Του Πέρη Χαλάτση
Σχεδιασμένο για οικογενειάρχες. Αλλά με μοντέρνες αντιλήψεις. Για να μπορεί να το οδηγήσει ευχάριστα και ένας εργένης. Το νέο Hyundai i30 , 3ης γενιάς δείχνει έτοιμο για μεγάλες διακρίσεις. Θα πουλήσει γιατί ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των δύσκολων αγοραστών. Το ξέρουν οι Κορεάτες και για αυτό ποντάρουν σ αυτό το μοντέλο.
Αυτή τη φορά δοκίμασα το νέο Hyundai i30 σε όλα τα είδη του δρόμου. Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν στην έκδοση premium με τον 1.6 CRDi πετρελαιοκινητήρα που αποδίδει 136 ίππους. Το οδήγησα για περισσότερα από 600 χιλιόμετρα στην εθνική οδό και άλλα τόσα στους επαρχιακούς δρόμους. Από Αθήνα βρέθηκα στη Μονεμβασιά. Και από την Πελοπόννησο έφτασα στη Θεσσαλία και αμέσως μετά στα χωριά της Αργιθέας. Η πρόκληση ήταν μεγάλη. Και για αυτό έκανα και μερικά χιλιόμετρα σε βατές χωμάτινες διαδρομές.
Το κορεάτικο μοντέλο εντάσσεται στη μικρομεσαία κατηγορία. Έχει μήκος 3.995 χλστ., πλάτος 1.710 χλστ. και ύψος 1.490 χλστ. Το μεταξόνιο του είναι 2.650 και η απόσταση από το έδαφος 140 χλστ . Συγκρίνοντας το με το Hyundai i30 2ης γενιάς, το νέο i30 3ης γενιάς είναι μακρύτερο, φαρδύτερο και χαμηλότερο.
Μού άρεσε το κράτημα του. Η σταθερότητα του. Η γραμμική λειτουργία του πετρελαιοκινητήρα. Με 1.6 cc (CRDi) η ισχύς των 135 ίππων αποδίδεται στις 4.000 σ.α.λ. ενώ η ροπή των 280 Nm εμφανίζεται από τις 1.500-3.000 σ.α.λ. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι μόλις 0,30 ενώ καλή δουλειά κάνουν η αεροτομή αλλά και οι αεροκουρτίνες στον μπροστινό προφυλακτήρα.
Χωρίς περιττούς θορύβους και χωρίς κραδασμούς. Ακόμη και με ταχύτητα 140 χλμ δεν υπήρχε καμιά ενόχληση από πλευράς αεροδυναμικών θορύβων. Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση. Είναι τριάκτινο και πολυλειτουργικό .
Υποδειγματικά είναι και τα φρένα του. Η απόδοση τους έχουν βελτιωθεί γιατί αυξήθηκε η διάμετρος των φρένων ( 288mm) .
Με νέο σασί που έχει πλήρως επανασχεδιαστεί. Βέβαια στην πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά του σημαντικό ρόλο παίζουν οι πολλαπλοί σύνδεσμοι με το διπλό κάτω βραχίονα στη πίσω ανάρτηση (Multilink). Μπροστά το i30 «φοράει» γόνατα τύπου MacPherson. Η ανάρτηση του δεν θα έλεγα ότι είναι σκληρή. Για αυτό το ταξίδι είναι ευχάριστο. Είναι τόσο σωστά ρυθμισμένη που είναι ξεκούραστη για τους επιβάτες και ταυτόχρονα δεν επιτρέπει τις κλίσεις στο αμάξωμα σε στροφές με μεγάλες ταχύτητες.
Εύχρηστος είναι ο λεβιές ταχυτήτων με το κιβώτιο των 6 σχέσεων. Σίγουρα η κλιμάκωση θα έπρεπε να είναι διαφορετική. Ο οδηγός αναγκάζεται συχνά να αλλάζει τη σχέση στο κιβώτιο. Όμως δεν θα δυσανασχετήσει αφού τα «κουμπώματα» είναι υποδειγματικά.
Η 3η γενιά i30 κατασκευάστηκε στην υποδομή που η Hyundai Motor έχει αναπτύξει τα τελευταία 25 χρόνια στην Ευρώπη. Σχεδιάστηκε στο Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογίας της Hyundai Motor Europe στο Rüsselsheim. Η γραμμή παραγωγής είναι στο Nosovice της Τσεχικής Δημοκρατίας. Πριν κυκλοφορήσει στους δρόμους δοκιμάσθηκε σκληρά στην πίστα του Nürburgring.
Το σημαντικό είναι ότι οι Κορεάτες που εργάζονται στην Ευρώπη για λογαριασμό της Hyundai , άκουσαν προσεκτικά τις ανάγκες των πελατών. Έτσι επαναπροσδιόρισαν πολλά από αυτά που εφάρμοζαν στις προηγούμενες γενιές του i30. Σχεδίασαν ένα αυτοκίνητο προσιτό και ελκυστικό.
Το νέο Hyundai I 30 είναι ένα αυτοκίνητο με αρκετά τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας. Διαθέτει προειδοποίηση μετωπικής πρόσκρουσης, αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης σε χαμηλές και μεσαίες ταχύτητες. Με μια ένδειξη που εμφανίζεται στο ταμπλό προειδοποιεί τον οδηγό όταν εμφανίσει σημάδια χαλάρωσης. Υπάρχει σχετική ένδειξη σε περίπτωση εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας, αυτόματη λειτουργία προβολέων και φυσικά υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα.
Σχεδιαστικά μπορεί το πίσω τμήμα να μην έχει κάτι διαφορετικό. Το ομορφαίνει όμως η μαύρη αεροτομή στο πίσω μέρος που βελτιώνει την αεροδυναμική. Ξεχωρίζει όμως το μπροστινό κομμάτι. Είναι αυτό που ομορφαίνει το παρουσιαστικό του i30. Η εξάγωνη μάσκα της Hyundai που την έχουν βαφτίσει “Cascading” και τα κάθετα LED φώτα ημέρας είναι αυτά που δυναμώνουν το εξωτερικό σύνολο. Σε συνδυασμό με τους προαιρετικούς τριπλούς προβολείς LED (χαμηλής και υψηλής δέσμης) και τα στάνταρ κάθετα LED φώτα ημέρας, το Νέο Hyundai i30 έχει μια ισχυρή οπτική παρουσία.
Το εσωτερικό του είναι σαφέστατα αναβαθμισμένο. ‘Όχι μόνο από τα μαλακά πλαστικά υλικά που χρησιμοποιούν αλλά από την νέα εργονομία στην επάνω επιφάνεια του ταμπλό. Τη γενικότερη εικόνα στο εσωτερικό ομορφαίνει η έγχρωμη οθόνη αφής των 8 ιντσών σε μορφή tablet με τα μεγάλα εικονίδια. Πάνω σ αυτή την οθόνη έχουν ενσωματωθεί πολλές λειτουργίες και έτσι έχει μειωθεί αισθητά ο αριθμός των κουμπιών. Η οθόνη πολυμέσων βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό και προεξέχει ελαφρώς από το ταμπλό. Η προσοχή του οδηγού δεν αποσπάται από το δρόμο. Με μια ματιά έχει πλήρη έλεγχο της κατάστασης. Τα μέσα ενημέρωσης σε συνδυασμό με την προηγμένη συνδεσιμότητα, κάνουν τη διαφορά.
Οι επιβάτες κάθονται αναπαυτικά ενώ ο οδηγός και συνοδηγός έχουν καλά πλαϊνά στηρίγματα. Ο κλιματισμός είναι καλός ενώ στο εσωτερικό υπάρχουν αρκετές θέσεις για να βολέψεις τα μικροαντικείμενα.
Οι χώροι είναι άφθονοι και δεν θα παραπονεθούν οι ψηλοί επιβάτες που κάθονται πίσω. Ο χώρος αποσκευών δεν θα έλεγα ότι είναι μεγάλος. Η τοποθέτηση της ρεζέρβας έκτακτης ανάγκης καταλαμβάνει αρκετό χώρο. Η Hyundai δίνει 395 λίτρα στο χώρο αποσκευών. Αν διπλώσουν τα πίσω καθίσματα ο ωφέλιμος χώρος φθάνει τα 1.301 λίτρα. Τότε είναι ικανοποιητικός ο χώρος. Όταν ταξιδεύουν τέσσερα άτομα, ο χώρος θεωρώ ότι είναι μικρός. Βέβαια για να μην το αδικώ υπάρχει χώρος που μπορεί να χρησιμοποιηθεί κάτω από το πρώτο επίπεδο. Το i30 έχει δύο επίπεδα για αποσκευές. Αλλά εκεί μπορούν να βολευθούν κυρίως βαλιτσάκια που μπορούν να αλλάξουν σχήμα.
Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις το i30 με τον 1.6 CRDi πετρελαιοκινητήρα χρειάζεται από 0-100 χλ./ώρα μόλις 10,2 ‘’ η τελική του είναι 197 χλ./ώρα. Οι εκπομπές CO2 (g/km)* 109 – 99 και η κατανάλωση Καυσίμου (L/100km) από 4.1 – 3.8 για κάθε 100 χιλιόμετρα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής , με τον τρόπο που το οδηγούσα έγραφε περίπου από 7,0 έως και 7.6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Αρκετά μεγάλη η διαφορά από τις εργοστασιακές μετρήσεις. Οι εκπομπές C02 102 γρ./χλμ.).
Το i30 μου άρεσε. Δεν θα έλεγα ότι του λείπει κάτι. Το επίπεδο εξοπλισμού είναι ικανοποιητικό. Η τιμή του στην έκδοση της δοκιμής με τους 136 ίππους είναι 21.990 ευρώ.
Hyundai i30 3ης γενιάς με 1.6 CRDi πετρελαιοκινητήρα: Για οικογενειάρχες και όχι μόνο !!!
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto