Το νέο μεγάλο στοίχημα της Rolls Royce είναι ο εξηλεκτρισμός της αεροπλοΐας. Για το λόγο αυτό δουλεύει πάνω στο project ACCEL (από το «Accelerating the Electrification of Flight»), το οποίο χρηματοδοτείται από τη βρετανική κυβέρνηση και στο οποίο μετέχουν επίσης η YASA και η Electroflight.
«Το ACCEL δεν είναι τίποτα λιγότερο από ένα επαναστατικό βήμα που αλλάζει την αεροπλοΐα», αναφέρουν χαρακτηριστικά οι ιθύνοντες της πολυτελούς βρετανικής μάρκας.
Tο ACCEL είναι ένα πανάλαφρο, μονοθέσιο αεροπλάνο μηδενικών ρύπων που φιλοδοξεί να συντρίψει το ρεκόρ ταχύτητας για αμιγώς ηλεκτρικό αεροπλάνο, που κατέχει από το 2017 η Siemens με 210 mph (337,96 χλμ/ώρα).
Ο στόχος της Rolls Royce με το νέο της φιλόδοξο project είναι να ξεπεράσει τα 300 mph δηλαδή τα 480 χλμ/ώρα.
Για το λόγο αυτό μια ομάδα βρετανών μηχανικών, σχεδιαστών και ειδικών δεδομένων έχει εγκατασταθεί σε ένα υπόστεγο στο αεροδρόμιο του Γκλόστερσαϊρ που δουλεύει πάνω στο project. Βάσει του προγραμματισμού, το ηλεκτρικό αεροπλάνο της Rolls Royce θα κυνηγήσει το ρεκόρ εντός του 2020.
«Αυτό το αεροπλάνο θα τροφοδοτείται από ένα υπερσύγχρονο ηλεκτρικό σύστημα και την πιο ισχυρή μπαταρία που κατασκευάστηκε ποτέ για πτήση», λέει χαρακτηριστικά ο ACCEL Project Manager της Rolls-Royce, Matheu Parr.
Το ACCEL θα φέρει την πιο εξελιγμένη συστοιχία μπαταριών που έχει συναρμολογηθεί ποτέ για αεροπλάνο, παρέχοντας αυτονομία της τάξης των 200 μιλίων (322 χιλιόμετρα). Χάρη σε αυτή δηλαδή θα μπορεί το αεροπλάνο με μια πλήρη φόρτιση να πραγματοποιεί πτήση από Λονδίνο για Παρίσι. Αποτελείται από 6.000 κυψέλες, ενώ εφοδιάζεται με ένα προηγμένο σύστημα ψύξης που είναι ανθεκτικό στις ακραίες θερμοκρασίες και στις υψηλές απαιτήσεις των πτήσεων.
Ο έλικας παίρνει κίνηση από τρεις χαμηλού βάρους και υψηλής απόδοσης ηλεκτροκινητήρες που σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν από την YASA στη Μεγάλη Βρετανία. H συνδυαστική μέγιστη ισχύς ανέρχεται στα 750 kW δηλαδή κάτι παραπάνω από 1.000 hp.
Στην προσπάθεια για το ρεκόρ οι κινητήρες θα ρυθμιστούν έτσι ώστε να παράγουν συνεχώς πάνω από 500 hp. Για λόγους που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια και τη βελτιστοποίηση της απόδοσης, αισθητήρες θα συλλέγουν καθε δευτερόλεπτο κατά τη διάρκεια της πτήσης, πληροφορίες από περισσότερα από 20.000 σημεία της κινητήριας μονάδας. «Στο επόμενο έτος θα επιδείξουμε τις δυνατότητές του σε απαιτητικά περιβάλλοντα δοκιμών πριν κυνηγήσουμε το ρεκόρ το 2020 από διάδρομο στην ουαλική ακτή», αναφέρει ο Matheu Parr.
(?)
texnologia