Από τον Πέρη Χαλάτση
Οι Ευρωπαίοι που εκπροσωπούν τους Κορεάτες δίνουν το καλύτερο τους εαυτό. Και η Hyundai που έχει δώσει ιδιαίτερο βάρος στα οικογενειακά αυτοκίνητα κάνει όχι βήματα αλλά άλματα. Ένα από τα νέα μοντέλα που κάνει τη διαφορά και έχει αγαπηθεί ιδιαίτερα από τους οπαδούς της κατηγορίας των crossover είναι το Kona. Ένα αυτοκίνητο που κάτω από το καπό του έχει μικρό σε κυβικά κινητήρα αλλά αρκετά δυνατό.
Το Kona είναι ένα νέο σε σχεδίαση μοντέλο που έχει τη δική του σφραγίδα, τη δική του ταυτότητα και δεν μοιάζει με κανένα άλλο αυτοκίνητο της κορεάτικης φίρμας.
Ενώ εξωτερικά βλέπεις ένα αρκετά μεγάλο αυτοκίνητο όταν σου λένε ότι κάτω από το καπό του «φοράει» τον μικρότερο βενζινοκινητήρα που είναι μόλις 1000 cc λογικό είναι να υπάρχει η σχετική δυσπιστία. Όσοι όμως γνωρίζουν τις δυνατότητες του turbo T-GDI βενζινοκινητήρα δεν ανησυχούν. Γιατί αυτός ο κινητήρας αποδίδει 120 ίππους και όπως και να το κάνουμε κινεί με αξιοπρέπεια το νέο Kona.
Δοκιμάσαμε το νέο Kona σε όλα τα εδάφη. Είναι ευχάριστο ότι δεν είχαμε ενοχλητικούς θορύβους αλλά ούτε και περίεργους κραδασμούς. Στην εθνική οδό ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας δουλεύει «ρολόι» και σε τίποτα δεν δείχνει ακόμη και στα 160 χιλιόμετρα ότι ζορίζεται. Το εργοστάσιο της Hyundai δίνει τελική ταχύτητα 181 χλμ.
Ακόμη και στην εθνική οδό , με ανοικτό το δρόμο ,δεν είναι πάντα εύκολο να φτάσεις την τελική που δίνουν οι εργοστασιακές μετρήσεις. Πάντα υπάρχει μια διαφορά. Μια διαφορά που σε τελική ανάλυση για έναν οικογενειάρχη δεν έχει μεγάλη σημασία. Κανένας δεν θα ρισκάρει ένα πρόστιμο . Όπως ξέρετε στους δρόμους όλο και περισσότερα ραντάρ ξεπροβάλουν μπροστά μας. Για ποιο λόγο να μπαίνουμε σε περιπέτειες.
Τον οικογενειάρχη τον ενδιαφέρουν οι χώροι, η άνεση, η ασφάλεια. Τον ενδιαφέρει η οικονομία στις μετακινήσεις αλλά και όταν θα έρθει η ώρα, το αυτοκίνητό του να μην χάσει την αξία του.
Μου άρεσε ο κινητήρας που «φοράει» το Kona. Ανεβάζει γραμμικά, η επιτάχυνση από 0-100 έρχεται στα 12 δευτερόλεπτα ενώ η ροπή του είναι 172 Nm που εμφανίζεται από τις 1500- 4000 σ.α. λ.
Να διευκρινίσω ότι το KONA σχεδιάστηκε όχι για πίστα αλλά για να ικανοποιεί τον οικογενειάρχη που θέλει ένα ψηλό αυτοκίνητο που να κινείται πιο εύκολα σε όλα τα είδη δρόμων.
Ο κινητήρας συνεργάζεται άψογα με το μηχανικό 6-τάχυτο κιβώτιο. Οι σχέσεις έχουν σωστή κλιμάκωση και «κουμπώνουν» υποδειγματικά.
Με συντηρητική οδήγηση στην πόλη ο μετρητής μας έγραψε 7.1 λίτρα/100 χλμ και 6.0 λίτρα στην εθνική οδό. Η επίσημη μέτρηση των Κορεατών είναι 5,2 λίτρα/100 χλμ. Οι εκπομπές C02 είναι 125 γρ./χλμ.).
Ειδικά στην εθνική οδό είναι ξεκούραστο στην οδήγηση και αρκετά σταθερό. Στους επαρχιακούς δρόμους οι κλίσεις στο αμάξωμα είναι μικρές και δεν τρομάζουν. Η ανάρτηση καλή «απαγορεύει» να φτάνουν στο εσωτερικό οι ανωμαλίες του δρόμου. Το σύστημα διεύθυνσης καλό ενώ ικανοποιητικά είναι και τα φρένα του.
Τέσσερα άτομα ταξιδεύουν άνετα ενώ οι ψηλοί επιβάτες που βρίσκονται στα πίσω καθίσματα δεν θα διαμαρτυρηθούν για τον «αέρα» πάνω από τα κεφάλια τους. Το αυτοκίνητο είναι προσεγμένο. Σχεδιασμένο από ευρωπαίους σχεδιαστές για ευρωπαίους καταναλωτές.
Θα έλεγα ότι εξωτερικά έχει πιο δυναμικό σχεδιασμό. Περιμετρικά προστατεύεται από πλαστικό, το οποίο είναι πιο παχύ πάνω από τους θόλους των τροχών. Τα πίσω φώτα είναι δύο επίπεδων. Χαρακτηριστική είναι η εξάγωνη μάσκα της Hyundai που ονομάζεται “Cascading”.
Οι σχεδιαστές εσωτερικά δεν ήταν τόσο προχωρημένοι όσο στο εξωτερικό του αυτοκινήτου. Μην σας πάει το μυαλό σας στο κακό. Μια χαρά είναι και το εσωτερικό του αλλά λείπουν οι ιταλικές σχεδιαστικές πινελιές. Μην νομίζετε ότι είναι φτωχό η συντηρητικό. Και εδώ έκαναν την επανάσταση. Η βασική φιλοσοφία είναι απλές γραμμές και σωστή εργονομία. Στο κεντρικό σημείο του ταμπλό υπάρχει η έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων. Εκεί υπάρχει ο πίνακας οργάνων που είναι ευανάγνωστος. Σημαντικό για να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού. Όλες οι πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός βρίσκονται εκεί μέσα.
Το Kona είναι άνετο . Οι διαστάσεις του νέου crossover είναι 4.165 χλστ (μήκος) 1.800 χλστ ( πλάτος) και 1.550 χλστ. (ύψος). Τα κεφάλια των πίσω επιβατών δεν ακουμπούν στην οροφή ενώ υπάρχει και αρκετός χώρος και για να μην ακουμπούν και τα πόδια στα μπροστινά καθίσματα. Σ αυτό παίζει ρόλο και το μεταξόνιο που είναι 2.600 χλστ.
Μια που αναφέρομαι στους χώρους, σημειώστε ότι το πορτμπαγκάζ φιλοξενεί 361 λίτρα ενώ με κατεβασμένα τα καθίσματα ο χώρος αυξάνεται στα 1.143 λίτρα. Παρά το γεγονός ότι σε όλη την Ευρώπη το Kona έχει κίτ επισκευής ελαστικού, στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας υπήρχε ρεζέρβα ανάγκης. Οι Έλληνες ακόμη δεν έχουν δεχθεί το κίτ επισκευής και η ελληνική αντιπροσωπεία δεν ρισκάρει. Έτσι όλα τα Kona που εισάγει έχουν κανονική ρεζέρβα.
Με 16.590 ευρώ μπορείτε να αποκτήσετε το καινούργιο Kona στην έκδοση Style με τον 1.0 T-GDI βενζινοκινητήρα των 120 ίππων . Φυσικά ανάλογα με τις απαιτήσεις μπορείτε να διαμορφώσετε και το Kona της αρεσκείας. Εννοείται ότι η τιμή θα είναι μεγαλύτερη.
Η Hyundai κάνει τη διαφορά στα crossover με το Kona 1.0 T-GDI gr.
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto, crossover, hyundai, SLIDER, τέστ