Η ανατροπή έφερε την ανανέωση στο Leon

 

 

Του Πέρη Χαλάτση

Κάθε φορά που γίνεται μια ανατροπή στα δεδομένα μας αρέσει. Στην προκειμένη περίπτωση η Seat ανέτρεψε τα δεδομένα μέσα σε λίγους μήνες. Tον κινητήρα που ξέρατε με τους 86 ίππους ξεχάστε τον. Τώρα υιοθέτησε τον νέο κινητήρα στα  1.000  cc  που είναι  σαφώς πιο δυνατός, πιο οικονομικός και πιο αξιόπιστος. Στην τελευταία έκδοση του  Seat  Leon ο νέος  κινητήρας αποδίδει 115 ίππους.

Δοκιμάσαμε το Seat Leon 5 doors με τον κινητήρα 1.0 Eco Tsi . Ένα αυτοκίνητο  που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Seat στο Martorel.  Πριν ξεκινήσουμε θα σας πούμε για την τιμή του Seat Leon 1.0 TSi eco.

Σύμφωνα με τον επίσημο τιμοκατάλογο , η αρχική τιμή του Seat Leon 5d 1.0 TSi είναι  18.400 ευρώ. Υπάρχει όμως μια προσφορά από την ελληνική εταιρία που αντιπροσωπεύει τα Seat στην Ελλάδα και η τιμή κατεβαίνει στις 17.500 ευρώ. Αν αφαιρέσουμε και τα 960 ευρώ, που είναι το όφελος της απόσυρσης η τιμή διαμορφώνεται στα 16.500 ευρώ.

Θα σας φανεί περίεργο  και είναι δικαιολογημένες οι ερωτήσεις που μας έγιναν , γιατί το 1000άρι  κοστίζει ακριβότερα από το μεγαλύτερο σε κυβικά 1.2 TSI “αδελφάκι» του. Το 1.2 κοστίζει  15.900 ευρώ και το 1.0 TSi 16.500, δηλαδή 600 ευρώ ακριβότερα.

Η απάντηση είναι απλή. Το φθηνότερο Leon με τα μεγαλύτερα κυβικά στον κινητήρα αποδίδει 86 ίππους  στη μία έκδοση και 110 στην άλλη ενώ ο αυτοκίνητο  με τον μικρότερο κινητήρα  αποδίδει 115 ίππους. Υπάρχει και κάτι άλλο. Το μικρότερο και πιο γρήγορο Leon έχει μικρότερη κατανάλωση. Ακόμη έχει λιγότερα ασφάλιστρα ενώ την απόσβεση της διαφοράς  στην τιμή , την  κάνει με τα τέλη κυκλοφορίας μιας  και αυτό είναι Euro 6. Το μοντέλο που οδηγήσαμε το «βάφτισαν» «Ecomotive» γιατί έχει  μικρότερη ρύπανση από τα …ξαδελφάκια του.

Ας το δούμε όμως στο δρόμο. Στην άσφαλτο στην εθνική οδό κινείται απαλά, γλυκά. Είναι ευκολοδήγητο. Ο κινητήρας των  999 κ.εκ. είναι τρικύλινδρος –υπερτροφοδοτούμενος με καλή συμπεριφορά .  Ο σωστός οδηγός μπορεί να εκμεταλλευτεί  τους   115 ίππους  και τα 200 Nm ροπής. Στο δρόμο με στροφιλίκια , οδηγώντας το στο όριο , δείχνει σημάδια υποστροφής που όμως εκεί επεμβαίνει και διορθώνει γρήγορα  το   XDS, το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

Τα φρένα υποδειγματικά ακόμη και στο φρενάρισμα πανικού. Το αυτοκίνητο σταματά γρήγορα.

Στην πόλη η κίνηση δεν είναι πρόβλημα. Αντιθέτως είναι εύκολη και ακούραστη. Ο κινητήρας είναι ελαστικός, το τιμόνι υπάκουο και όχι βαρύ, το παρκάρισμα εύκολο ενώ το βελτιωμένο σύστημα   start&stop, κάνει θαύματα  στην οικονομία του βενζινοκίνητου κινητήρα.

Ο 3κύλινδρος 1.000άρης διαθέτει διπλό μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στην κεφαλή . Έτσι γίνεται καλύτερη η  διαχείριση των καυσαερίων .  Μπορεί σε κάποιους να μην αρέσει. Σε εμάς όμως άρεσε το κροτάλισμα του τρικύλινδρου κινητήρα . Ακόμη σωστή η απόφαση να ενσωματωθεί  το  intercooler  στην εισαγωγή. Ο κινητήρας είναι αρκετά καλός και η απόκριση που έχει ικανοποιητική.

Καλό είναι και το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων που έχει σωστή κλιμάκωση και καλό κούμπωμα. Ο σωστός οδηγός θα εκμεταλλευτεί τη ροπή των 20,4 kgm, για να κινήσει σωστά το Leon.

Λέμε ότι είναι οικονομικό. Η ισπανική εταιρία στις επίσημες μετρήσεις ανακοινώνει  μεγίστη ισχύ 115/5500 σαλ, μεγίστη ροπή 200 / 2000-2500 σαλ , για κάθε 100 χιλιόμετρα 4.3 λίτρα καυσίμου, με  τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 99 gr / km , από τα 0-100 χρειάζεται 9.6 δευτερόλεπτα και η τελική αγγίζει τα 202 χιλιόμετρα.

Στο εσωτερικό υπάρχει μια έγχρωμη οθόνη αφής, σύστημα ανοικτής ακρόασης (Bluetooth) , διζωνικός  κλιματισμός , έξι αερόσακοι.

Το αυτοκίνητο φοράει  ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Αν το οδηγούσαμε στη Γερμανία ενδεχομένως να μην κάναμε την αναφορά για θορύβους από τον άξονα. Όμως στην Ελλάδα με τις ανωμαλίες στο οδόστρωμα παρατηρήσαμε κάποιες αναπηδήσεις. Ωστόσο ο θόρυβος δεν είναι ενοχλητικός στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Η ηχομόνωση είναι αρκετά καλή.

Ταξιδεύουν άνετα τέσσερις μεγάλοι επιβάτες χωρίς να διαμαρτύρονται αν είναι και πέντε. Υπάρχει αρκετή ευρυχωρία στο εσωτερικό ενώ ο  χώρος των αποσκευών είναι 380 λίτρα. Αν υπολογίσουμε ότι στην έκδοση για την Ελλάδα υπάρχει και ρεζέρβα, τότε μπορούμε να πούμε ότι ο χώρος των αποσκευών είναι ο καλύτερος στην κατηγορία του.

 

Seat Leon 1.0 TSi Ecomotive

Κινητήρας : Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 1 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 115 PS @ 5.000-5.500 rpm, 20,4 kgm @ 2.000-3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Στο βασικό του εξοπλισμό το Leon TSi 1.0 έχει ηλεκτρονικό αυτόματο κλιματισμό δύο ζωνών – οδηγός συνοδηγός- ESC και αισθητήρα πίεσης ελαστικών, XDS και HHC. Αερόσακους πλευρικούς και οροφής, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, υπολογιστή ταξιδίου, ηλεκτρονικό σταθεροποιητή ταχύτητας , RCD με έγχρωμη οθόνης αφής 5’’, Bluetooth / CD/ USB , 6 ηχεία και χειριστήρια στο τιμόνι.

Καθρέφτες ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους, προβολείς ομίχλης και φώτα που στρίβουν  η καλύτερα ακολουθούν την  κατεύθυνση του τιμονιού. Έχει τέλος προβολείς ομίχλης και ζάντες αλουμινίου

 

Ειδικά για την Ελλάδα το Seat Leon έχει ρεζέρβα και όχι κιτ

Ευρύχωρο το πορτ παγκαζ και με μεγάλο βαθος

now24.gr-auto

Tags:
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: