Από τον Πέρη Χαλάτση
Η επιθετική πολιτική της Seat ξεκίνησε με το Ateca. Ένα SUV που κατατάσσεται στην κατηγορία Dual Purpose και σκοπό έχει να κατακτήσει τον οικογενειάρχη που θέλει να οδηγεί ένα αξιόπιστο αυτοκίνητο, να έχει καλή οδηγική συμπεριφορά και φυσικά χώρους.
Το όνομα στο καινούργιο SUV που θα είναι ο τρίτος πυλώνας της μάρκας για τις πωλήσεις , το «δανείσθηκαν» από ένα χωριό της Ισπανίας, το Ateca, με μόλις 2.500 κατοίκους. Ένα χωριό που φημίζεται για το πολύ καλό λευκό κρασί.
Τα πρώτα δείγματα από τις παραγγελίες στην Ευρώπη δείχνουν ότι το αυτοκίνητο θα κινηθεί σε καλά επίπεδα. Ήδη έχουν δοθεί 21.000 παραγγελίες για το Ateca που στην Ελλάδα έγινε η πανελλαδική του παρουσίαση , πριν από λίγες ώρες, με αυτοκίνητα που είχαν ισπανικές πινακίδες.
Το Seat Ateca εξελίχθηκε και λανσαρίστηκε στην Βαρκελώνη. ΟΙ Ισπανοί είναι σίγουροι για την επιτυχία του. Είναι άλλωστε το πιο εξελιγμένο αστικό SUV που έχει κερδίσει πέντε αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP 2016.
Οι βασικοί του αντίπαλοι είναι το Nissan Qashqai, το Kia Sportage, το Hyundai Tuscon, το Renault Kadjar. Κανονικά είναι και το Tiguan της VW αλλά επειδή ανήκει στο ίδιο γκρουπ , οι Γερμανοί δεν το θεωρούν ως αντίπαλο.
Και όμως !! Θα έπρεπε να το θεωρούν γιατί το νέο Seat Ateca, έχει διαθέσιμη όλη την τεχνογνωσία του γκρουπ, «φοράει» ό,τι πιο καλό υπάρχει στη φίρμα και από την πρώτη οδηγική επαφή που είχα, οδηγώντας το από την Αθήνα έως την Αράχωβα, διαπίστωσα ότι έχει και καλύτερο τιμόνι από το Tiguan. Πιο εύχρηστο και πιο υπάκουο.
Το Ateca είναι πιο compact από τα μεγάλα SUV. Ειδικά από το βασικό του αντίπαλο το Qashqai είναι λίγο πιο φαρδύ, πιο ψηλό και με μεγαλύτερο χώρο στο πόρτ παγκαζ.
Το Ateca με τον κινητήρα βενζίνης έχει βάρος 1205 κιλά ενώ με τον κινητήρα πετρελαίου 1300 κιλά. Και το αναφέρω αυτό γιατί εδώ οι Ισπανοί μάλλον κέρδισαν πολλά από τη μείωση του βάρους. Γιατί λιγότερο βάρος σημαίνει μικρότερη κατανάλωση. Επίσημα το εργοστάσιο δίνει 5.2 λίτρα για 100 χλμ στην έκδοση με βενζίνη. Φυσικά και δεν μπόρεσα να πλησιάσω αυτά τα νούμερα, αφού δεν το οδήγησα συντηρητικά.
Από Αθήνα μέχρι Αράχωβα, πηγαίνοντας τις περισσότερες φορές «σανίδα» η ένδειξη που έδειξε στον πίνακα οργάνων ήταν 7.6 λίτρα για 100 χλμ. Θεωρώ ότι η κατανάλωση ήταν ικανοποιητική δεδομένου ότι αρχικά οδήγησα το αυτοκίνητο με τον μικρότερο κινητήρα των 1000 κ.εκ.
Η γκάμα της Seat για το Ateca είναι πλούσια και καλύπτει σε όλα τις επιθυμίες των αγοραστών. Διαθέτει εξελιγμένους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου από 1000 κ.εκ που αποδίδει 115 ίππους μέχρι και 190 ίππους . Με κίνηση στους εμπρός τροχούς η με τετρακίνηση 4drive , με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων η DSG. Τα Ateca που θα πωλούνται στη δική μας αγορά θα είναι διαθέσιμα με τρία επίπεδα εξοπλισμού στις εκδόσεις Reference, Style και XCellence.
Το Ateca μου άρεσε στο δρόμο. Έχει καλή κύλιση και καλό κράτημα. Στην πανελλαδική παρουσίαση δεν υπήρχαν όλες οι εκδόσεις. Όταν έρθουν τα αυτοκίνητα τότε θα τα δοκιμάσω όλα για να σας πω τις εντυπώσεις μου και για τα νέα εξελιγμένα κιβώτια όπως το 0GC, DSG 7 σχέσεων το οποίο συνδυάζεται με τους κινητήρες DFFA, DFHA. Στους δίλιτρους κινητήρες στις τετρακίνητες εκδόσεις υπάρχει σύστημα SCR 2ης γενιάς.
Οι μηχανικοί πέτυχαν ακόμη μεγαλύτερη μείωση εκπομπών NOx χάρη στο σύστημα ψεκασμού Adblue. Ένα σύστημα που τοποθετείται στην εξαγωγή, μεταξύ καταλύτη και DPF.
Δεν θα σας πω τις τεχνικές λεπτομέρειες . Άλλωστε στον υποψήφιο αγοραστή άλλα είναι τα «κλειδιά» που θα παίξουν ρόλο στην απόφαση της αγοράς.
Θα πρέπει να ξέρετε όμως ότι το Ateca έχει μπροστινή ανάρτηση McPherson, πίσω έχει ανάρτηση με ενσωματωμένους βραχίονες στη δικίνητη έκδοση και με πολλαπλούς συνδέσμους στην τετρακίνητη. Οι τετρακίνητες εκδόσεις χρησιμοποιούν Haldex 5ης γενιάς.
Από ηλεκτρονικά συστήματα το Ateca έχει τα πάντα. Από ηλεκτρομηχανικό χειρόφρενο, αισθητήρες ESC ενσωματωμένους στη μονάδα ABS, Electromechanical Parking Brake, Dynamic Starting Assistant, Area view (Παροχή εικόνας περιφερειακά του αυτοκινήτου 360 μοίρες, σε ταχύτητες έως 15km/h) , Adaptive Cruise Control, Speed limiter ,Tiredness recognition (Αναγνώριση κόπωσης σε ταχύτητες 65 – 200km/h) , Driving Experience knob , επιλογή προφίλ λειτουργίας ECO, NORMAL, SPORT, INDIVIDUAL, OFFROAD, SNOW. Είναι τόσα πολλά αυτά που έχει που μάλλον χρειάζομαι πολλές σελίδες για να τα αναφέρω όλα.
Θα σας πώ όμως αυτό που όλοι στο τέλος ρωτάτε.
Πόσο θα κάνει το αυτοκίνητο. Οι τιμές ποικίλουν ανάλογα με τον κινητήρα και την έκδοση. Πάντως οι τιμές ξεκινούν από 19.950 ευρώ και φθάνουν τα 35.750 ευρώ.
Η εισβολή του Ateca «ταράζει» τα νερά στα SUV
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto, τέστ