Γράφει ο Πέρης Χαλάτσης
Πέρασαν 70 χρόνια από τότε που η Mitsubishi παρουσίασε το πρώτο της αγροτικό. Μόνο που τότε ήταν ένα τρίτροχο όχημα. Ένα λιτό μοντέλο που όμως το 1946 το Mizushima – στην έκδοση με τρείς τροχούς- , ήταν λύτρωση για τους αγρότες.
Από τότε η Mizushima Motor Vehicle Works (της Mitsubishi) ξεκίνησε το σχεδιασμό ενός αγροτικού αλλά με τέσσερις ρόδες. Αυτό ήρθε το1978. Τότε παρουσιάσθηκε η 1 η γενιά του L200. Και από τότε η εταιρία παρουσιάζει κάθε δέκα χρόνια μια καινούργια έκδοση. Η 2 η γενιά παρουσιάσθηκε το 1986, η 3 η γενιά το 1995 και η 4 η γενιά το 2005.
Η 4 η γενιά που πούλησε 1.300.000 αυτοκίνητα, ήταν αυτή που άλλαξε τελείως τη φιλοσοφία των αγροτικών αυτοκινήτων. Με τα διπλοκάμπινα L 200 , τα αυτοκίνητα αυτά πέρασαν σε μια άλλη κατηγορία και γι αυτό το λόγο χρησιμοποιήθηκαν και από άλλη κατηγορία αγοραστών.
Το L 200 απευθύνθηκε και στους ιδιώτες που ήθελαν ένα στιβαρό αμάξωμα για άλλου είδους απολαύσεις. Από τη στιγμή που άλλαξε η φιλοσοφία στο εσωτερικό του αυτοκίνητου, προσέλκυσε μια άλλη μερίδα αγοραστών. Και αν το εσωτερικό της 4 ης γενιάς του L 200 δεν διέφερε σε τίποτα από ένα συμβατικό Ι.Χ, φαντασθείτε πόσο πιο εξελιγμένο είναι το 5 ης γενιάς L 200 που μόλις παρουσίασε η εταιρία Σαρακάκης, η οποία εκπροσωπεί τα αυτοκίνητα της Mitsubishi στην Ελλάδα.
Το Mitsubishi L200 pickup truck, 4 ης γενιάς, μετά από 9 χρόνια ζωής, μετά από 1.300.000 πωλήσεις και μια παραγωγή που έφθασε τα 1.400.000 , ετοιμάζεται να αποχωρήσει. Ήδη παρέδωσε τη σκυτάλη στο Sport Utility Truck , 5 ης γενιάς.
Το νέο διάδοχο του μοντέλου – το είδαμε για πρώτη φορά στην Ευρώπη, στην 85η Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης.
Το δοκιμάσαμε πρόσφατα, επι ελληνικού εδάφους και μάλιστα σε δύο ακροπολικές ειδικές διαδρομές. Και μετά από αρκετά δύσκολα χωμάτινα χιλιόμετρα, μπορούμε να πούμε ότι διαφέρει αρκετά πο τον προκάτοχό του.
Μπορούμε να πούμε ότι θα χτυπήσει εύκολα τον ανταγωνισμό αφού αυτή τη φορά έχει πολλά υπέρ.
Η τεχνολογία κινητήρων, οι χαμηλότεροι ρύποι, η αεροδυναμική, η ενεργητική ασφάλεια είναι μπροστά από τους αντιπάλους. Και η βελτίωση της άνεσης είναι για τους επιβάτες η πιο σημαντική παράγραφος.
Το αυτοκίνητο αυτό συναρμολογείται στην Ταϋλάνδη σε μια από τις πιο σύγχρονες εγκαταστάσεις. Θα σας φανεί τρελό και απίθανο, αλλά κάθε 38 δευτερόλεπτα βγαίνει ένα καινούργιο αυτοκίνητο από τη γραμμή παραγωγής.
( Άσχετο με την παρουσίαση του αυτοκινήτου αλλά δεν μπορώ να μην το πω. Σ αυτή τη χώρα που ζούμε, δεν παράγουμε τίποτα εκτός από εργατοπατέρες και συνδικαλιστές; )
Συνεχίζω για το Mitsubishi L 200.
Για την εταιρία έχει μεγάλη στρατηγικής σημασίας το μοντέλο αυτό (“Triton” ή “Strada” εκτός Ευρώπης).
Πρώτον γιατί το L200, υποστηρίζει ένα τεράστιο βιομηχανικό οικοσύστημα στην Ταϊλάνδη που έχει αναλάβει όλη την παραγωγή από την 3η κιόλας γενιά. Κατασκευάζεται στο “2ο Εργοστάσιο” της Mitsubishi Motors Thailand στο Laem Chabang .
Και δεύτερον γιατί για το 5 ης γενιάς L 200 χρειάσθηκαν 28 μήνες εντατικής δουλειάς και έρευνας μέχρι να ανάψουν το πράσινο φως οι γιαπωνέζοι που το εξέλιξαν από την MMC. Το αυτοκίνητο εκφράζει την τελευταία εκδοχή της φιλοσοφίας Sport Utility Truck. Οι μηχανικοί στόχευσαν στις χαμηλότερες δυνατές περιβαλλοντικές επιπτώσεις – συγκεκριμένα, μείωση εκπομπών CO2 από 199 g/km που ήταν οι ελάχιστες ( 199 – 234 g/km) για το απερχόμενο L200 σε 169 g/km μίνιμουμ (169 – 193 g/km ) για το νέο L200 . Ο ανταγωνισμός είναι κάπου ανάμεσα στα 180 – 265 g/km.
Για την καλύτερη λειτουργία αυτού του νέου, νέου κινητήρα MIVEC Diesel, η MMC δημιούργησε δύο νέα κιβώτια βαρέως τύπου για την 5η γενιά του L200. Ένα 6-τάχυτο μηχανικό και ένα 5-τάχυτο αυτόματο με/”Sport” σειριακό πρόγραμμα.
Σημειώστε ακόμη νέο σπορτίφ στυλ, που διατηρεί την εκφραστική σχεδίαση “J-Line”, με χαμηλό συντελεστή αεροδυναμικής 0.40 CD, αυξημένη ευρυχωρία σε συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις (και με τον μικρότερο κύκλο στροφής 5,9 m στην κατηγορία) και ανταγωνιστικό μήκος καρότσας .
Σημαντική αναβάθμιση έγινε στη θέση οδήγησης ενώ ελαχιστοποιήθηκαν οι θόρυβοι και οι κραδασμοί. Ένα τελευταίο. Με τις διπλές πόρτες που ανοίγουν διάπλατα, η είσοδος των πίσω επιβατών έγινε απλούστατη. Διατηρώντας την ενοποιημένη καμπίνα / καρότσα, η 5η σειρά L200 αποστασιοποιείται από τα απαλά, στρογγυλοποιημένα σχήματα του προηγούμενου μοντέλου, υιοθετώντας πιο σοφιστικέ, ανάγλυφες επιφάνειες και σε παραπέμπει σε γραμμωμένο σώμα αθλητή με τη J-Line να δημιουργεί οπτικό ενδιαφέρον αλλά και μία αίσθηση κίνησης στα μοντέλα Double Cab.
Οι κινητήρες
Έχουμε τον νέο κινητήρα 2.4 L 154 ps / 181 ps 4N15 MIVEC Diesel – έκδοση μεγαλύτερου κυβισμού των κινητήρων 4N13 (ASX και Lancer) και κινητήρια σύνολα 4N14 (Outlander), που επιτρέπουν τη μείωση των εκπομπών CO2 από 199 g/km του απερχόμενου L200 στα 169 g/km για το νέο L200 (έναντι 190 – 250 g/km του ανταγωνισμού).
Εδώ η Mitsubishi δίνει δύο επιλογές.
Έναν κινητήρα στα 2.440 cc που αποδίδει 154 ps στις 3.500 rpm με 380 Nm ( 1.500-2.500 rpm) με κατανάλωση από 6,4 l – 7,3 l/100 km
Και έναν δεύτερο κινητήρα πάλι στα 2.440 cc που αποδίδει 181 ps στις 3,500 rpm με 430 Nm ( 2,500 rpm) με κατανάλωση από 6,4 l- – 7,3 l/100 km.
Οι κινητήρες είναι Diesel από αλουμίνιο, με 4 κυλίνδρους, 16 βαλβίδες, δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους (DOHC), άμεσο ψεκασμό, common rail και μία από τις χαμηλότερες αναλογίες συμπίεσης στη βιομηχανία (15.5:1 για το L200 2.4 L).
Αυτή τη φορά χρησιμοποίησαν αλουμινένιο μπλοκ κινητήρα και έτσι πέτυχαν μείωση βάρους. Μεγάλη συμβολή είχε και η χρήση μιας εισαγωγής με μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα βαλβίδων “MIVEC” της MMC, ένας υπερσυμπιεστής μεταβλητής γεωμετρίας και οι τεχνολογίες Auto Stop & Go (διαθεσιμότητα ανάλογα με την αγορά και το μοντέλο για το δεύτερο).
Στο δρόμο, είχαμε την αίσθηση ότι οδηγούσαμε – από πλευράς στιβαρότητας- αγωνιστικό αυτοκίνητο.
Επιγραμματικά θα σας πούμε ότι το νέο L200 έχει βελτιωμένη ενεργητική ασφάλεια.
Το Super Select 4WD II (με κοντό διαφορικό) παραμένει με ηλεκτρονικό σύστημα επιλογέα μέσω περιστροφικού χειριστηρίου.
Ανάλογα με μοντέλο, διατίθεται ένα αναβαθμισμένο σύστημα part-time 4WD Easy Select . Το διαφορικό πλέον ελέγχεται ηλεκτρονικά και έχει θέση για άσφαλτο και κίνηση με δύο τροχούς, κίνηση με τέσσερις τροχούς, κίνηση με μπλοκέ κεντρικό διαφορικό. Φοβερές επιδόσεις ενώ με το 4H mode ελέγχει την κατανομή ροπής εμπρός και πίσω. Το “Super Select 4WD-II”) επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει την πιο κατάλληλη ρύθμιση μετάδοσης, σύμφωνα με το έδαφος και τις οδηγικές συνθήκες, ενώ η αλλαγή από 2WD σε 4WD γίνεται εν κινήσει με ταχύτητα ακόμη και μέχρι τα 100 km/h.
Το ατού του Super Select έγκειται στη θέση “4H” Full Time 4WD.
Έχει 7% καλύτερη στρεπτική ακαμψία με το νέο πλαίσιο, καλύτερη ανάρτηση ενώ έχουν προστεθεί τα συστήματα Lane Departure Warning, Trailer Stability Assist, Hill Start Assist, προβολείς HID (με ενσωματωμένη λειτουργία φώτων ημέρας LED και προβολείς Bi-Xenon) για βελτιωμένη ορατότητα το χειμώνα ή κατά τη νυχτερινή οδήγηση. Ανάλογα με το μοντέλο το L 200 μπορει να έχει κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα λειτουργίας χωρίς κλειδί με διακόπτη stop/start κινητήρα, Cruise Control με ρυθμιζόμενο περιοριστή ταχύτητας, διζωνικό αυτόματο σύστημα κλιματισμού A/C, χειριστήρια αλλαγών ταχυτήτων (paddles) στο τιμόνι και πολλά άλλα γκάτζετς που σε παραπέμπει σε Ι.Χ.
Συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, όλες οι εκδόσεις του νέου L200 διαθέτουν ελαχιστοποιημένο μεταξόνιο προσφέροντας ένα μήκος εσωτερικού από τα μεγαλύτερα στην κατηγορία, χωρίς θυσίες στο ωφέλιμο φορτίο της καρότσας. Αυτό ισχύει κυρίως στην έκδοση Double Cab όπου η J-Line σύνδεση καμπίνας / καρότσας προσφέρει άφθονη ευρυχωρία και πλούσιο χώρο φόρτωσης με μόλις 2 εκατοστά αύξηση στο συνολικό μήκος. Η καρότσα έγινε επίσης πιο βαθιά (μέχρι 475 mm για το νέο L200 έναντι 460 mm του προηγούμενου).
Αυξημένη αντοχή λόγω σχεδίασης – χάρη στο ισχυρότερο αμάξωμα και το πλαίσιο μέχρι και τους κινητήρες μειωμένων απαιτήσεων συντήρησης (διαστήματα αλλαγής λαδιού από 15.000 km, τώρα 20.000 km, service προηγούμενου κιβωτίου Α/Τα από 80.000 km, τώρα κιβώτιο Α/Τ χωρίς απαιτήσεις συντήρησης, λεπτομερής αντιδιαβρωτική προστασία…)
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto, mitsubishi