Το ηλεκτρικό Honda e είναι αν μη τι άλλο ένα έξυπνα σχεδιασμένο αυτοκίνητο που ξεφεύγει από τα συνηθισμένα πρότυπα. Εξωτερικά και εσωτερικά διαφέρει ενώ αντί για εξωτερικούς καθρέφτες έχει κάμερες!
Οι σχεδιαστές ξεκίνησαν από λευκό χαρτί και δημιούργησαν ένα καθαρόαιμο γιαπωνέζικο αυτοκίνητο αλλά με ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Το νέο ηλεκτρικό Honda e είναι ένα όμορφο σχεδιαστικά αυτοκίνητο που ξεφεύγει από τον ανταγωνισμό των ηλεκτρικών προτάσεων. Έχουν κρατήσει αρκετά στοιχεία από το πρωτότυπο Urban EV που παρουσιάσθηκε το 2017. Στη συνέχεια έβαλαν τις πινελιές εξωτερικά και εσωτερικά και το έκαναν όμορφο, άνετο στις μετακινήσεις και οικονομικό.
Η αρχή της φιλοσοφίας είναι μια πρίζα. Και τελείωμα αυτού του μικρού city-car των 3,9 μέτρων είναι πάλι μια πρίζα. Εντυπωσιακό είναι το διαφανές κάλυμμα της θύρας φόρτισης που βρίσκεται πάνω στο εμπρός καπό. Ανοίγει το καπάκι και εκεί βρίσκεται ο εναλλάκτης.
Όλα καλά και όμορφα. Όλα έξυπνα σχεδιασμένα. Με αρκετά στοιχεία ρετρό δεν περνάει απαρατήρητο. Ωστόσο η αυτονομία του μας προβλημάτισε.
Επίσημα λέει ότι μπορούμε να κάνουμε περισσότερα από 220 χιλιόμετρα. Όταν το παραλάβαμε πλήρως φορτισμένο έγραφε ότι μπορούμε να κάνουμε 210 χιλιόμετρα αλλά στην πραγματικότητα κάναμε αρκετά λιγότερα. Βέβαια δεν κινηθήκαμε στην πόλη για να έχουμε με τα φρεναρίσματα ανάκτησης ενέργειας και είχαμε στο φουλ τον κλιματισμό.
Η τιμή του Honda e στη βασική έκδοση των 136 ίππων είναι 35.990 ευρώ. Με την επιδότηση της κυβέρνησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά» αφαιρούνται 5.804 ευρώ και η τιμή διαμορφώνεται στα 30.186 ευρώ. Ωστόσο δεν μπορούμε να πούμε ότι είναι χαμηλή ακόμη και με την επιδότηση.
Ας δούμε όμως το ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Honda
Σχεδιαστικά εξωτερικά και εσωτερικά το Honda e μας άρεσε. Πρωτοποριακός –για την κατηγορία του — είναι και ο πίνακας οργάνων. Οι πέντε έγχρωμες οθόνες υψηλής ανάλυσης δίνουν άλλο προφίλ στο εσωτερικό. Ξεχωρίζει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 8,8” και οι δύο οθόνες 12,3”.
Οι πατροπαράδοτοι καθρέφτες λείπουν εξωτερικά. Στη θέση τους υπάρχουν μικρές κάμερες ( Side Camera Mirror System). Ο οδηγός στο εσωτερικό ενημερώνεται για το τι συμβαίνει έξω από το αυτοκίνητο με δύο όμορφες οθόνες που έχουν το σωστό μέγεθος και δεν προβληματίζουν. Βέβαια κατά πόσο εύκολα μπορεί κάποιος να συνηθίσει το νέο τρόπο της εξωτερικής ενημέρωσης αυτό είναι θέμα καθαρά του οδηγού. Όπως για παράδειγμα κάποιοι οδηγοί όταν αποφάσισαν να αγοράσουν αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο βασανίστηκαν μέχρι να μάθουν ότι το αριστερό τους πόδι θα πρέπει να μένει ακίνητο. Κάπως έτσι θα πρέπει να εξοικειωθούν με τη λογική του Honda e. Άλλωστε σήμερα με τις προηγμένες συνδεσιμότητες χρειάζεται και εκεί εξοικείωση.Χρόνο εξοικείωσης χρειάζονται οι μεγαλύτεροι σε ηλικία οδηγοί με την κάμερα παρκαρίσματος.
Σαν παρατήρηση το μόνο που έχω να πω είναι ότι υπάρχει ένα κακό νετάρισμα τη νύχτα όταν κάποιο αυτοκίνητο βρίσκεται αριστερά η δεξιά του Honda e με ανοικτούς προβολείς. Επίσης θα πρέπει να ξέρετε ότι οι κάμερες που παίζουν το ρόλο του εξωτερικού καθρέφτη ρυθμίζονται ανάλογα με το πώς βολεύει τον οδηγό.
Οι διαστάσεις του μικρού Honda e είναι 3.894 χλστ (μήκος) , 1.750 χλστ (πλάτος) και 1.512 χλστ (ύψος). Ικανοποιητική είναι η απόσταση από το έδαφος (145.2 χλστ).
Το ηλεκτρικό Honda έχει αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης. Ο οδηγός ανάλογα τον τρόπο που θέλει να κινηθεί μπορεί να επιλέξει την ένδειξη «normal» και «sport» . Η τελική ταχύτητα είναι 145 χιλιόμετρα.
Στο δρόμο το αυτοκίνητο κινείται υποδειγματικά. Φρενάρει καλύτερα από όσο περιμέναμε. Και οι τέσσερις τροχοί είναι εφοδιασμένοι με γόνατα ΜακΦέρσον. Η μπαταρία -ιόντων λιθίου χωρητικότητας 35,5 kWh με ενσωματωμένο φορτιστή 6,6 kW- είναι τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα. Σημαντικό είναι ότι οι μηχανικοί κατάφεραν να μοιράσουν το βάρος μεταξύ των δύο αξόνων σε ποσοστό 50:50. Έτσι το αυτοκίνητο «κάθεται» καλύτερα στο δρόμο.
Τέσσερεις ενήλικές ταξιδεύουν χωρίς να στριμώχνονται αρκεί ο οδηγός και συνοδηγός να μην είναι μπασκετμπολίστες. O χώρος των αποσκευών περιορίζεται στα 171 λίτρα. Μέσα στο πορτμπαγκάζ θα πρέπει να μεταφέρετε πάντα τους δύο φορτιστές. Ο ένας είναι για να χρησιμοποιηθεί σε παροχή πρίζας τύπου 2 AC . Χρειάζεται περίπου τέσσερις ώρες φόρτισης.. Ο δεύτερος φορτιστής είναι για να τον συνδέσετε με το οικιακό σας ρεύμα αλλά εκεί χρειάζεται υπομονή. Για μια πλήρη φόρτιση απαιτούνται με οικιακό ρεύμα απαιτούνται 18,8 ώρες .
Βέβαια με τους ταχυφορτιστές που θα εγκατασταθούν στους δρόμους, στα σουπερ μάρκετ και στα πάρκα θα χρειάζεται μισή ώρα για να φορτίσετε στο 80% τη μπαταρία σας.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 154 ίπποι
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 315 Nm
ΚΙΝΗΣΗ: Στους πίσω τροχούς
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός/πίσω
ΜΗK.XΠΛ.XΥΨ.: 3.895×1.750×1.512 χλστ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.530 χλστ.
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 171-861 λίτρα
ΒΑΡΟΣ: 1.527-1.542 κιλά
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 35,5 kWh ΦΟΡΤΙΣΗ AC 2,3 kW: 18,8 ώρες
ΦΟΡΤΙΣΗ ΑC 7,3 kW: 4,1 ώρες
ΤΑΧΕΙΑ ΦΟΡΤΙΣΗ 100 kW: 30 λεπτά
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ*: 210 χλμ. (WLTP) 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 8,3 δλ. ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*: 145 χλμ./ώρα
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 16,7 kWh/100 χλμ. ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 0 γρ./χλμ. ΤΙΜΗ ME EΠΙΔΟΤΗΣΗ: 34.274 ευρώ
Honda e: Μικρή αυτονομία αλλά εντυπωσιακό σε σχεδίαση gr.
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto, SLIDER