Η σοβιετική ιδεολογία υποστήριζε μια κοινωνία χωρίς ταξικούς διαχωρισμούς και αυτό δεν επέτρεπε την ύπαρξη πρώτης και δεύτερης θέσης ούτε στα αεροπλάνα….
Στις εσωτερικές πτήσεις η Αεροφλότ τηρούσε με ευλάβεια τον κανόνα και τα αεροπλάνα δεν είχαν πρώτη θέση.
Υπήρχαν όμως και πτήσεις εξωτερικού όπου τα πράγματα ήταν διαφορετικά. Η εταιρεία έπρεπε να προσαρμοστεί στα διεθνή πρότυπα και να ενσωματώσει όλες τις ανέσεις που έπρεπε να έχουν τα σύγχρονα αεροσκάφη της δεκαετίας του ΄50 για τους ξεχωριστούς επιβάτες.
Όπως φαίνεται από τις φωτογραφίες του περιοδικού «LIFE» το 1957, η καμπίνα των επιβατών σε αυτά τα αεροσκάφη έμοιαζε περισσότερο με τους εσωτερικούς χώρους ενός τρένου.
Άνετα καθίσματα, τραπέζια ακόμη και κρεβάτια, ευρύχωροί διάδρομοι, πλούσια γεύματα, και τηλεοράσεις έδιναν την αίσθηση της πολυτέλειας.
Η πρώτη διεθνής πτήση έγινε στις 12 Οκτωβρίου 1956 με Tu — 104 στη γραμμή Μόσχα — Πράγα.
Ανά τακτά χρονικά διαστήματα η εταιρεία φρόντιζε να δρομολογεί τα πολυτελή αεροσκάφη και σε πτήσεις εσωτερικού.
Σκοπός ήταν να απολαμβάνουν τη μοναδική εμπειρία του ταξιδιού και άνθρωποι που υπό άλλες συνθήκες δεν θα είχαν ποτέ την τύχη να βιώσουν την άνεση και τη χλιδή της πρώτης θέσης.
Να νιώσουν έτσι περήφανοι για τα επιτεύγματα του σοσιαλισμού και φυσικά, να μεταφέρουν και σε άλλους την εμπειρία τους.
Με φωτογραφίες από περιοδικό LIFE