ταύτιση και την έλλειψη μοναδικότητας. Αυτό ακριβώς ήρθε να θέσει ο ίδιος ο Alessandro Michele, καταθέτοντας τη δική του προσωπική ιστορία, που είχε να κάνει με το «παιχνίδι της ψευδαίσθησης μια κατεστραμμένης συμμετρίας». Το catwalk άνοιξε με τα μοντέλα να βγαίνουν το ένα πίσω από το άλλο και με ένα γρήγορο περπάτημα να παρουσιάζουν τα νέα looks για την επόμενη Άνοιξη/Καλοκαίρι του 2023. Είδαμε retro κοστούμια και prints με λαχούρια, αλλά και animal prints, maxi αέρινα φορέματα με cut outs στο γνωστό στυλ-ξωτικού που λατρεύει ο Michelle, motomami jackets και 80s αναφορές στους έντονους ώμους των blazers, 70s στοιχεία και Chinese style, όπως και τα γνωστά statement αξεσουάρ που αγαπά ο Michele, με τα face jewelry να κλέβουν για άλλη μια φορά την παράσταση.
Και αφού είδαμε όλα τα looks, το ένα πίσω από το άλλο, το catwalk γέμισε από τα ίδια μοντέλα, που εμφανίστηκαν και πάλι στη σκηνή μαζί με τα δίδυμα αδέρφια τους. Εξήντα οχτώ δίδυμα αδέρφια περπάτησαν στο runway, πιασμένα χέρι-χέρι και ντυμένα με τα ίδια ακριβώς looks, που σχεδίασε ο Michele. Ένα project που δεν θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί ποτέ ξανά, από κανέναν άλλο σχεδιαστή, παρά μόνο από τον ιδιοφυή Alessandro Michele. Το σοκ, η έκπληξη, ο θαυμασμός και η συγκίνηση διαδέχονται το ένα το άλλο, καθώς αντικρίζεις αυτό το θέαμα.
Στις σημειώσεις του για το show, ο ίδιος ο σχεδιαστής γράφει: «Σαν διά μαγείας, τα ρούχα είναι διπλά. Φαίνεται να χάνουν το καθεστώς της μοναδικότητάς τους. Το αποτέλεσμα είναι αλλοτριωτικό και διφορούμενο. Σχεδόν ένα ρήγμα στην ιδέα της ταυτότητας, και μετά, η αποκάλυψη: τα ίδια ρούχα εκπέμπουν διαφορετικές ιδιότητες σε φαινομενικά πανομοιότυπα σώματα. Η μόδα, τελικά, ζει με σειριακούς πολλαπλασιασμούς, που δεν εμποδίζουν την πιο γνήσια έκφραση κάθε δυνατής ατομικότητας». Και η μόδα μόλις έγινε πιο πλούσια.
Δείτε το μαγικό show παρακάτω:
.
Moda