Honda X-ADV 750 2025: Ταράζει τα νερά και στους δύο κόσμους!

Το να γεννιέται μία φρέσκια ιδέα, η οποία μάλιστα να θέτει τις βάσεις για μία νέα κατηγορία μοτοσυκλετών, δεν είναι κάτι που συμβαίνει συχνά στον κόσμο των δύο τροχών. Όμως, η Honda είναι γνωστή για τις καινοτομίες της και για το 17YM αποκάλυψε μία πρωτοποριακή φιλοσοφία δίτροχου, ξαφνιάζοντας τους πάντες: ήταν το X-ADV.

Ας δούμε τώρα ποιο ήταν το σκεπτικό πίσω από αυτή την καινοτόμο ιδέα: Σκεφθείτε τα χαρακτηριστικά μιας κλασικής adventure μοτοσυκλέτας – ανθεκτική για να πηγαίνει παντού, με όρθια θέση οδήγησης για εξαιρετική ορατότητα και πολυχρηστική, κατάλληλη για καθημερινές μετακινήσεις και βόλτες στον ελεύθερο χρόνο. Μετά, αναλογιστείτε τι προσφέρει ένα μέσο δίτροχο καθημερινής χρήσης. Μπορεί να είναι scooter ή μοτοσυκλέτα, αλλά σε κάθε περίπτωση, πρέπει να είναι ευκολοδήγητο, ευέλικτο και άνετο, αποδοτικό και με πρακτικούς αποθηκευτικούς χώρους. Οι πρωτοπόροι μηχανικοί της Honda συνδύασαν τους δύο διαφορετικούς κόσμους και δημιούργησαν κάτι πραγματικά ξεχωριστό.

Το όχημα που δημιούργησαν, είχε την αντοχή και το στυλ ενός SUV, που μπορούσε να κινείται με απόλυτη άνεση στη ζούγκλα της πόλης. Και ενώ διέθετε όλα τα premium χαρακτηριστικά που κάνουν πιο εύκολη τη ζωή σε μία μεγαλούπολη, είχε επίσης την εμφάνιση, την ιπποδύναμη και τις ικανότητες του πλαισίου, που προσδίδουν σε κάθε διαδρομή μία υπόσχεση περιπέτειας.

Το X-ADV ενσάρκωνε την ελευθερία σε δύο τροχούς μέσα από μία συναρπαστική νέα μορφή και προσέλκυσε την προσοχή μιας στρατιάς αναβατών από όλη την Ευρώπη που λαχταρούσαν κάτι νέο, και τελικά σημείωσε τεράστια εμπορική επιτυχία. 

Ωστόσο, το X-ADV δεν σταματά να εξελίσσεται. Για το 21YM, η Honda αύξησε την απόδοση του κινητήρα, μείωσε το βάρος, αναβάθμισε το στυλ και ενίσχυσε την πρακτικότητα. Το 2023 το X-ADV ήταν το δεύτερο σε πωλήσεις δίτροχο μοντέλο της Honda στην Ευρώπη και από τότε που παρουσιάστηκε, σχεδόν 60.000 έχουν πωληθεί στη Γηραιά Ήπειρο.

Για το 25YM, το X-ADV αναβαθμίζεται αισθητικά και τεχνολογικά, ενώ παράλληλα γίνεται ακόμα πιο χρηστικό. Διατίθενται τρεις ολοκαίνουργιες χρωματικές επιλογές και ένας αποκλειστικός συνδυασμός ως Ειδική Έκδοση (Special Edition) με εντυπωσιακή διχρωμία. Επίσης μεταβαίνει προοδευτικά προς πιο βιώσιμες πρακτικές παραγωγής. Ένα μοντέλο που κάποτε ξεκίνησε ως πρωτοπόρος, σήμερα εξακολουθεί να χαράσσει νέους δρόμους στον κόσμο των δύο τροχών.

Επισκόπηση 

Το X-ADV διέθετε ανέκαθεν ένα μοναδικό σχήμα που το έκανε να ξεχωρίζει από το πλήθος. Στο πλαίσιο της ανανέωσής του για το 25YM, τα πλαστικά μέρη του έχουν επανασχεδιαστεί με στόχο μια πιο σπορ και δυναμική σιλουέτα, σε συνδυασμό με τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα, που το κάνουν αδιαμφισβήτητα να ξεχωρίζει. Οι επανασχεδιασμένοι διπλοί προβολείς LED φέρουν ευδιάκριτα φώτα ημέρας  (DRL), με ενσωματωμένα φλας – κάτι πρωτοποριακό στον κόσμο της μοτοσυκλέτας. Για εύκολη πρόσβαση στο έδαφος, η σέλα έχει επανασχεδιαστεί και, για αυξημένη άνεση, φέρει παχύτερη στρώση ουρεθάνης. Ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα έχει χωρητικότητα 22 λίτρων και φιλοξενεί μία θύρα φόρτισης USB-C. Επίσης διαθέτει ένα πρακτικό ντουλαπάκι.

Η νέα, έγχρωμη οθόνη TFT 5”, υιοθετεί νέα εικονίδια, γραφικά και δομή μενού, ενώ έχει σχεδιαστεί για να είναι ευανάγνωστη ακόμα και τις ημέρες με έντονη ηλιοφάνεια. Επίσης επιτρέπει τη συνδεσιμότητα του smartphone του αναβάτη μέσω του λογισμικού Honda RoadSync*. Ο έλεγχος γίνεται από έναν εργονομικό, φωτιζόμενο διακόπτη στο αριστερό γκριπ, με τον αναβάτη να έχει πρόσβαση στις λειτουργίες του συστήματος πλοήγησης στην οθόνη, πέραν των λειτουργιών του smartphone. Νέο χαρακτηριστικό για το 25YM, το cruise control είναι χρήσιμο για μακρινές διαδρομές και συνεργάζεται άριστα με το DCT για να προσφέρει υψηλής ποιότητας, ξεκούραστα ταξίδια.

Όπως και πριν, ο παράλληλος, δικύλινδρος κινητήρας συνδυάζει ισχυρή απόδοση στις χαμηλές — μεσαίες στροφές, ευχρηστία και εξαιρετική κατανάλωση καυσίμου. Η μέγιστη ισχύς είναι 58,6 PS (43.1kW) με εντυπωσιακή ροπή 69Nm. Η Ηλεκτρονική Διαχείριση Γκαζιού — Throttle By Wire (TBW) – διαθέτει 4 προεπιλεγμένα προφίλ οδήγησης (riding modes), συν το USER mode που παραμετροποιείται από τον αναβάτη ανάλογα με τις επιθυμίες του. Το Honda Selectable Torque Control (HSTC) περιλαμβάνει 3 επίπεδα παρέμβασης με βελτιωμένη παραμετροποίηση για τις ρυθμίσεις Gravel και Rain. Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Dual Clutch Transmission (DCT) διαθέτει προγράμματα αυτόματων αλλαγών σχέσεων που συσχετίζονται άμεσα με τα επιλεγμένα riding modes, καθώς και τη δυνατότητα επιλογής του επιθυμητού μοτίβου αλλαγής σχέσεων στη ρύθμιση USER. Επίσης, έχει αναβαθμιστεί για να επιτυγχάνει ομαλότερη απόδοση στις χαμηλές ταχύτητες.

Η ανθεκτική δομή αποτελείται από ένα σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο, τύπου «διαμάντι», ανεστραμμένο πιρούνι 41mm μπροστά, monoshock αμορτισέρ (με Pro-Link) πίσω και αλουμινένιο ψαλίδι. Ένας εμπρός τροχός 17” συνδυάζεται με έναν πίσω 15” με δύο ακτινικά τοποθετημένες τετραπίστονες δαγκάνες να επενεργούν στα μπροστινά φρένα.

*Το λογισμικό συνδεσιμότητας Honda RoadSync προς το παρόν δεν είναι διαθέσιμο στη χώρα μας.

Το 25YM X-ADV θα διατίθεται στις εξής χρωματικές επιλογές:

**ΝΕΟ** Graphite Black

** ΝΕΟ** Pearl Glare White

** ΝΕΟ** Matte Deep Mud Gray

Επίσης, μία μοναδική ειδική έκδοση του X-ADV θα διατίθεται σε τολμηρό χρωματισμό Matte Gold Finch Yellow, με αποκλειστική διχρωμία εμπνευσμένη από το Cyberpunk.

Κύρια Χαρακτηριστικά

Στυλ & Εξοπλισμός

  • Αιχμηρό, slim και δυναμικό στυλ, που ορίζεται από νέους, διπλούς προβολείς LED 
  • Νέα έχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών , με φωτιζόμενο διακόπτη και συνδεσιμότητα Honda RoadSync για smartphone 
  • Μεγάλος αποθηκευτικός χώρος 22 λίτρων φιλοξενεί μία θύρα USB-C κάτω από τη σέλα, ντουλαπάκι με περισσότερο διαθέσιμο χώρο

Η ιδιαίτερα ελκυστική σχεδίαση του X-ADV που αρχικά εμπνεύστηκε και υλοποίησε η R&D ομάδα της Honda στην Ιταλία, εξελίχθηκε σε πιο slim και αιχμηρή για το 21YM, με τη συμπαγή σιλουέτα να παραμένει σκόπιμα ‘όρθια’, και το κάθε τμήμα του διαμορφωμένο πιο στοχευμένα. 

Τώρα εισέρχεται στο 25YM, με πιο σμιλεμένο εμπρός τμήμα το οποίο προκύπτει από το επανασχεδιασμένο εμπρός φέρινγκ, που χαρακτηρίζεται από έντονες γωνίες και δίνει στη μοτοσυκλέτα εμφάνιση που σχεδόν παραπέμπει σε καλλιτέχνημα της ιαπωνικής τεχνικής Origami. Τα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα «δένουν αρμονικά» με τη δυναμική φιλοσοφία του X-ADV και αποτελούνται από δυο προβολείς LED με φώτα ημέρας [Daytime Running Lights (DRL)] και διακριτικά ενσωματωμένα φλας. Η τεχνική της Honda’s ‘hidden eye’ με μαύρα τμήματα να πλαισιώνουν τους φακούς των προβολέων, αναδεικνύουν ακόμα καλύτερα τα φώτα ημέρας. Η Honda επέλεξε επίσης το βιώσιμο υλικό DurabioTM σε συνδυασμό με άλλα ανακυκλωμένα πλαστικά και υλικά από καουτσούκ για τα πάνελ της μοτοσυκλέτας.  

Η Honda έχει εντάξει την «αποδοτική χρήση των πόρων» στους περιβαλλοντικούς στόχους της, οραματιζόμενη να επιτύχει «100% βιώσιμη χρήση υλικών» μέχρι το 2050. Το 25YM X-ADV είναι το πρώτο δίτροχο της Honda που ενεργά χρησιμοποιεί βιώσιμα υλικά, όπως ανακυκλωμένα πλαστικά και βιοπλαστικά που έχουν χαμηλό περιβαλλοντικό αντίκτυπο.

  • Ανακυκλωμένα υλικά από προφυλακτήρες αυτοκινήτων Honda χρησιμοποιούνται για τον αποθηκευτικό χώρο και το κάτω μέρος της σέλας 
  • Υλικό από πολυπροπυλένιο που ανακυκλώνεται πριν φτάσει στον καταναλωτή  χρησιμοποιείται για διάφορα καλύμματα και πάνελ της μοτοσυκλέτας
  • Το βιοπλαστικό “DURABIO”* χρησιμοποιείται για τα πλαϊνά φέρινγκ και τη ζελατίνα 
  • Η χρήση για πρώτη φορά * του DURABIO στα πάνελ της μοτοσυκλέτας, μειώνει τις εκπομπές CO2, σε σύγκριση με τις συμβατικές διαδικασίες βαφής

Εργονομικά, το ύψος της σέλας στα 820mm (που τώρα έχει επανασχεδιαστεί για να φτάνουν εύκολα τα πόδια του αναβάτη στο έδαφος) και το φαρδύ τιμόνι στα 940mm εξασφαλίζουν εξαιρετική ορατότητα. Η σέλα χρησιμοποιεί 10% περισσότερο γέμισμα από αφρό ουρεθάνης για αυξημένη άνεση, ενώ η βελτιωμένη διάταξη του αμορτισέρ βελτίωσε την ποιότητα ανοίγματος και κλεισίματος της σέλας. 

Για καθημερινές διαδρομές ή πιο μακρινά ταξίδια, η ζελατίνα του X-ADV ρυθμίζεται χωρίς εργαλεία σε 5 θέσεις, ώστε να μεγιστοποιείται ή να ελαχιστοποιείται η ροή του αέρα. Ο νέος μηχανισμός και τα χειριστήριά του, επιτρέπουν πολύ πιο εύκολη ρύθμιση της ζελατίνας. Απαιτούνται πλέον 3 κινήσεις με το ένα χέρι αντί για 5 κινήσεις και με τα δύο χέρια. Το εύρος ρύθμισης ύψους φτάνει τα 139mm με γωνία 11ο μεταξύ του υψηλότερου και του χαμηλότερου σημείου.

Στη νέα, έγχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών χρησιμοποιείται προηγμένη τεχνολογία ‘optical bonding’. Πρόκειται για μία διαδικασία έγχυσης ρητίνης μεταξύ του εξωτερικού γυάλινου καλύμματος και της οθόνης TFT, χάρη στην οποία μειώνεται η αντανάκλαση και η οθόνη παραμένει ευανάγνωστη ακόμα και σε συνθήκες έντονης ηλιοφάνειας. Η απεικόνιση περιεχομένου μπορεί να διαμορφωθεί σύμφωνα με 3 θέματα (Bar’, ‘Circle’ και ‘Simple’) και η συνδεσιμότητα smartphone επιτυγχάνεται μέσω της εφαρμογής Honda RoadSync*.

Το Honda RoadSync* επιτρέπει την εύκολη διαχείριση της υπηρεσίας πλοήγησης στην οθόνη. Επίσης προσφέρει στον αναβάτη τη δυνατότητα (μέσω ενός ακουστικού Bluetooth ενσωματωμένου στο κράνος) να διαχειρίζεται τηλεφωνικές κλήσεις και την αγαπημένη του μουσική μέσω φωνητικών εντολών, ακόμα και να λαμβάνει πληροφορίες για τις καιρικές συνθήκες. Το μόνο που χρειάζεται είναι να κατεβάσει την εφαρμογή Honda RoadSync* (δωρεάν) από το Play Store ή το App Store και να συνδέσει το X-ADV του.

Ανθεκτικές πλαστικές χούφτες εκτρέπουν τον αέρα και τη βροχή και παρέχουν πρόσθετη προστασία για τις μανέτες και τα χέρια του αναβάτη από πέτρες που εκσφενδονίζονται σε συνθήκες εκτός δρόμου. Μια αλουμινένια ποδιά προστατεύει επιπλέον το κάτω τμήμα του X-ADV.

Το νέο cruise control συνεργάζεται άψογα με το DCT και είναι εξαιρετικά εύκολο στη χρήση: ενεργοποίηση από το δεξί γκριπ, επιλογή των ‘plus’, ‘minus’ και ‘resume’ από το αριστερό. Ο αποθηκευτικός χώρος χωρητικότητας 22L κάτω από τη σέλα μπορεί να φιλοξενήσει ένα full-face κράνος και φωτίζεται με μία ενσωματωμένη λυχνία LED, που εκπέμπει ομοιόμορφο φωτισμό χωρίς να ‘τυφλώνει’. Μία θύρα φόρτισης USB-C βρίσκεται στο πίσω μέρος του αποθηκευτικού χώρου. Το κεντρικό σταντ που περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια και σταθερότητα όταν το X-ADV είναι παρκαρισμένο σε κεκλιμένη επιφάνεια.

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό άνεσης είναι η λειτουργία Smart Key, που επιτρέπει τον χειρισμό του κεντρικού διακόπτη, της τάπας του ρεζερβουάρ και της κλειδαριάς της σέλας, με το κλειδί στην τσέπη του αναβάτη. Έχοντας επάνω του το Smart Key, αρκεί ο αναβάτης να πιέσει το πλήκτρο ενεργοποίησης ώστε να ελέγξει τον κεντρικό διακόπτη / κλειδαριά τιμονιού, και μέσω δύο διακοπτών επαναφοράς την τάπα ρεζερβουάρ και τη σέλα. Επίσης, διαθέτει λειτουργία ‘εντοπισμού’, που ενεργοποιεί τα φλας για εντοπισμό από απόσταση, και κλειδώνει /ξεκλειδώνει το προαιρετικό Smart Top Box. Ένας μηχανισμός στον κεντρικό διακόπτη αποτρέπει το βίαιο ξεκλείδωμα του τιμονιού για μεγαλύτερη προστασία.

Τα πίσω φλας διαθέτουν σύστημα Emergency Stop Signal (ESS). Εάν ανιχνευτεί ελάχιστη επιβράδυνση 6,0m/s2 με ελάχιστη ταχύτητα 53km/h και πίεση των φρένων, τα αλάρμ ενεργοποιούνται ώστε να προειδοποιήσουν τους άλλους οδηγούς ότι ένα φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης βρίσκεται σε εξέλιξη. Με την ίδια ταχύτητα, το όριο μειώνεται εάν το ABS είναι ενεργοποιημένο σε επιβράδυνση τουλάχιστον 2,5m/s

Τα φλας επίσης διαθέτουν λειτουργία αυτόματης ακύρωσης. Αντί να χρησιμοποιεί ένα απλό χρονόμετρο, το σύστημα συγκρίνει τη διαφορά ταχύτητας μεταξύ εμπρός και πίσω τροχού και υπολογίζει πότε να απενεργοποιήσει τις σχετικές προειδοποιήσεις.

*Το λογισμικό συνδεσιμότητας Honda RoadSync προς το παρόν δεν είναι διαθέσιμο στη χώρα μας.

Κινητήρας

  • Ηλεκτρονική Διαχείριση Γκαζιού — Throttle By Wire, μέγιστη ισχύς 58,6 PS (43.1kW) με ροπή 69Nm
  • Οικονομικός κινητήρας, ικανός να επιτύχει κατανάλωση 3,6l/100km 
  • Έκδοση περιορισμένης ισχύος στα 47,6 PS 35kW A2 για δίπλωμα κατηγορίας A2

 Η σχεδίαση του υγρόψυκτου, 8-βάλβιδου και παράλληλου δικύλινδρου κινητήρα με μονό εκκεντροφόρο επικεφαλής (SOHC) του X-ADV, διασφαλίζει ισχυρές επιδόσεις στις χαμηλές-μεσαίες στροφές. Μηχανικά παραμένει ίδιος για το 25YM. Η σχετικά μεγάλη διαδρομή του και οι ειδικά διαμορφωμένοι θάλαμοι καύσης, συνδυάζονται με τον στρόφαλο υψηλής αδρανειακής μάζας, για την παραγωγή υψηλής ροπής από πολύ χαμηλές στροφές. Μία κλίση προς τα εμπρός, χαμηλώνει το κέντρο βάρους για βέλτιστη ευστάθεια.

 Η μέγιστη ισχύς είναι 58,6 PS (43.1kW) στις 6.750 σαλ., ενώ η μέγιστη ροπή των 69Nm αποδίδεται στις 4.750 σαλ. Από τα 30 km/h, το X-ADV καλύπτει 20m σε 1,7 δευτ., 50m σε 3,2 δευτ., ενώ στα 60km/h ο ροπάτος κινητήρας περιστρέφεται μόλις με 2.500 σαλ.

Για κατόχους διπλωμάτων κατηγορίας A2 διατίθεται μία έκδοση 47,6 PS (35kW), που μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε full power έκδοση σε έναν Εξουσιοδοτημένο Συνεργάτη της Honda όταν το επιτρέπει η νομοθεσία. Εξίσου εύκολο είναι να περιοριστεί η έκδοση πλήρους ισχύος σε 47,6 PS (35kW), σε ένα Εξουσιοδοτημένο Συνεργείο της Honda επαναπρογραμματίζοντας την ECU.

Δύο αντικραδασμικοί άξονες εξουδετερώνουν τους κραδασμούς από την αδράνεια στις υψηλότερες στροφές, χωρίς να επηρεάζουν το απολαυστικό ‘γουργούρισμα’ το οποίο δημιουργείται από τη διαφορά φάσης ανάφλεξης κατά 270 μοίρες που προσφέρει ο στρόφαλος. Η διάμετρος και η διαδρομή ορίζονται στα 77 x 80mm. Όπου είναι δυνατόν, τα εξαρτήματα είναι σχεδιασμένα για να εκτελούν πολλαπλές λειτουργίες: ο εκκεντροφόρος κινεί την αντλία νερού, ενώ ένας από τους αντικραδασμικούς άξονες κινεί την αντλία λαδιού.
Με τον τρόπο αυτό, ο αριθμός των εξαρτημάτων διατηρείται στο ελάχιστο, και ο κινητήρας παραμένει ελαφρύς, αποδοτικός και αξιόπιστος.

Αυτό σημαίνει ότι ο κινητήρας του X-ADV είναι ιδιαίτερα οικονομικός – με ελάχιστη κατανάλωση 3,6L/100km (WMTC mode) – προσφέροντας δυνητική αυτονομία 360km από το ρεζερβουάρ των 13,2 λίτρων. Ο αναβαθμισμένος καταλύτης και οι αισθητήρες που συμμορφώνονται με τα πρότυπα OBD2-2, εξασφαλίζουν τη συμμόρφωση με τα πρότυπα εκπομπών ρύπων.

Ηλεκτρονικά Κινητήρα

  • Το Throttle By Wire προσφέρει 4 default προφίλ οδήγησης (riding modes)
  • Το USER mode είναι πλήρως παραμετροποιήσιμο από τον αναβάτη
  • Το Honda Selectable Torque Control (HSTC) περιλαμβάνει 3 επίπεδα παρέμβασης και έχει αναβαθμιστεί για πιο ομαλό έλεγχο

 Το TBW (Ηλεκτρονική Διαχείριση Γκαζιού) διαχειρίζεται την απόδοση και το χαρακτήρα λειτουργίας του κινητήρα. Ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει από 4 προκαθορισμένα προφίλ (riding modes), που καλύπτουν όλο το φάσμα των συνθηκών. Η επιλογή του προφίλ γίνεται από το αριστερό γκριπ.

  • Το STANDARD προσφέρει μία μεσαία ρύθμιση για την ισχύ (P), και το φρένο του κινητήρα (EB), την απόκριση του DCT  και το επίπεδο παρέμβασης του HSTC, με υψηλή ευαισθησία του ABS.
  • Το SPORT προσφέρει πιο επιθετική απόδοση ισχύος (P) και ισχυρό φρένο κινητήρα (EB), με χαμηλό επίπεδο παρέμβασης του HSTC, υψηλή ευαισθησία ABS και σπορ απόκριση του DCT.
  • Το RAIN προσφέρει μειωμένη ισχύ (P) και φρένο κινητήρα (EB), υψηλό επίπεδο παρέμβασης HSTC και ABS με χαρτογράφηση του DCT για ομαλή οδήγηση.
  • Το GRAVEL προσφέρει υψηλή ισχύ (P) και ισχυρό φρένο κινητήρα (EB), με χαμηλό επίπεδο παρέμβασης του HSTC, ABS και χαρτογράφηση DCT ειδική για χώμα.
  • Το USER προσφέρει δύο ‘custom’ επιλογές συνδυασμών ισχύος και φρένου κινητήρα (χαμηλή/μεσαία/υψηλή) και παρέμβασης για HSTC (χαμηλή/μεσαία/υψηλή/απενεργοποίηση). Προσφέρονται επίσης πέντε επίπεδα χαρτογράφησης αλλαγών σχέσεων του DCT.

Το Honda Selectable Torque Control (HSTC) προσφέρει βελτιωμένο έλεγχο καθώς, μέσω του TBW, διαχειρίζεται τη ροπή στον πίσω τροχό, σε 3 επίπεδα. Τα επίπεδα 1 και 3 έχουν βελτιστοποιηθεί για το 25YM ώστε να προσφέρουν πιο ομαλή διαχείριση.

  • Το Επίπεδο 1 προσφέρει ελάχιστη παρέμβαση ώστε να επιτρέπεται ελαφριά ολίσθηση του πίσω τροχού – στο χαλίκι ή στο χώμα για παράδειγμα, και είναι μειωμένη σε σχέση με το παρελθόν.
  • Το Επίπεδο 2 είναι η προεπιλεγμένη (default) ρύθμιση και προσφέρει αξιόπιστη πρόσφυση υπό συνήθεις συνθήκες οδήγησης.
  • Το Επίπεδο 3 προσφέρει μέγιστο έλεγχο σε ολισθηρούς δρόμους.

 Το HSTC μπορεί επίσης να απενεργοποιείται.

Κιβώτιο Διπλού Συμπλέκτη — Dual Clutch Transmission (DCT)

  • Βελτιωμένη απόκριση κατά την εκκίνηση και σε χαμηλές ταχύτητες, με την ίδια μέθοδο διαχείρισης της πίεσης λαδιού που προσφέρεται και στην  24YM Africa Twin
  • Διαφορετικά μοτίβα αλλαγών σχέσεων συνδέονται με τα riding modes
  • Το USER mode επιτρέπει την επιλογή 5 ρυθμίσεων, από ομαλή μέχρι δυναμική, σπορ οδήγηση

 Η τεχνολογία DCT της Honda διανύει τώρα τον 17ο χρόνο παραγωγής της και πάνω από 230.000 μοτοσυκλέτες της Honda με DCT έχουν πουληθεί στην Ευρώπη από το 2010. Το σύστημα προσφέρει αξιόπιστες και ομαλές αλλαγές σχέσεων και πολύ σύντομα γίνεται δεύτερη φύση του αναβάτη στη χρήση του. Χρησιμοποιεί δύο συμπλέκτες: έναν για την εκκίνηση και για την 1η, 3η και 5η σχέση και ένα δεύτερο για τη 2η, 4η και 6η σχέση. Οι δύο πρωτεύοντες άξονες των συμπλεκτών είναι ομόκεντροι – ο ένας μέσα στον άλλο — για εξοικονόμηση χώρου.

 Κάθε συμπλέκτης ελέγχεται ανεξάρτητα από το δικό του ηλεκτροϋδραυλικό κύκλωμα. Σε κάθε αλλαγή σχέσης, το σύστημα προεπιλέγει την επόμενη σχέση χρησιμοποιώντας το συμπλέκτη που δε χρησιμοποιείται εκείνη τη στιγμή. Εν συνεχεία, ο πρώτος συμπλέκτης απεμπλέκεται ηλεκτρονικά, ενόσω εμπλέκεται ο δεύτερος.

Για το ανανεωμένο 25YM X-ADV, στόχος ήταν η ομαλότερη εκκίνηση από στάση και ο εύκολος χειρισμός σε χαμηλή ταχύτητα — κάτω από 10km/h — για στροφές που απαιτείται χαμηλή ταχύτητα και αναστροφές. Αυτό απαιτεί άμεση αλλά ομαλή απόκριση στα μικρά ανοίγματα του γκαζιού. 

Αναθεωρώντας τις λειτουργικές παραμέτρους της προηγούμενης γενιάς DCT, το νέο σύστημα υπολογίζει διαφορετικά την πίεση του λαδιού στο έμβολο του συμπλέκτη και διαθέτει νέο σύστημα ανάδρασης, αφού δεν βασίζεται πλέον απλώς σε έναν αισθητήρα πίεσης στο υδραυλικό κύκλωμα πριν το έμβολο – με αποτέλεσμα τη βελτιωμένη και πιο ακριβή απόκριση του συμπλέκτη. Πέρα από τη βελτιωμένη απόκριση του TBW όταν ανοίγει από την πλήρως κλειστή θέση, το DCT πλέον φέρει πλήρως βελτιστοποιημένη παραμετροποίηση για οδήγηση σε πολύ χαμηλές ταχύτητες.

Έτσι, επιτυγχάνονται αξιόπιστες, γρήγορες και ομαλές αλλαγές σχέσεων. Επιπλέον, με δεδομένο ότι ο διπλός συμπλέκτης μεταδίδει την κίνηση από το ένα γρανάζι στο άλλο χωρίς δισταγμούς στον πίσω τροχό, οποιοσδήποτε κραδασμός ή κόμπιασμα της μοτοσυκλέτας κατά τις αλλαγές σχέσεων ελαχιστοποιούνται, με αποτέλεσμα οι αλλαγές να έχουν άμεση όσο και ομαλή αίσθηση. Τα πρόσθετα πλεονεκτήματα του κιβωτίου DCT είναι η αντοχή στο χρόνο (καθώς αποκλείεται η όποια αστοχία στις αλλαγές που θα μπορούσε να κάνει ζημιά στα γρανάζια), το γεγονός ότι δεν μπορεί να σβήσει ο κινητήρας, η μειωμένη κόπωση του αναβάτη και η ικανότητά του να εστιάζει περισσότερο στις οδηγικές γραμμές και τα σημεία φρεναρίσματος και επιτάχυνσης.

Το σύστημα DCT προσφέρει δύο διαφορετικές φιλοσοφίες οδήγησης – το Αυτόματο πρόγραμμα (AT), με προγραμματισμένα μοτίβα αλλαγών που διαβάζουν συνεχώς την ταχύτητα του οχήματος, την επιλεγμένη σχέση και τις στροφές του κινητήρα, για να αποφασιστεί πότε πρέπει να γίνει μία αλλαγή, και το Χειροκίνητο πρόγραμμα (MT), με τις αλλαγές να γίνονται από τον αναβάτη μέσω των «τύπου paddle-shift» χειριστηρίων στο αριστερό γκριπ.

Μέσω του συστήματος ηλεκτρονικής διαχείρισης γκαζιού (TBW), διατίθενται 5 Αυτόματα προγράμματα αλλαγών σχέσεων. Το Επίπεδο 1 είναι το πιο ξεκούραστο, με τα ανεβάσματα και τα κατεβάσματα να γίνονται σε σχετικά χαμηλότερες στροφές. Συνδέεται με το RAIN mode. Το Επίπεδο 4, στο άλλο άκρο, πραγματοποιεί ανεβάσματα στις υψηλότερες στροφές και κατεβάσματα νωρίτερα για καλύτερη αξιοποίηση του φρένου του κινητήρα. Συνδέεται με το SPORT mode. Το Επίπεδο 2 συνδέεται με το STANDARD mode, ενώ το Επίπεδο 3 τοποθετείται μεταξύ STANDARD και SPORT.

Για το GRAVEL mode, το X-ADV χρησιμοποιεί ένα σχετικά σπορ μοτίβο αλλαγής σχέσεων. Αυτό παρέχει μειωμένο επίπεδο ‘ολίσθησης’ καθώς οι συμπλέκτες λειτουργούν σε όλες τις θέσεις του γκαζιού (από τελείως ανοιχτό έως τελείως κλειστό) – ώστε ο αναβάτης να έχει πιο άμεση αίσθηση πρόσφυσης στον πίσω τροχό και να μπορεί να κάνει ελεγχόμενες πλαγιολισθήσεις σε εκτός δρόμου συνθήκες. 

Το USER mode επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει οποιοδήποτε μοτίβο αλλαγών του DCT με τις επιθυμητές παραλλαγές των άλλων παραμέτρων – απόδοση ισχύος (P), φρένο κινητήρα (EB), ABS και HSTC.

Πλαίσιο

  • Ελαφρύ σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο τύπου ‘διαμάντι’ 
  • Ανεστραμμένο πιρούνι τύπου cartridge 41mm και ψαλίδι Pro-Link 
  • Εμπρός φρένα με τετραπίστονες ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες, δίσκους 296mm και ABS
  • Ελαστικά 120/70 R17 εμπρός και 160/60 R15 πίσω

 Το σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο τύπου ‘διαμάντι’ του X-ADV, είναι ελαφρύ και ανθεκτικό και απελευθερώνει ωφέλιμα εκατοστά για τον αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα. Η γωνία κάστερ και το ίχνος τροχού είναι στα 27°/104mm με μεταξόνιο 1590mm. Η μέγιστη γωνία τιμονιού των 39° και ο κύκλος στροφής των 2,8m καθιστούν το X-ADV ιδιαίτερα ευέλικτο σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας. Οι αναρτήσεις με τις μεγάλες διαδρομές – 153,5mm εμπρός και 150mm πίσω – συνδυάζονται με απόσταση από το έδαφος στα 162mm. Το συνολικό βάρος (πλήρες υγρών) είναι 237kg.

Για άριστο έλεγχο σε συνθήκες εκτός δρόμου, το ανεστραμμένο πιρούνι των 41mm τύπου φυσιγγίου (cartridge) διαθέτει ρυθμίσεις προφόρτισης ελατηρίου και απόσβεσης επαναφοράς. Το ρυθμιζόμενο πίσω αμορτισέρ με ελατήριο ρυθμιζόμενης προφόρτισης υιοθετεί σχεδίαση μονού σωλήνα και ελέγχει το αλουμινένιο ψαλίδι – κατασκευασμένο από τμήματα διατομής U – μέσω μοχλικού Pro-Link

Ο εμπρός τροχός 17-ιντσών και ο πίσω τροχός 15-ιντσών χρησιμοποιούν ατσάλινες ακτίνες ανθεκτικές στη διάβρωση και βοηθούν το X-ADV να περνά άνετα από ανώμαλο έδαφος. Ελαστικά με πέλμα τύπου block pattern συμβάλλουν στην ποιότητα κύλισης, ενώ οι σχήματος L βαλβίδες διευκολύνουν τον έλεγχο πίεσης του αέρα. Οι διαστάσεις των ελαστικών είναι 120/70 R17 μπροστά και 160/60 R15 πίσω.

Δύο ακτινικά τοποθετημένες τετραπίστονες δαγκάνες επενεργούν σε δίσκους 296mm σε συνδυασμό με σύστημα ABS.

Αξεσουάρ

Μία πλήρης γκάμα Γνήσιων Αξεσουάρ Honda διατίθεται για το X-ADV είτε μεμονωμένα, ή σε πέντε θεματικά πακέτα για λόγους ευκολίας. Αυτά περιλαμβάνουν:

Adventure Pack

Αναδείξτε την off-road εμφάνιση του X-ADV με εμπρός φώτα ομίχλης, κάγκελα προστασίας, μαύρες προεκτάσεις χουφτών και μαρσπιέ αναβάτη.

Comfort Pack

Διατίθεται μια πλήρης συλλογή αξεσουάρ, σχεδιασμένων για να αυξήσουν την άνεση και την ευκολία του αναβάτη. Το Comfort Pack περιλαμβάνει τη σέλα Comfort με γέμισμα από αφρό ουρεθάνης αυξημένου πάχους, αποθηκευτικό χώρο για τα απαραίτητα, εκτροπείς αέρα για τα κάτω άκρα και θερμαινόμενα γκριπ για άνετη οδήγηση σε χαμηλές θερμοκρασίες.

Style Pack

Προάγει την αίσθηση της πολυτέλειας, με τη χρήση εξαρτημάτων από αλουμίνιο και ανοξείδωτο χάλυβα, όπως  πάνελ πατώματος, χειρόφρενο, βάση τιμονιού, κάλυμμα χειρόφρενου και πλαϊνά καλύμματα.

Travel Pack

Αυξάνει την ικανότητα μεταφοράς για πρόσθετη πρακτικότητα σε μεγάλες αποστάσεις με πλαϊνές βαλίτσες (δεξιά 26L, αριστερά 33L), διακοσμημένες με αλουμινένια πάνελ και εσωτερικές τσάντες βαλιτσών.

Urban Pack 

Προσθέτει αξεσουάρ που καθιστούν το X-ADV ένα εξαιρετικό καθημερινό μέσο μεταφοράς, όπως ένα Smart Top Box 50L με πρακτική εσωτερική τσάντα και διακοσμημένο με αλουμινένιο πάνελ, βάση στήριξης για το Top Box και ένα διαχωριστικό αποσκευών για τον αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα.

Επίσης διατίθενται τα εξής αξεσουάρ:

  • Manual Top Box 50L
  • Top Box 38L
  • Σύστημα συναγερμού

    Τεχνικές Προδιαγραφές

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΥγρόψυκτος 4-χρονος 8-βάλβιδος, SOHC παράλληλος 2-κύλινδρος
Κυβισμός745 cc
Διάμετρος & Διαδρομή77 mm x 80 mm 
Σχέση συμπίεσης10.7
Μέγιστη ισχύς58,6PS (43,1kW) @ 6.750rpm 47,6 PS (35kW) @ 6.000 rpm)
Μέγιστη ροπή69 Nm @ 4.750 rpm
Επίπεδο θορύβου (dB)μέγιστο 87 dB
Τελική ταχύτητα168 km/h
Χωρητικότητα σε λιπαντικό4 L
Εκκίνηση (Μίζα)Ηλεκτρική
ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ
Ψεκασμός καυσίμουΗλεκτρονικός PGM-FI 
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ13,2 L
Εκπομπές CO2  (WMTC)85 g/km
Κατανάλωση καυσίμου3,6 L/100km 
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Τύπος μπαταρίαςAGM
Χωρητικότητα μπαταρίας12 V 11.6 Ah
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Τύπος συμπλέκτηΔιπλός, υγρός πολύδισκος
Τύπος κιβωτίου6-τάχυτο Διπλού Συμπλέκτη (DCT)  
Τελική μετάδοσηΑλυσίδα
ΠΛΑΙΣΙΟ
ΤύποςΑτσάλινο, σωληνωτό, τύπου ‘διαμάντι’
ΠΛΑΙΣΙΟ
Διαστάσεις (Μ´Π´Υ)2.215 mm x 940 mm x 1370 mm 
Μεταξόνιο1.590 mm
Γωνία Κάστερ27°
Ίχνος Τροχού104 mm
Ύψος Σέλας820 mm
Απόσταση από το έδαφος165 mm
Βάρος (πλήρες υγρών)237 kg 
Ακτίνα στροφής2.8 m  
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Ανάρτηση Εμπρός Ανεστραμμένο πιρούνι 41 mm SFF-CA, διαδρομή 153.5 mm 
Ανάρτηση ΠίσωMonoshock αμορτισέρ, ψαλίδι Prolink, διαδρομή 150 mm 
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντα Εμπρός17M/C X MT3.50 Spoke Wheel
Ζάντα Πίσω15M/C X MT4.50 Spoke Wheel
Ελαστικό Εμπρός120/70R17 M/C (58H)
Ελαστικό Πίσω 160/60R15 M/C (67H)
ΦΡΕΝΑ
Τύπος ABS 2-κάναλο ABS
ΕμπρόςΑκτινικά τοποθετημένες τετραπίστονες δαγκάνες, διπλός πλευστός δίσκος 296 mm 
ΠίσωΜονοπίστονη δαγκάνα, μονός δίσκος 240 mm
ΟΡΓΑΝΑ & ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ 
Όργανα Οθόνη πολλαπλών πληροφοριών TFT 5-ιντσών
ΠροβολέαςLED
DRLΝαι
Πίσω φωςLED
Συνδεσιμότητα RoadSync*
USBType – C
Auto Winker CancelΝαι
Σύστημα προστασίαςHISS
Cruise ControlΝαι
Προφίλ οδήγησης (Riding modes)Sport, Standard, Rain, Gravel και User Mode
HSTC3 επίπεδα + ΑΠΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ
Πρόσθετα χαρακτηριστικάSmart Key, Ρυθμιζόμενη ζελατίνα +139 mm

 

*Το λογισμικό συνδεσιμότητας Honda RoadSync προς το παρόν δεν είναι διαθέσιμο στη χώρα μας.

Όλες οι προδιαγραφές είναι προσωρινές και μπορεί να αλλάξουν χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση

Σημειώστε ότι οι αναφερόμενες τιμές είναι αποτέλεσμα δοκιμών της Honda σε τυποποιημένες συνθήκες, όπως προβλέπονται από τον κύκλο WMTC. Οι δοκιμές πραγματοποιούνται σε κυλιόμενο διάδρομο, χρησιμοποιώντας τη βασική έκδοση του οχήματος με έναν μόνο αναβάτη και χωρίς πρόσθετο εξοπλισμό. Η πραγματική κατανάλωση καυσίμου δύναται να διαφέρει ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης, τη συντήρηση του οχήματος, τις καιρικές και οδικές συνθήκες, την πίεση των ελαστικών, την τοποθέτηση πρόσθετων αξεσουάρ, τη φόρτωση, το βάρος αναβάτη και συνεπιβάτη και άλλους παράγοντες.

 

***

Honda X-ADV 750 2025: Ταράζει τα νερά και στους δύο κόσμους! gr.

now24.gr-auto

Tags:
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: