Μέσα στον Οκτώβριο σχεδιάζεται να εκδοθούν οι εφαρμοστικές αποφάσεις για τις αλλαγές στο ψωμί (δυνατότητα πώλησης ψωμιού και από άλλα καταστήματα) και το γάλα, για το οποίο με το νόμο του Αυγούστου απελευθερώθηκε η διάρκεια ζωής, η οποία θα καθορίζεται με ευθύνη της βιομηχανίας, ανάλογα με τη μέθοδο παστερίωσης που εφαρμόζεται για κάθε προϊόν.
Πρόκειται για τροποποιήσεις στους κανόνες Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (ΔΙΕΠΠΥ), που θα υπογράψει ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Καταναλωτή Αντώνης Παπαδεράκης.
Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ ο κ. Παπαδεράκης, για το θέμα του ψωμιού το υπουργείο μελετά, χωρίς να παραβιάζεται το πνεύμα των ρυθμίσεων της συμφωνίας, να επιτραπεί μόνο στους φούρνους που υλοποιούν όλη τη διαδικασία αρτοποίησης (από τις πρώτες ύλες ως το τελικό προϊόν) να αναγράφουν τη λέξη «φρέσκο» στο ψωμί. Εναλλακτικά εξετάζεται να ενημερώνεται ο καταναλωτής ως προς το αν το ψωμί που αγοράζει έχει παρασκευαστεί από νωπή ή κατεψυγμένη ζύμη.
Κυριακές και εκπτώσεις
Για τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές, αναμένεται η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, στο οποίο προσέφυγαν εμπορικές οργανώσεις και εργαζόμενοι για να προσβάλουν την απόφαση που επέτρεψε την πιλοτική λειτουργία των καταστημάτων όλες τις Κυριακές του χρόνου σε δέκα περιοχές της χώρας. Αν γίνει δεκτή η προσφυγή, τότε θα επανέλθει το καθεστώς των 8 Κυριακών που ίσχυε ήδη (συν όσες αποφασίζουν οι αντιπεριφερειάρχες για την εξυπηρέτηση τοπικών αναγκών). Αν απορριφθεί, τότε αναβιώνει το ζήτημα της πλήρους απελευθέρωσης, τουλάχιστον για τις περιοχές πιλοτικής εφαρμογής.
Όποια και αν είναι η απόφαση όμως, το υπουργείο Οικονομίας σχεδιάζει ήδη να ορίσει σαφή κριτήρια για τον καθορισμό των τουριστικών περιοχών, ώστε να μην υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός μεταξύ επιχειρήσεων.
Το μνημόνιο προβλέπει επίσης την πλήρη απελευθέρωση των εκπτώσεων και των προσφορών, που θα γίνονται από τις επιχειρήσεις καθ όλη τη διάρκεια του χρόνου χωρίς περιορισμούς. Θα διατηρηθούν όμως οι επίσημες περίοδοι εκπτώσεων, και θα πραγματοποιηθεί κύκλος διαλόγου με τις εμπορικές οργανώσεις για τον καθορισμό πλαισίου δεοντολογίας αναφορικά με το θεσμό των εκπτώσεων και των προσφορών.
typosthes.gr-topika
Tags: ΤΟΠΙΚΑ