Διάβασε ακόμη:
Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει αυτό το βάρος που λέγαμε. Είναι όμως διαβασμένη αρκετά (hint: για την έμπνευση της συλλογής), ώστε να ξέρει τι ταιριάζει στο ύφος του οίκου τον οποίο πλέον διευθύνει ως η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια, και τι ταιριάζει στο δικό της. Γιατί, όπως και ο Karl, έτσι και η διάδοχός του θα πρέπει να μπορεί να προσφέρει τη δική της ματιά στις συλλογές του οίκου.
Δες ακόμη:
Αυτή, λοιπόν, ήταν η πρώτη συλλογή της Virginie Viard για τον οίκο Chanel μετά τον θάνατο του Karl Lagerfeld. Η ίδια έχοντας δουλέψει αρκετά χρόνια στο πλευρό του ανθρώπου που ταυτίστηκε και ανέδειξε τον οίκο αυτό, είναι ο καταλληλότερος άνθρωπος για τη δουλειά. Και το απέδειξε με τη Fall 2019/20 Couture συλλογή που παρουσίασε σήμερα στο Παρίσι. Η επιτυχία της συλλογής ήταν σίγουρη (δεν υπήρχε περίπτωση να παρουσιάσει μια αποτυχημένη συλλογή όταν παρέα με τον Lagerfeld επιμελούνταν τόσα χρόνια τις προηγούμενες συλλογές του οίκου), παρ” όλα αυτά η απουσία του Karl είναι το ζήτημα. Πόσο έλειψε ο Karl απ” αυτή τη συλλογή;Πόσο τον αναζήτησε ή όχι το κοινό; Ο Karl λοιπόν, ήταν «εκεί», χωρίς να είναι ο «σταρ» της συλλογής. Η Viard με μαεστρία τίμησε τον Karl και την κληρονομιά που έχει αφήσει πίσω του, χωρίς όμως να «καταπατάει» τη δική της αισθητική. Είναι σημαντικό επίτευγμα αυτό, ειδικά όταν ήξερε ότι πάρα πολύς κόσμος θα κοιτούσε εξονυχιστικά την πρώτη της συλλογή για την Chanel.
Το concept και η σημασία των βιβλίων στη συλλογή
Δημιουργώντας ένα εντυπωσιακό σκηνικό μιας πολυτελούς και σίγουρα εμπλουτισμένης με πολλά βιβλία, βιβλιοθήκης, η Viard δεν παρέλειψε να εντυπωσιάσει με το σκηνικό που έστησε στον χώρο του Grand Palais, κάτι που ξεκάθαρα θα έκανε και ο Karl. Παρ” όλα αυτά, τιμάει την ιδρύτρια του brand, Gabrielle Chanel με τη θεματική της συλλογής αυτής.
Ακόμη:
«Τα βιβλία είναι οι καλύτεροί μου φίλοι», είχε εκμυστηρευτεί κάποια στιγμή η σχεδιάστρια στον συγγραφέα Paul Morand. Από τότε όλη της την παιδική ηλικία, η Chanel την πέρασε διαβάζοντας βιβλία με αποτέλεσμα να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής της. Οι χαρακτήρες των βιβλίων, της άνοιξαν τον δρόμο ώστε να αφήσει τη φαντασία -άρα και τη δημιουργικότητά της- ελεύθερη, οδηγώντας την τελικά στην σχεδιάστρια που μέχρι και σήμερα, τόσοι θαυμάζουν. Μέσα από τη λογοτεχνία και την ποίηση κατάφερε να αφεθεί και να εκφράσει την προσωπική της αισθητική αλλά και να λειτουργήσει κάτω από συνθήκες που μόνο ένας ζωγράφος, ένας μουσικός, ποιητής κτλ. λειτουργούσε. Αυτό ήταν που την διαφοροποίησε από τους άλλους σχεδιαστές της εποχής και της πρόσφεραν αυτή την καινοτόμα ματιά που είχε απέναντι στη μόδα.
Το ίδιο ίσχυε και για τον Karl. Η ανικανοποίητη ανάγκη του να συλλέγει βιβλία, ήταν μία που μοιραζόταν με την Gabrielle Chanel αλλά και την ίδια τη Virginie Viard. Η τελευταία τιμάει τη σχέση αυτή που είχε με τον Karl, και εμμέσως με την Chanel, καθώς και την αγάπη του για το décor μέσα από την Couture Fall 2019/20 συλλογή του γαλλικού οίκου.
Η βιβλιοθήκη Chanel
Σε ένα χώρο γεμάτο από χιλιάδες βιβλία, η κυκλική βιβλιοθήκη της Chanel ήταν σαν ένα ειρηνικό καταφύγιο από το οποίο ξεπετάγονταν μοντέλα με πανέμορφα ρούχα. Λέξεις, φιλοσοφικές ατάκες και μοναδικές δημιουργίες όλα έγιναν «ένα» στο fashion show της Viard η οποία σαν να κουβεντιάζει μαζί μας μέσα από τις δημιουργίες της, ενώ εκφράζει το όραμά της για τον οίκο Chanel.
Τα «όχι» και τόσο Karl ρούχα της συλλογής
Η απουσία του Karl ήταν ξεκάθαρη και -κατά τη γνώμη μου- πολύ απαραίτητη. Η συλλογή «φώναζε» Chanel με τον τρόπο που ο Lagerfeld την έχτισε όταν ανέλαβε τα ηνία του οίκου, καταφέρνοντας να ξεχωρίσει όμως από τις προηγούμενες συλλογές του σχεδιαστή.
Υπήρχε μια ανεπιτήδευτη κομψότητα που πάντα χαρακτηρίζει τα ρούχα της Chanel με ένα πιο απλό και διακριτικό τρόπο αυτή τη φορά. Οι σιλουέτες ήταν λιγότερο περίπλοκες απ” αυτές που πρόσφερε ο Karl, χωρίς αυτό να θεωρείται αρνητικό, απλά ως κάτι διαφορετικό απ” αυτά που έχουμε συνηθίσει από τις συλλογές του οίκου. Και κάπως λογικό, αν σκεφτείς ότι κάποιος άλλος άνθρωπος επιμελείται τη συλλογή.
Σαφέστατα, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπήρχαν statement δημιουργίες οι οποίες ήταν τόσο φανταστικά κατασκευασμένες που στην όψη τους κάποιος ανατριχιάζει.
Η ενδιαφέρουσα και bold χρωματική παλέτα ήταν μια όαση στα πιο «μουντά» αλλά τρομερά γοητευτικά βραδινά φορέματα της συλλογής, ενώ ήταν αυτή η απλότητα στις γραμμές που έκαναν τις έντονες και αποχρώσεις να ξεχωρίσουν πραγματικά.
Υπήρχε μια «βουβή» γοητεία και θηλυκότητα σε όλη τη συλλογή, μία την οποία έξυπνα η Viard παρουσίασε μέσω των σατέν κιμονό/ρόμπες με λουδούδια, τα βελούδινα column και halter dresses και φυσικά τα περίπλοκα βολάν που αποτέλεσαν τα μόνα «περίπλοκα» στοιχεία της συλλογής.
Μια πολύ ισορροπημένα δοσμένη Chanel-ική συλλογή και ένα εξαιρετικό ντεμπούτο για την ταλαντούχα Virginie Viard.
Moda