Η πρόταση της VW με τέσσερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και με τιμές που «τσούζουν»

 

 

Του Πέρη Χαλάτση

 

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία  της V.W  πρωτοστατεί στους αγώνες στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι. Ταυτόχρονα  διαπρέπει και στην προστασία του πλανήτη από τους ρύπους.

Αν και το μέλλον στην ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας, είναι ακόμη πολύ χλωμό, η ελληνική εταιρία που αντιπροσωπεύει την VW στη χώρα μας, τόλμησε και παρουσίασε όχι ένα αλλά τέσσερα αυτοκίνητα που κινούνται με μπαταρίες. Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι η VW κάνει άλματα στην  αυτοκίνηση.

Για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι, παρουσίασε δύο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το E –Up και το E- Golf και δύο υβριδικά ηλεκτρικά το Golf Gte και το Passat Gte.

Τα δύο πρώτα κινούνται αποκλειστικά με μπαταρίες. Τα άλλα δύο κινούνται και υβριδικά και με μπαταρίες.

Στα κράτη που οι κυβερνήσεις σέβονται τους πολίτες αλλά και ανησυχούν για την μόλυνση του περιβάλλοντος, δίνουν κίνητρα για την αγορά αυτοκινήτων που έχουν μηδαμινές εκπομπές ρύπων. Εκτός όμως από τα οικονομικά κίνητρα που δίνουν φροντίζουν να κάνουν εύκολη τη ζωή αυτών των ανθρώπων που συμβάλουν στην προστασία της ατμόσφαιρας.

Στα μεγάλα σούπερ μάρκετ, στους χώρους στάθμευσης, στους μεγάλους κινηματογράφους, στα αεροδρόμια η και σε επιλεγμένους χώρους έχουν ειδικές εγκαταστάσεις για την φόρτιση των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Έτσι μια νοικοκυρά κάνει όλες τις δουλειές της χρησιμοποιώντας  το ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Και όταν πάει να ψωνίσει στο σούπερ μάρκετ, ο χρόνος δεν μένει ανεκμετάλλευτος. Φορτίζει τις μπαταρίες της.

Στη δική μας χώρα, οι υπουργοί – όλων των Κυβερνήσεων- άκουγαν, συμφωνούσαν και τελικά δεν έκαναν τίποτα για την ηλεκτροκίνηση.

Και γιατί να κάνουν. Αφού από εκεί δεν μαζεύουν ψήφους. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Δεν φτάνει που δεν κάνουν τίποτα , αντίθετα δεν δίνουν κανένα κίνητρο στους τολμηρούς που σέβονται το περιβάλλον.

Έτσι όταν η VW παρουσίασε με καμάρι στην Ελλάδα τα ηλεκτρικά

E-up και E-golf E και τα υβριδικά-ηλεκτρικά Golf gti και Passat gte, ρωτήσαμε αν ελπίζουν σαν εισαγωγική εταιρία ότι ο κόσμος θα ανταποκριθεί στην πρόταση « κινηθείτε ηλεκτρικά». Δεδομένου ότι:

Το κόστος απόκτησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι περίπου από 40%-60% μεγαλύτερο από όσο είναι το κόστος απόκτησης ενός  συμβατικού  ΙΧ . Η  απόσβεση των παραπάνω χρημάτων δεν γίνεται εύκολα. Το κράτος μας όχι μόνο δεν βοηθάει τους υποψήφιους αγοραστές αλλά σε κάποιες περιπτώσεις τους τιμωρεί και με φόρο πολυτελείας. Δεν υπάρχουν κίνητρα αγοράς Δεν υπάρχουν υποδομές φόρτισης.

O manager marketing της VW κ. Θόδωρος Κονιστής εξήγησε με τον καλύτερο τρόπο τα υπέρ και τα κατά της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας

Την απάντηση την καταλάβατε. Η VW έφερε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όχι για να πουλήσει και να κερδίσει. Αλλά για να δώσει ένα μήνυμα για την αυτοκίνηση του αύριο.

Γιατί στο μέλλον θα πρέπει να κυκλοφορούν αυτοκίνητα με μηδαμινές εκπομπές ρύπων.

Θα είναι τα αυτοκίνητα που προσφέρουν τεχνολογία και ασφάλεια. Θα είναι τα αυτοκίνητα που δεν επιβαρύνουν με εκπομπές το περιβάλλον.

Θα είναι αυτά που έχουν μικρότερο κόστος συντήρησης.

Τα οδηγήσαμε και τα τέσσερα. Οι εντυπώσεις μας είναι θετικές. Δεν θα πούμε πολλά για τα αυτοκίνητα μέχρι να τα δοκιμάσουμε έτσι όπως πρέπει. Γιατί με πέντε λεπτά οδήγηση το κάθε μοντέλο δεν είναι δυνατόν να κάνουμε σωστή κριτική.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν απλούστερο σχεδιασμό στη μετάδοση κίνησης. Είναι ευκολότερα στην οδήγηση.

Και τα τέσσερα αυτοκίνητα που παρουσίασε η VW τα οδηγήσαμε για ελάχιστα λεπτά το καθένα. Πήραμε μια ευχάριστη γεύση από νέες τεχνολογίες σε αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η Ελλάδα έχει μείνει πολύ πίσω σ αυτό που λέγεται  ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Στα μειονεκτήματα αυτής της τεχνολογίας είναι η περιορισμένη αυτονομία, ο μεγάλος χρόνος φόρτισης, το περιορισμένο δίκτυο ηλεκτρικών σταθμών φόρτισης και η υψηλή τιμή.

Σε άλλες χώρες που δίνουν κίνητρα στους πολίτες τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προτιμώνται για μετακινήσεις στην πόλη.

Η χώρα που έχει τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι η Αμερική. Στη δεύτερη θέση είναι η Κίνα. Στην Ευρώπη τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πουληθεί στην Ολλανδία και μετά στη Νορβηγία. Εκεί δίνουν κίνητρα και στην τιμή απόκτησης αλλά και στις παροχές.

Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν τέτοιοι σταθμοί φόρτισης. Στην Ευρώπη υπάρχουν ακόμη και στα σούπερ μαρκετ.

Στο E- Golf οι μπαταρίες φορτίζονται απο το πλάι. Είναι στο ίδιο σημείο που θα βρισκόταν το στόμιο για τα καύσιμα

Στο VW Golf GTE που είναι και το πρώτο ηλεκτρικό/υβριδικό αυτοκίνητο, η υποδοχή βρίσκεται μπροστά πάνω απο τον προφυλακτήρα

Το 2014 στην Ευρώπη πουλήθηκαν 92.455 και το 2015 σχεδόν διπλασιάστηκαν οι πωλήσεις. Η χρονιά έκλεισε με 186.170 πωλήσεις.

Για την ιστορία να πούμε ότι η VW για πρώτη φορά παρουσίασε ηλεκτρικό αυτοκίνητο το 1970. Ήταν ένα πειραματικό μοντέλο. Όπως πειραματικό ήταν και αυτό που παρουσίασε το 1975. Ηλεκτρικό μοντέλο παρουσίασε και το 1980, το 1985, το 1990.

Όλα τα χρόνια οι Γερμανοί έκαναν πειράματα και βελτίωναν τα μοντέλα. Σήμερα η πρόταση της VW είναι δυο ηλεκτρικά και δύο υβριδικά ηλεκτρικά.

Και τα τέσσερα αυτοκίνητα έχουν ηλεκτρικό μοτέρ, μπαταρία υψηλής τάσης, ηλεκτρονικά ισχύος, φορτιστή και την απαραίτητη πρίζα.

Το VW E up κοστίζει  28.900 ευρώ.

Το E golf 38.900 ευρώ. Πολύ ακριβά για τα δικά μας δεδομένα.

Το Golf gte tsi e motor hybrid κοστίζει 37.950 ευρώ ( χωρίς navigator). Αν προσθέσουμε και το απαραίτητο navigator η τιμή ανεβαίνει.

Στο 4 ο μοντέλο η τιμή είναι απαγορευτική.

Το Passat GTE Tsi e motor hybrid κοστίζει 52.000 ευρώ. Και αυτό γιατί η κυβέρνησή μας θεωρεί ότι πρέπει να πληρώνουμε φόρο πολυτελείας.

Τα τέσσερα μοντέλα που παρουσίασε η VW

4. VW Passat GTE με το σύστημα plug-in hybrid. Οι κινητήριες μονάδες του Passat GTE αποδίδουν συνδυαστικά 218 PS: 1.7λιτ./100χλμ. – δυναμική οδική συμπεριφορά και κράτημα σε συνδυασμό με το μέγιστο βαθμό προστασίας του περιβάλλοντος. Το Passat GTE διαθέτει το πιο ισχυρό υβριδικό σύστημα κίνησης της Volkswagen.Το Passat GTE μπορεί να διανύσει έως και 50χλμ. κινούμενο αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια.

3. VW Golf GTE: Το πρώτο ηλεκτρικό/υβριδικό με το DNA του Golf GTI. Το Golf GTE των 204 ίππων, καλύπτει έως και 50χλμ, κινούμενο μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα του.Το Golf GTE εντυπωσιάζει με την κατανάλωσή του που δεν ξεπερνάει το 1.6λιτ/100χλμ (11.4 kWh/100χλμ κατά NEDC).

VW e-up! : Ο ηλεκτροκινητήρας του e-up! αποδίδει 60 kW / 82PS. Η ροπή του φτάνει τα 210 Nm και μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Τα πρώτα 100χλμ έρχονται σε 12,4δλ, ενώ η τελική του ταχύτητα περιορίζεται στα 130χλμ

Το e-Golf κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 85 kW /115 PS. Από στάση ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας, με τον κωδικό EEM 85, αποδίδει εντυπωσιακή ροπή που φτάνει τα 270 Nm από τη στιγμή της εκκίνησης. Χαρακτηριστικές είναι και οι κορυφαίες του επιδόσεις: το Volkswagen e-Golf φτάνει τα 100χλμ σε μόλις 10.4δλ. Στον ανοιχτό δρόμο η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 140χλμ/ώρα.

Για να φτάσουν σ αυτή την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης, η VW «ξόδεψε» χιλιάδες εργατώρες σε δοκιμές και δεκάδες εκατομμύρια ευρω

now24.gr-auto

Tags: , , , ,
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: