Του Πέρη Χαλάτση
Οι γιαπωνέζοι με μια λέξη εννοούν πολλές. Στα γιαπωνέζικα η λέξη “Buttigiri” δεν έχει μια αντίστοιχη λέξη αλλά …αρκετές περισσότερες. Όταν λένε τη λέξη “Buttigiri” εννοούν : « Να πρωτοπορούμε και να αφήνουμε τους άλλους πίσω”.
Αυτό ήταν και το σύνθημα των μηχανικών της Honda. Με το κόκκινο λογότυπο Type R που «κόλλησαν» στο νέο Honda Civic κατάφεραν και εντυπωσίασαν γιατί πολύ απλά έκαναν εξαιρετική δουλειά.
Βέβαια τέτοια αυτοκίνητα που εμείς τα λέμε «αυτοκίνητα δρόμου αλλά με αγωνιστικές επιδόσεις» δεν απευθύνονται σε εμάς.
Δεν απευθύνονται σε Έλληνες πελάτες. Πολύ απλά γιατί εδώ τιμωρείσαι αν θέλεις κάτι καλό. Μέχρι τις 31 Μαΐου το Honda Type R 4 ης γενιάς κόστιζε 60.000 ευρώ !!!
Σήμερα με κάποιες αλλαγές που έγιναν στους υπολογισμούς των κ.εκ , το TYPE R κοστίζει 50.000 ευρώ. Και πάλι απαγορευτική η τιμή του, άσχετα αν το αυτοκίνητο είναι «διαμάντι». Γιατί το ίδιο αυτοκίνητο στη Γερμανία τιμολογείται λίγο κάτω από τις 35.000 ευρώ. Δηλαδή κοστίζει 15.000 ευρώ φθηνότερα από όσο το «τιμωρούν» στην Ελλάδα. Γιατί περί τιμωρίας πρόκειται.
Παρά το γεγονός ότι το αυτοκίνητο αυτό λόγω του υψηλού του κόστους είναι απαγορευτικό για τις τσέπες μας, η Honda ξέροντας ότι δεν πρόκειται να έχει οικονομικό όφελος, τόλμησε και παρουσίασε το «αγωνιστικό» της Type R στην πίστα των Μεγάρων, βάζοντας τα γυαλιά σε αρκετές άλλες εταιρίες (στην Ελλάδα) που λόγω τσιγκουνιάς αλλά και κακής εκτίμησης αποφεύγουν τέτοιου είδους εκδηλώσεις.
Η εταιρία Αφοι Σαρακάκη που αντιπροσωπεύει τα αυτοκίνητα της Honda στην Ελλάδα, παρουσίασε το 4 ης γενιάς Type R , στην πίστα Μεγάρων απλά και μόνο για να επιβεβαιώσει ότι οι γιαπωνέζοι βρίσκονται μπροστά από τους ανταγωνιστές τους. Το νέο Civic Type R σηματοδοτεί το ξεκίνημα μιας νέας εποχής επιδόσεων για τη Honda, βασισμένο στο αγωνιστικό DNA της μάρκας.
Το Type R – διατίθενται αποκλειστικά σαν πεντάθυρο – είναι ένα αυτοκίνητο για το δρόμο με αγωνιστικές προδιαγραφές και γι αυτό το λόγο οι περισσότεροι στο εξωτερικό, το αγοράζουν για αγωνιστική χρήση. Άλλωστε το αυτοκίνητο είναι φτιαγμένο για αγώνες.
Ο νέος κινητήρας 2.0 VTEC TURBO δεν έχει καμιά σχέση με τους προηγούμενους Type R. Είναι υψηλόστροφος, με μεγαλύτερη ροπή, μεγαλύτερη ισχύ και πιο γρήγορη απόκριση στο γκάζι. Η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς.
Να μείνουμε λίγο στα τεχνικά χαρακτηριστικά που ενδιαφέρουν τους γρήγορους οδηγούς.
Ο κινητήρας είναι 2.0 VTEC TURBO (βενζίνης), με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο. Η ισχύς του κινητήρα είναι 310 ίππους που τους αποδίδει στις 6.500 rpm ενώ η ροπή του 400 Nm from 2,500 to 4,500 rpm . Το Type R 4 ης γενιάς κινείται με ένα μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (LSD). Το κιβώτιο ομαλής λειτουργίας διασφαλίζει μια άμεση, απολαυστική “σχέση” με τον οδηγό και εκμεταλλεύεται όλο το εύρος ισχύος, ροπής και στροφών του κινητήρα. «Φοράει» νέες, ελαφριές, αλουμινένιες 19άρες ζάντες υψηλής ακαμψίας. Οι διευρυμένοι θόλοι των τροχών φιλοξενούν ελαστικά 235/35R19 που σχεδιάστηκαν ειδικά για το Type R σε συνεργασία με την Continental.
Η τελική του αγγίζει τα 270 χιλιόμετρα ενώ η επιτάχυνση από 0-100 είναι 5.7 δευτερόλεπτα.
Όταν κάποιος αγοράζει ένα τέτοιο αυτοκίνητο το τελευταίο πράγμα που κοιτάει είναι η κατανάλωση.
Σιγά μην έχει ένα τέτοιο εργαλείο και θα σκέφτεται πόσο καίει. Ωστόσο οι γιαπωνέζοι το μέτρησαν και είπαν ότι στην πόλη καίει για κάθε 100 χιλιόμετρα 9,4 λίτρα ενώ εκτός πόλης η κατανάλωση περιορίζεται στα 6.1 λίτρα.
Το οδηγήσαμε μόνο μέσα στην πίστα και μας εντυπωσίασαν τόσο το στήσιμό του, όσο και τα κρατήματα του. Η ανάρτηση έχει πολύ καλή απόσβεση και δεν κοπανάει ακόμη και όταν μπαίνεις με πολλά χιλιόμετρα στη στροφή πατώντας φρένα με το αριστερό και γκάζι με το δεξί.
Η μπροστινή ανάρτηση είναι Dual Axis Strut ( με γόνατα δύο αξόνων) και η πίσω ημιάκαμπτος άξονας τύπου H. Το σύστημα διεύθυνσης είναι Dual Pinion Electric Power Steering ( Κρεμαγιέρα με δύο πινιόν σετ γραναζιών και ηλεκτρική υποβοήθηση). Ο οδηγός χρειάζεται μόνο 2.25 στροφές από τέρμα σε τέρμα. Αυτό σημαίνει ότι στρίβει στην πίστα χωρίς περιττές κινήσεις.
Τα φρένα μπροστά είναι αεριζόμενοι διάτρητοι δίσκοι 350 mm, με δαγκάνα 4-εμβόλων ενώ πίσω έχει συμπαγείς δίσκους 296 mm . Τα ελαστικά του είναι μπροστά πίσω 19 ιντσών (235 35 R19) .
Με “κόκκινο” στις 7.000 rpm, ο κινητήρας – εκπρόσωπος της επόμενης γενιάς της σειράς Earth Dreams Technology της Honda – συνδυάζει ένα προηγμένο σύστημα υπερσυμπίεσης με τις τεχνολογίες Μεταβλητού Χρονισμού. Ακόμη και στα κόκκινα δεν μας προβλημάτισε. Υπάρχει εξήγηση αλλά είναι εξειδικευμένη. Σ αυτό βοηθάει ο Ηλεκτρονικός Έλεγχος Βύθισης Βαλβίδων (Variable Timing και Lift Electronic Control (VTEC) της Honda) και ο διπλός Μεταβλητός Έλεγχος Χρονισμού Dual-Variable Timing Control (VTC) , για αύξηση της απόκρισης στις χαμηλές στροφές σε συνδυασμό με παρατεταμένη επιτάχυνση. Ένας υπερσυμπιεστής χρησιμοποιείται για την παραγωγή κορυφαίας μέγιστης ισχύος, διατηρώντας την απόκριση στις χαμηλότερες στροφές και την ισχύ στις υψηλές. Για καλύτερη βελτίωση της απόκρισης, το σύστημα υπερσυμπίεσης ενσωματώνει μία ηλεκτρονική βαλβίδα ελέγχου πίεσης (wastegate) που προσφέρει μεγαλύτερο βαθμό ελευθερίας στον έλεγχο της υπερπλήρωσης σε σχέση με μία συμβατική μονάδα.
Δεν προχωράω στα τεχνικά που μόνο μηχανολόγοι καταλαβαίνουν. Θα τα πώ όσο πιο απλά γίνεται. Μπορεί να βλέπεις το στροφόμετρο στα «κόκκινα» αλλά το Type R δεν σε προδίδει. Η τελική μετάδοση γίνεται μέσω ενός ελικοειδούς διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, άμεσης απόκρισης. Αυτός ο τύπος διαφορικού προσφέρει υψηλή πρόσφυση ακόμα και στις γρήγορες στροφές. Η συγκεκριμένη τεχνολογία, συγκρινόμενη με ενός παραδοσιακού διαφορικού, μειώνει το χρόνο γύρου του νέου Civic Type R κατά πέντε δευτερόλεπτα ανά γύρο στο Nürburgring Nordschleife.
Μου άρεσε που φρέναρα εξαντλώντας και τα τελευταία μέτρα της ευθείας ενώ στρίβοντας με χιλιόμετρα, το αυτοκίνητο ακολουθούσε πιστά τις εντολές του οδηγού ακόμη και αν οδηγείται στις στροφές , με το αριστερό πόδι στο φρένο και το δεξί κολλημένο στο γκάζι.
Οι μηχανικοί της Honda για να πετύχουν αυτό που ήθελαν στο Civic Type R , 4 ης γενιάς, δούλεψαν στην αεροδυναμική σήραγγα στις ειδικές εγκαταστάσεις των μηχανοκίνητων σπορ της Honda στη Sakura, Ιαπωνία, εκεί όπου εξελίσσεται ο κινητήρας της Honda για τη Formula One. Μέσω των υπολογιστικών μοντελοποιήσεων CFD έκαναν όλες τις τροποποιήσεις που ήθελαν για να φθάσουν στη λέξη “Buttigiri”.
Εύκολα μαθαίνεις να οδηγείς το Honda Civic Type R . Και πιο εύκολα το εμπιστεύεσαι γιατί δεν σε προδίδει ακόμη και στο λάθος.
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto, τέστ