Διάβασε ακόμη:
Πιστεύω όμως, ότι τα τελευταία χρόνια, έχει κάπως βαλτώσει. Επαναλαμβάνεται, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι παρουσιάζει κακές συλλογές. Είναι σαν τον Karl Lagerfeld. Μπορεί οι συλλογές του για τον οίκο Chanel να ήταν εκπληκτικές, αλλά όχι κάτι που δεν είχαμε ξαναδεί από τον ίδιο. Τους κάνει αυτό, λιγότερο αξιόλογους designers; Φυσικά και όχι. Αλλά είναι αυτό που τελικά σε κάνει να λες, «θέλω κάτι παραπάνω», ειδικά από σχεδιαστές αυτού του βεληνεκούς που έχουν ανεβάσει τον πήχη.
Δες ακόμη:
Η Katrantzou, λοιπόν, ίσως να έπρεπε να κάνει show στον Ναό του Ποσειδώνα (κάτι που ήταν το όνειρό της από μικρή), για να «ξεμπλοκάρει». Ίσως έπρεπε να επιστρέψει στα πάτρια εδάφη για να βρει την έμπνευση που χρειαζόταν.
Υπήρχε μια μυστηριακή σχεδόν ατμόσφαιρα, με καπνούς να ξεπροβάλλουν από την πασαρέλα τονίζοντας τη βαρύτητα του μέρους που βρίσκονταν οι καλεσμένοι. Με θέα το πανέμορφο μνημείο, οι καλεσμένοι είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν τον αρχαιολογικό χώρο, ενώ παράλληλα έβλεπαν ρούχα στα οποία υπήρχε απόλυτη σύνδεση μεταξύ τους.
Η συλλογή ήταν εμπνευσμένη από την Ελλάδα. Αυτό το γνωρίζαμε, αλλά δεν περιμέναμε να δούμε ρούχα που θύμιζαν περισσότερο Haute Couture δημιουργίες, παρά μια ready-to-wear σειρά. Η κολεξιόν είχε, λοιπόν, πολλά φορέματα. Αυτό που αμέσως μας έκανε να καταλάβουμε ότι πρόκειται για ρούχα της Mary Katrantzou ήταν τρία πράγματα: οι όγκοι, τα χρώματα και οι υφές.
Αυτά είναι στοιχεία που έχουν πάντα οι συλλογές της σχεδιάστριας, βρέξει-χιονίσει. Έτσι και αυτή. Όπως πάντα, άρτια κατασκευασμένα και ραμμένα, στην πασαρέλα είδαμε εκπληκτικά ογκώδη φορέματα, πολλά από τα οποία διέθεταν layers είτε από τα πιο «απλά» πλισέ (ωδή στις αρχαιοελληνικές ενδυμασίες), είτε πιο glamorous δημιουργίες που έφερναν κάτι από τις μπαρόκ τουαλέτες με κρινολίνο που φορούσαν τον 17ο και 18 αιώνα, μόνο που τώρα είχαν πιο σύγχρονο twist καθώς ήταν στολισμένα με κρύσταλλα Swarovski.
Πολλά απ” αυτά τα φορέματα, είχαν τυπωμένα πάνω αστρολογικούς χάρτες, τυπώματα μυθολογικών προσώπων, χάρτες της Αρχαίας Ελλάδας αλλά και έγγραφα Ελλήνων φιλοσόφων (βλ. Ευκλείδη, Σωκράτη, Πυθαγόρα κτλ.).
Οι τεχνικές στα τυπώματα των φορεμάτων, αλλά και οι αναπάντεχες σιλουέτες των ρούχων ήταν πραγματικά one-of-a-kind. Ήταν σιλουέτες που έχουμε ξαναδεί από την Katrantzou; Ναι, αλλά πιο εξελιγμένες, πιο αναβαθμισμένες.
Η χρωματική παλέτα της Spring 2020 συλλογής, κινήθηκε στις γνωστές, ζωντανές αποχρώσεις που συνήθως επιλέγει η σχεδιάστρια, δίνοντας μεγαλύτερη βάση τώρα σε αποχρώσεις που αντιπροσωπεύουν τη χώρα μας. Το θαλασσί, το βαθύ μπλε και μοβ ήταν οι πρωταγωνιστικές αποχρώσεις του show.
NDP Photo Agency
Πέρα από την ασπρόμαυρη σειρά ρούχων που εν μέσω του show που πρόσφεραν μια πιο punk rock αίσθηση, στην κατά τα άλλα glamorous συλλογή, η Katrantzou έπαιξε και με πιο επίκαιρα χρώματα, όπως το φούξια, το nude, το φωσφοριζέ neon green και το bronze.
NDP Photo Agency
Αυτό όμως που έκανε τη συλλογή να ξεχωρίσει ήταν οι υφές. Αυτό είναι εξάλλου, βασικό μέρος της ταυτότητάς της σαν σχεδιάστρια και επιστρέφοντας στην χώρα στην οποία γεννήθηκε, έκρινε κρίσιμο να παρουσιάσει υφάσματα και υφές στις δημιουργίες της με τον πιο μεγαλοπρεπή τρόπο. Εξού και η χρήση των φτερών σε φορέματα, τα φανταστικά βολάν και τα πανέμορφα πλισέ που παρέπεμπαν σε αρχαιοελληνικούς χιτώνες.
NDP Photo Agency
Φυσικά, υπήρχαν κι άλλες αναφορές στην Ελλάδα του 5ου αιώνα, μέσα από τις λαιμοκόψεις των ρούχων, όπως τα bustiers που θύμιζαν ζυγαριές (αναφορά στο ζώδιο του Ζυγού), οι μακριές κάπες με κουκούλες, χαρακτηριστικά πανωφόρια των αρχαίων Ελλήνων και τα halter φορέματα (αυτά που δένουν στο λαιμό). Μια από τις πιο όμορφες δημιουργίες φόρεσε η Ευγενία Νιάρχου η οποία συμμετείχε στην επίδειξη, φορώντας ένα πανέμορφο halter dress σε σκούρο μπλε χρώμα το οποίο διέθετε τύπωμα αστρολογικού χάρτη στολισμένο με κρύσταλλα Swarovski.
Η Ευγενία Νιάρχου που περπάτησε στο show της Mary Katrantzou για τη Spring 2020 συλλογή (NDP Photo Agency)
Μια γενικότερα επιτυχημένη συλλογή, που ίσως εμείς σαν Έλληνες, να μη βλέπουμε τόσο αντικειμενικά όσο άλλοι. Ίσως αν οι αναφορές δεν παρέπεμπαν στην Αρχαία Ελλάδα, να μην μας είχε κάνει τόση εντύπωση ή απλά να μην την είχαμε εξετάσει τόσο εξονυχιστικά όσο τώρα. Παρ” όλα αυτά, ήταν μια, που δεν μπορεί παρά να χαρακτηριστεί ως μια από τις καλύτερες της Mary Katrantzou (όχι όμως η καλύτερη) η οποία τιμάει την πολιτιστική κληρονομία της χώρας μας με τον σωστότερο τρόπο. Σχεδιαστές με βάση την Ελλάδα δεν το έχουν καταφέρει αυτό και η αλήθεια είναι ότι η Katrantzou ήταν η καλύτερη υποψήφια για τη δουλειά.
Σημείωση: Η Mary Katrantzou επέλεξε αποκλειστικά ελληνικές επιχειρήσεις για χορηγούς, αλλά και για το ίδιο το show, όπως τo ελληνικό brand υποδημάτων, Ancient Greek Sandals που προμήθευσαν τα παπούτσια του show. Τα κοσμήματα ήταν Bulagri και πολλά από τα ρούχα στολισμένα με κρύσταλλα Swarovski.
Κεντρική φωτογραφία: NDP Photo Agency
Moda