Η Prada έγινε επιτέλους το hottest brand name στον κόσμο του luxury fashion, ενώ ο Balenciaga βγήκε από την πρώτη δεκάδα εισπράττοντας τις συνέπειες του μεγάλου σκανδάλου με την τελευταία καμπάνια του. Τελικά το κοινό ξέρει.
Θα σου πω κάτι. Ο τρόπος με τον οποίο κινούνται οι αγοραστικοί δείκτες των luxury προϊόντων μόδας δεν είναι καθόλου τυχαίοι. Και δεν πρόκειται για ένα ακόμη αγοραστικό κοινό, που κρίνει μόνο με βάση την πρακτικότητα ενός item, της τιμής ή της ζήτησης της περιόδου. Το marketing είναι ένας παράγοντας που επηρεάζει πλέον κάθε εμπορικό κλάδο, αλλά η μόδα είναι η πιο προσιτή μορφή τέχνης, που μπορεί να αποκτήσει κανείς, οπότε το marketing εδώ μετατρέπεται σε κάτι παραπάνω από μια απλή διαφήμιση ή μια στρατηγική πωλήσεων. Στη μόδα μιλάμε για πάντα για το όνειρο, ενώ τις τελευταίες σεζόν μπήκε στο λεξιλόγιο μας πολύ έντονα και η «κοινότητα», μια έννοια που μας επιβλήθηκε από το street style και τους Gez-zers.
Επομένως, δεν υπήρξε και κάποια μεγάλη έκπληξη, όταν το Lyst ανακοίνωσε ότι ο ιταλικός οίκος Prada βρίσκεται πλέον στην πρώτη θέση ως το hottest brand του τελευταίου τριμήνου του 2022, με τους Miuccia Prada και Raf Simons να έχουν πετύχει τον αρχικό στόχο της ένωσής τους.
Grammy Awards 2023: Η haute couture πρωταγωνιστούσε στο λαμπερό red carpet της βραδιάς
Lyst: Η πρωτιά της Prada και ο εξοστρακισμός του Balenciaga.
Τα αποτελέσματα του Lyst ήταν σαφή: η πρώτη θέση ανήκει στον οίκο Prada, με τις αναζητήσεις εντός της κορυφαίας πλατφόρμας να ανακηρύσσουν νικητές τους Miuccia Prada και Raf Simons. Το συγκεκριμένο δίδυμο ήρθε κοντά και ένωσε τις δυνάμεις του με ένα μόνο στόχο, την κορυφή. Ειδικά από τη στιγμή που ο Simons ανακοίνωσε ότι δεν θα συνεχίσει τη λειτουργία του προσωπικού του brand, που είχε και το όνομα του, το κοινό του έδωσε αμέσως ψήφο εμπιστοσύνης. Γιατί όλοι αγαπάμε τον Simons, έχουμε δει και απολαύσει τις καινοτόμες γραμμές του στα 90s και σίγουρα περιμένουμε να δούμε τη νέα περίοδο δημιουργίας του μέσα σε ένα περιβάλλον υψηλής μόδας, με το αντίστοιχο budget φυσικά. Ρούχα, αξεσουάρ και αρώματα, όλα τα items των νέων συλλογών της Prada έχουν γίνει viral, εκτινάσσοντας τη ζήτηση τους από την πρώτη κιόλας στιγμή της κυκλοφορίας τους. Πρώτη θέση, λοιπόν, για την Prada και τέταρτη για τον οίκο Miu Miu.
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται φυσικά η Gucci, με τη Moncler να αναλαμβάνει δράση στα winter styles του 2022-23. Ο μεγάλος χαμένος ήταν φυσικά ο οίκος Balenciaga, ο οποίος κατρακύλησε επτά θέσεις, για να βρεθεί εκτός της πρώτης δεκάδας, στην ενδέκατη θέση μετά το σκάνδαλο της τελευταίας του καμπάνιας. Οι λάθος επικοινωνιακοί χειρισμοί στοίχησαν στον οίκο την πολύτιμη σχέση που είχε αναπτύξει με το κοινό, κάνοντας τον να διασπάσει το community του Demna Gvasalia. Ελπίζουμε σε μια ανατροπή με τη νέα συλλογή τους στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού.
.
Moda