Τα social media είναι οι πλέον ισχυρές πλατφόρμες για τη διαφήμιση και την προώθηση. Από τους πολιτικούς ως τους αστέρες της ποπ, ο καθένας θέλει να δει τα likes, τις προβολές και τους οπαδούς του στα ύψη. Τα στοιχεία αυτά είναι η κύρια μέτρηση της επιρροής και της αναγνώρισης.
Πολλοί είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν μια περιουσία στο κυνήγι της δημοτικότητας. Κάποιος μπορεί να κερδίσει το τριπλάσιο ενός μέσου μισθού πουλώντας τα ‘likes’ του στο Facebook. Μερικοί χρησιμοποιούν ένα ειδικό πρόγραμμα ηλεκτρονικού υπολογιστή που μπορεί να δημιουργήσει εκατομμύρια πλαστούς οπαδούς. Αυτή η επιδημία έχει εξαπλωθεί ακόμα και σε διασημότητες. Μάλιστα γνωστή τραγουδίστρια αφαιρέθηκε από το YouTube όταν αποδείχθηκε ότι 156 προβολές της ήταν ψεύτικες.
Η πλατφόρμα διαμοιρασμού βίντεο, επίσης, είναι μια πολύ ισχυρή μορφή διαφήμισης. Μεγάλες εταιρίες μόδας και καλλυντικών πληρώνουν τους δημιουργούς των βίντεο για να προωθήσουν διακριτικά, ακόμα και παράνομα, τα προϊόντα τους. Κάποιες εταιρίες χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να σαμποτάρουν τη φήμη των αντιπάλων τους.
Αυτή η τεράστια διαδικτυακή κυριαρχία δεν παρουσιάζει κανένα σημάδι καμπής. Μετά από μία ώρα, όταν το ντοκιμαντέρ αυτό θα τελειώνει, άλλες πέντε χιλιάδες ώρες βίντεο θα έχουν ανέβει στο YouTube και ενενήντα τρία εκατομμύρια likes θα έχουν μπει στο Facebook.
Σκηνοθέτης: Celine Chasse
«Η επιδημία των social media – How To Manipulate Social Media»: Τρίτη 12 Ιουνίου, στις 22:00, στην ΕΡΤ3…
greek-web-tv.com