Η startup που μέσα στην κρίση δίνει λύσεις εξοικονόμησης

Συνέντευξη στην Μαρία Κουζούφη

Μια startup εταιρία η οποία σε καιρό κρίσης βοηθά τις επιχειρήσεις να μειώσουν το κόστος τους δημιουργήθηκε πριν λίγους μήνες στην Λευκωσία μετά τη συνάντηση ενός Αθηναίου οικονομολόγου και ενός Θεσσαλονικιού Ι.Τ. ! Το  προϊόν της, που αφορά στην «έξυπνη» διαχείριση στόλου οχημάτων, βγήκε στην αγορά τον περασμένο Σεπτέμβριο και εφαρμόζεται ήδη σε πιλοτικό στάδιο από εταιρίες σε Ελλάδα και Κύπρο.

Πρόκειται στην ουσία για μια ολοκληρωμένη λύση software που δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να κερδίσουν από χρήματα που μέχρι τώρα χάνονταν κάπου στο… δρόμο. Πώς το καταφέρνει; Επεμβαίνοντας στα τρία στάδια του Fleet Management με καινοτόμες λύσεις.

Πώς «γεννήθηκε»

Για την ιδέα πίσω από τη δημιουργία της R.C. Fleet Saving, τον τρόπο που αυτή υλοποιήθηκε αλλά και τις καινοτομίες της, μίλησαν στον Τ.Θ. ο Παναγιώτης  Ριζικός, C.F.O /Marketing Manager  της εταιρίας και ο Τάσος Χατζηγεωργίου, C.E.O/Sales Manager.

Tο Fleet Saving, ως σύλληψη, προέκυψε από την συνδυαστική παρατήρηση του Παναγιώτη Ριζικού, ο οποίος ως οικονομολόγος διέβλεψε πως εν καιρώ κρίσης οι εταιρείες είχαν πολύ μεγάλη ανάγκη μείωσης κόστους. Όπως αναφέρει, οι περισσότεροι στόλοι οχημάτων δημιουργούσαν υψηλά κόστη στις εταιρείες , καθώς η διαχείριση τους ήταν πολύ δύσκολη και γεμάτη κενά. Σκέφτηκε λοιπόν ένα μοντέλο το οποίο θα μπορούσε να διαγνώσει αρχικά αυτά τα κενά και αργότερα να τα κλείσει. Το συγκεκριμένο μοντέλο όμως ήταν αρκετά θεωρητικό.

Στο σημείο αυτό ήρθε η «επεισοδιακή», όπως την χαρακτηρίζουν, γνωριμία του με τον Τάσο Χατζηγεωργίου, ο οποίος βρέθηκε από τη Θεσσαλονίκη στην Κύπρο ως «ερωτικός μετανάστης». Έχοντας μεγάλη εμπειρία σε λύσεις Software πρότεινε την αναγωγή αυτού του μοντέλου σε κάτι σύγχρονο και εύχρηστο με τη μορφή ενός software. Ο Τάσος δουλεύοντας χρόνια σε καινοτόμες λύσεις και έχοντας μαζί του μια ομάδα σημαντικών επιστημόνων, που αποτελούν τη καρδιά του Fleet Saving, έφερε την εξέλιξη αυτού που σήμερα ονομάζεται Fleet Saving.

από αριστερά καθιστός είναι ο Πάνος Ριζικός – Chief Financial Officer, από δεξιά ο Τάσος Χατζηγεωργίου Chief Executive Officer και όρθιος είναι ο Άλεξης Βλέτσας: Services & Customer Support Manager


από αριστερά είναι ο Ευριπίδης Ευθυμίου: Quality Control Manager & από δεξιά ο Μιχάλης Βόλτσης: Fleet Management Consultancy Director


Η ομάδα

Έτσι λοιπόν το software γεννήθηκε ως ιδέα στην Κύπρο και υλοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Έδρα της εταιρίας είναι η Κύπρος, όπου ζουν οι δυο βασικοί ιδρυτές της, ενώ οι υπόλοιποι 3 βασικοί μέτοχοι της εταιρίας είναι οι : Αλέξης Βλέτσας – Service & Customer Support Manager, Ευριπίδης Ευθυμίου – Quality Control Manager/Software Developer και Μιχάλης Βόλτσης – Fleet Management Consultancy Director.

Ο Παναγιώτης σημειώνει ότι η  εξέλιξη και η ολοκλήρωση του Fleet Saving οφείλει τα μέγιστα σε ένα «πολύ διορατικό άνθρωπο», τον Αντρέα Κυριάκου της Singular Logic, «ο οποίος έδωσε τη δυνατότητα στο Fleet Saving να γίνει κομμάτι της υπερπλατφόρμας Galaxy, προσφέροντας το κύρος και την αξιοπιστία που το Fleet Saving είχε ανάγκη».

Χρηματοδότηση και συνέργειες

Σε ότι αφορά τη χρηματοδότηση, πέρα από τους πέντε βασικούς μετόχους, που χρηματοδότησαν το μεγαλύτερο μέρος του εγχειρήματος με προσωπικά χρήματα και εργασία και έχουν και τη διαχείριση της εταιρίας, υπάρχουν και οι μικρομέτοχοι, οι οποίοι συνασπίστηκαν γύρω από την ιδέα, διαβλέποντας την προοπτική άμεσης αξιοποίησής της, όπως τονίζουν ο Παναγιώτης και ο Τάσος. «Χρησιμοποιήθηκε χρηματιστηριακή λογική σε μη χρηματιστηριακή εταιρία», αναφέρουν χαρακτηριστικά. Δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στις συνέργειες, τις οποίες θεωρούν απαραίτητες για να λειτουργήσει όλη αυτή η καινοτομία. Όπως προαναφέρθηκε η εταιρία χρησιμοποιεί την πλατφόρμα της Singular «πάνω» στην οποία έχει μπει το software, ενώ υπάρχει συνέργεια με τη Vodafone (για το Mobile Internet), καθώς και με πλήθος τηλεματικών.

Πώς λειτουργεί

Το software Fleet Saving συνδυάζει διάφορα gadget, σχεδιάζεται βάσει των αναγκών κάθε εταιρίας ξεχωριστά και προσφέρει υψηλή εξοικονόμηση σε τομείς όπως καύσιμα, φθορές οχημάτων και παραγωγικότητα. Παράλληλα «λύνει» τα χέρια του  fleet manager, ο οποίος δε χρειάζεται πλέον να χάνεται σε μια «θάλασσα» δεδομένων, ενώ για πρώτη φορά δίνεται η δυνατότητα στις εταιρίες να προϋπολογίζουν το κόστος κάθε διαδρομής και να κάνουν πραγματική αποτίμησή του και όλα αυτά με λίγα απλά κλικ.

Το Fleet Saving δημιουργήθηκε για να καλύψει την ανάγκη του Fleet Management ως μία ολοκληρωμένη λύση software, όπως καλύπτει το σύνολο της οικονομικής διαχείρισης ένα E.R.P.

Οι καινοτομίες

Μέχρι σήμερα οι εταιρίες για να καλύψουν το κομμάτι του Fleet Management χρησιμοποιούσαν τηλεματικές, κομμάτι του W.M.S, χειρόγραφες λίστες  και πολύ μα πάρα πολύ Excel, αναφέρει ο Παναγιώτης, ενώ δεν γνώριζαν πόσο τους κοστίζει η μεταφορά ενός φορτίου π.χ από το λιμάνι στις αποθήκες της εταιρείας και από εκεί στον πελάτη.

Το Fleet Saving έχει τη δυνατότητα προϋπολογισμού κόστους της κάθε διαδρομής και πραγματικής αποτίμησης αυτού. Επίσης,  δίνει σημαντικό Reporting Analysis «και δεν είναι τηλεματική» αντιθέτως αξιοποιεί την τηλεματική και τα δεδομένα της ως εργαλείο. Όπως εξηγεί ο Παναγιώτης, οι τηλεματικές δίνουν πλήθος δεδομένων τόσο για το όχημα όσο και για τον οδηγό κατά τη διάρκεια της διαδρομής. «Το κακό είναι πως πλημμυρίζουν τη βάση δεδομένων από μια θάλασσα πληροφοριών οι οποίες αν δεν κατηγοριοποιηθούν δεν προσφέρουν και δεν αποδίδουν την εικόνα του στόλου. «Το Fleet Saving αξιοποιεί αυτά τα δεδομένα δημιουργώντας χρήσιμους αριθμοδείκτες. Πέραν αυτού, οι τηλεματικές εστιάζουν κυρίως στο όχημα και τον οδηγό και όχι τόσο στις διαδικασίες ανάθεσης, δρομολόγησης, φόρτωσης. Πέραν αυτών έχουν συγκεκριμένα «στατικά» χαρακτηριστικά σε αντίθεση με το fleet saving που είναι δυναμικό και  χτίζεται βάση της ανάγκης του πελάτη…», σημειώνει.

Επιπλέον η λύση συνοδεύεται και από μηνιαία συμβουλευτική. Εξειδικευμένος Σύμβουλος της εταιρίας φροντίζει σε συνεργασία με τον Fleet Manager και βάσει των στόχων που έχουν τεθεί αρχικά να συνδράμει εντοπίζοντας  τυχόν αποκλίσεις και εν συνεχεία να προτείνει  λύσεις βελτίωσης. Το σημαντικό είναι πως για την αξιοποίηση του Fleet Saving «Δεν απαιτείται καμιά ιδιαίτερη τεχνική γνώση από τον fleet manager. Αντιθέτως με λίγα απλά κλικ μπορεί να έχει όλη την εικόνα του στόλου του χωρίς να χρειαστεί να αλλάξει την καθημερινότητά του και να προσθέσει επιπλέον χρόνο στη δουλειά του. Αντίθετα κερδίζει χρόνο και αυξάνει τη παραγωγικότητα του», εξηγεί ο Παναγιώτης.

Οι αριθμοί

Αναφερόμενος στην αξία του Fleet Saving για μια εταιρία που διαχειρίζεται στόλο οχημάτων ή για μια μεταφορική που εξυπηρετεί μικρότερες εταιρίες, ο Παναγιώτης επισημαίνει ότι εξοικονομεί πάνω από 10% (σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να φτάσει και το 20%) σε πλήθος κατηγοριών κόστους και τονίζει ότι δίνει επιστροφή επένδυσης σε λιγότερο από 1 έτος.

«Για παράδειγμα, αν μια εταιρεία έχει κόστος καυσίμων 1.000.000€ το έτος, με ένα 10% μείωσης αυτών έχει καθαρό κέρδος 100.000€. Αυτό το ποσό είναι αρκετά ικανό να αποπληρώσει την επένδυση σε λιγότερο από 1 έτος και να δώσει επιπλέον κέρδος στις εταιρείες», τονίζει ενώ υπογραμμίζει ότι πρόκειται για καθαρό κέρδος το οποίο προκύπτει χωρίς να χρειαστεί η εταιρία να αυξήσει πωλήσεις και να βρει νέους πελάτες. «Δίνουμε τη δυνατότητα στις εταιρίες να αξιοποιούν τα χρήματα της εξοικονόμησης. Δε χρειάζεται να βρουν καινούριο χρήμα. Μπορούν να επενδύουν τμηματικά στο στόλο τους και να επανεπενδύουν την εξοικονόμηση», τονίζει προσθέτοντας ότι με τον τρόπο αυτό δε χρειάζεται να πάρουν κάποιο δάνειο ή να περιοριστούν από capital controls.

Για να μπορέσει το Fleet Saving να αποδείξει τα λεγόμενα του παρέχεται στις εταιρείες η δυνατότητα Demo. Δηλαδή, δίμηνης δοκιμής της λύσης του Fleet Saving, ώστε η εταιρία να μπορεί να συγκρίνει τα αποτελέσματα πριν και μετά.

Το επιχειρείν και τα μελλοντικά σχέδια

Όσο για τις δυσκολίες του επιχειρείν την περίοδο που διανύουμε, ο Παναγιώτης τονίζει ότι οι ίδιοι άφησαν ότι άλλο έκαναν και πήραν το ρίσκο  της δημιουργίας της συγκεκριμένης εταιρίας, ρίσκο όμως το οποίο χαρακτηρίζει «μετρήσιμο» καθώς όπως αναφέρει «γνώριζαν την προοπτική και την εξέλιξη όλου αυτού του εγχειρήματος».  Σχολιάζει ωστόσο και το γεγονός ότι δυο Έλληνες έκαναν κάτι παραγωγικό εκτός Ελλάδος, «όπου είχαν τη δυνατότητα να δουν τα πράγματα διαφορετικά, χωρίς πίεση και να σκεφτούν καινοτόμα». Βέβαια την καινοτομία αυτήν την φέρνουν πίσω στην Ελλάδα , ενώ «κοιτάζουν» και προς άλλες χώρες του εξωτερικού, αλλά σε μεταγενέστερο στάδιο.

 

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα της εταιρείας www.fleetsaving.com

typosthes.gr-Oikonomia

  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: