Οι it bags άλλαξαν μορφή και νόημα, και μπήκαν στο νέο lifestyle της μόδας ,για να κάνουν την καθημερινότητα μας πιο διασκεδαστική.
Η μόδα αλλάζει. Αυτό είναι το νέο κλισέ, που θα ακούσεις στο χώρο, γράφεται και λέγεται παντού. Τι είναι, όμως, αυτό που στα αλήθεια μας είχε κουράσει από τη μόδα του παρελθόντος, που τόσο λατρεύτηκε και εξυμνήθηκε, όσο ελάχιστες άλλες μορφές τέχνης; Ανάμεσα στα πολλά και διάφορα που της καταλογίζονται, από την έλλειψη εκπροσώπησης και τα λανθασμένα πρότυπα, μέχρι τη συμμετοχή της στο έγκλημα της καταστροφής του περιβάλλοντος, ένα είναι το «ατόπημα» στο οποίο δεν αναφερόμαστε ίσως αρκετά. Ο ελιτισμός.
Και όταν αναφέρομαι στον ελιτισμό, εννοώ όλη εκείνη την τρελή κούρσα υπερκατανάλωσης, στην οποία έμπαινε ο στενός της κύκλος του χώρου, για να αποκτήσει τα προιόντα εκείνα, που ήταν στην πραγματικότητα σύμβολα του πλούτου και της πολυτέλειας, που έλουζε τα early αλλά και late 00s. Τότε, που η Baquette Fendi bag και η Saddler του οίκου Dior, που κράτησε η Carrie Bradshaw έγιναν θρύλος μεταξύ των κυριών, που μπορούσαν να τις αποκτήσουν. Ποιος δεν θυμάται τη χαρακτηριστική σκηνή με τη Samantha Jones, κατά κόσμον, Kim Cattrall, όταν ταύτισε την επαγγελματικής της επιτυχία με μία κατακόκκινη Hermes, Birkin bag. «Θα την βλέπω και θα σκέφτομαι ότι τα κατάφερα,» έλεγε η ηρωίδα, συνοψίζοντας την ψυχολογία μίας ολόκληρης κοινωνίας, που είχε εξισώσει τις luxury it bags με το κοινωνικό status.
Μετά ήρθε το 2008 και τα πρώτα καμπανάκια της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, που άλλαξε για πάντα τον κόσμο μας, και όχι μόνο τη μόδα. Η Balenciaga City bag, οι περίφημες τσάντες του Murakami για τη Louis Vuitton όπως και η Graffiti του Marc Jacobs αποτελούσαν παρελθόν και κομμάτια αρχείου, παρά ένδειξη δύναμης ή γοήτρου.
It bag: Ένα νέο σύμβολο που θέλει το lifestyle να ακολουθεί την αισθητική και όχι τον πλουτισμό.
Ο οίκος Fendi μόλις πριν λίγες μέρες παρουσίασε ένα επετειακό show για τα 25 χρόνια της θρυλικής Baquette bag, που αποθεώθηκε. Η αλήθεια είναι ότι μετά το σοκ της κρίσης και της πανδημία,ς οι δεκαετίες των 90s και 00s έγιναν κάτι σαν safety blanket για όλους μας, αλλά και για τη μόδα, αν κρίνουμε από το comeback όλων των τάσεων και της γενικότερης διάθεσης νοσταλγίας. Έτσι, επέστρεψαν και οι it bags στη ζωή μας, με τα παλιότερα σχέδια να αξιολογούνται, και να μένουν ή να φεύγουν αντίστοιχα, αλλά και νέα σχέδια των πιο updated σχεδιαστών να μπαίνουν στις ντουλάπες των fashion insiders. Η Cagole bag του Balenciaga, η Hobo των Bottega Veneta, η Pouch bag του Loewe, η Bumper του JW Anderson, η Trivia του Kiko Kostadinov και πολλές ακόμη νέες it bags έχουν βάλει χρώμα στη ζωή μας.
Όλο, όμως, το υπόλοιπο κλίμα είναι διαφορετικό. Τι σημαίνει, λοιπόν, μία It bag για τους late millenials και τη Gen Z; Κάτι πολύ πέρα από τον πλούτο και την εμμονή στην πολυτέλεια. Σήμερα όλα έχουν να κάνουν περισσότερο με το It product και όχι συγκεκριμένα με μία τσάντα, αν κρίνουμε από τη μανία των σπάνιων sneakers, που προηγήθηκε. Οι τσάντες απλώς ήταν, είναι και θα είναι πάντα ένα είδος ισοσταθμιστή στη μόδα και αυτός ο ρόλος δεν πρόκειται να αλλάξει ποτέ, γιατί όπως έλεγε και ο Marc Jacobs, η τσάντα μπορεί να φορεθεί από οποιαδήποτε γυναίκα, όποιος και αν είναι ο σωματότυπος της, η καταγωγή ή το community της. Για αυτό κατέχει και αυτή την ξεχωριστή θέση στην καρδιά και τη ντουλάπα μας.
Οι νέες it bags δεν χαρακτηρίζονται από εξωφρενικές , αν κρίνουμε από την τρέλα που δημιουργήθηκε με τις οικονομικότατες τσάντεσ του JW Pei, αλλά επιτελούν τον τελικό σκοπό τους, να απευθύνονται σε όλους ως χρηστικά αντικείμενα, έτοιμα να γεμίσουν την καθημερινότητα μας με χρώμα και στυλ. Έτσι, οι It bags του σήμερα έχουν να κάνουν λιγότερο με τον πλούτου, και πολύ περισσότερο με ένα διασκεδαστικό life style, κρατώντας όλα τα μικρά κομμάτια της γοητείας τους, όταν ο πραγματικός κόσμος προσφέρει -δυστυχώς- πολύ λιγότερα. Δεν χρειάζονται καμία extra ψαγμένη γνώση, απλώς καλό χιούμορ, που είναι τελικά και όλη η ουσία της μόδας. Να μην την παίρνουμε, δηλαδή, τόσο στα σοβαρά.
.
Moda