Υπερψήφιση επί της αρχής στο νομοσχέδιο για την Α’βαθμια και Β’θμια εκπαίδευση

Υπερψήφιση επί της αρχής στο νομοσχέδιο για την Α’βαθμια και Β’θμια εκπαίδευση

Την επί της αρχής στήριξη των κομμάτων της πλειοψηφίας, εξασφάλισε στην Ολομέλεια της Βουλής, το νομοσχέδιο για την… Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

: «Δεν αποτελεί στοιχείο τιμωρίας η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών»
Εισηγήτρια της ΝΔ, η Ελένη Μακρή-Θεοδώρου, τόνισε πως σε όλο τον κόσμο η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο ενός εκπαιδευτικού συστήματος και πως «σε καμία περίπτωση η αξιολόγηση δεν είναι αυτοσκοπός και δεν αποτελεί στοιχείο τιμωρίας των εκπαιδευτικών, είτε οποιασδήποτε άλλης βαθμολογικής ή μισθολογικής εξέλιξης». Ξεκαθαρίζοντας δε, πως «δεν υπάρχει τέλειο σύστημα αξιολόγησης», επέμεινε στην ανάγκη, «να λάβουμε στην πιο δύσκολη για τη χώρα συγκυρία, αποφάσεις δύσκολες αλλά τολμηρές, που κάποιους προφανώς θα τους αναδέψουν από τη νιρβάνα και την απραξία τους, αλλά θα δημιουργήσουν συνθήκες κατάλληλες για δημιουργία, άμιλλα, αριστεία και κυρίως κουλτούρα επιβράβευσης ή βελτίωσης».

ΣΥΡΙΖΑ: «Έλεγχος της σύνδεσης αξιολόγησης – μισθολογίου»
Αντίθετα, ο Τάσος Κουράκης (ΣΥΡΙΖΑ) έλεγξε εκ νέου την για σύνδεση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών με το μισθολόγιό τους, καθώς και για την προκαταβολική θέσπιση ποσοστών στην μισθολογική εξέλιξη, για την άρση των οποίων, ο υπουργός Παιδείας είχε αναφέρει πως βρισκόταν σε συνεννόηση με το Διοικητικής Μεταρρύθμισης, χωρίς ωστόσο να έχει ανακοινώσει κάτι το οριστικό.

Ενίσχυση των σχολείων στις υποβαθμισμένες περιοχές
«Η Πολιτεία πρέπει να ενισχύει τα σχολειά που βρίσκονται σε υποβαθμισμένες περιοχές. Εδώ το ίσο δεν είναι και το καλό. Έχετε κόψει τα μεταπτυχιακά και την επιμόρφωση και τα επιβραβεύετε στην αξιολόγηση. Επωφελούνται μονάχα όσοι πρόλαβαν. Η αξιολόγηση αυτή, θα προκαλέσει ακόμα πιο εκτεταμένες πελατειακές σχέσεις και άγριο ανταγωνισμό ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και τα σχολειά. Αν θέλατε να βοηθήσετε, ας αρχίζατε με διορισμό εκπαιδευτικών και βελτίωση της μισθολογικής του κατάστασης. Η παιδεία μαζί με την υγεία, θα έπρεπε τουλάχιστον να εξαιρεθούν απ” τη μνημονιακή λογική…» ανέφερε μεταξύ άλλων ο κος Κουράκης.

ΠΑΣΟΚ: Σύνδεση της επιμόρφωσης με την αξιολόγηση
Σύνδεση της επιμόρφωσης με την αξιολόγηση ζήτησε και ο Συμεών Κεδίκογλου (ΠΑΣΟΚ), ο οποίος ωστόσο θεώρησε ως «αυτονόητο» την ανάγκη να ξεκινήσει στην η αξιολόγηση. «Αν καταψηφίζαμε, παρά τις αδυναμίες του νομοσχεδίου, θα δίναμε λάθος μήνυμα στην ελληνική κοινωνία (…) Δεν είναι δυνατόν να έχουμε εκπαίδευση (αφού η εκπαίδευση στηρίζεται ακριβώς στην αξιολόγηση και τη βαθμολογία) και να μην αξιολογείται το ίδιο το εκπαιδευτικό προσωπικό» ανέφερε ο κος Κεδίκογλου.

ΑΝ.ΕΛ.: Κατά του νομοσχεδίου, αλλά υπέρ της αξιολόγησης
Για τους Ανεξάρτητους Έλληνες, η Σταυρούλα Ξουλίδου τάχθηκε κατά του νομοσχεδίου, αν και διευκρίνισε πως κατ” αρχήν στηρίζει την αξιολόγηση. Βασικά στοιχεία της αντίρρησης των ΑΝ.ΕΛ., εντοπίζονται στη σύνδεση των επιδόσεων των μαθητών με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, (καθώς οι επιδόσεις εξαρτώνται από «κοινωνικοοικονομικούς παράγοντες»), στην «ασάφεια» στα αξιολογικά κριτήρια των εμπειρογνωμόνων αξιολόγησης, στη μη συμμετοχή εκλεγμένων εκπροσώπων των εκπαιδευτικών στην Επιτροπή Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου κ.ά..

Χ. Α.: «Κωλοεπιτροπή» η Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας
Ο αγορητής της Χρυσής Αυγής, Π. Ηλιόπουλος, χαρακτήρισε «κωλοεπιτροπή» την Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας, υποστήριξε πως δεν είναι δυνατόν να θεωρείται ανεξάρτητη όταν στελεχώνεται από την κυβέρνηση – και τόνισε πως «το να αξιολογήσουμε την ελληνική παιδεία που δεν υπάρχει, είναι οξύμωρο, καθώς ελέγχεται και καθοδηγείται από ρεπουσοειδή. Εμάς δεν μας ενδιαφέρει η παιδεία αυτή, αλλά μια ελληνική παιδεία που θα είναι εθνική και όχι αντεθνική».

Αργότερα, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του κόμματος, Χρήστος Παππάς, καταφέρθηκε κατά του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, χαρακτηρίζοντάς το «τέρας» – «μια αριστερή κλίκα που μισούν το οτιδήποτε εθνικό».

ΔΗΜΑΡ: «Δεν έχει να φοβηθεί ο δάσκαλος που κάνει σωστά τη δουλειά του»
Απαντώντας η Μ. Ρεπούση (ΔΗΜΑΡ), παρατήρησε πως «οι βουλευτές της Χρυσής Αυγής μας βγάζουν δεκάρικους λόγους, χωρίς να κάνουν καμία τροποποίηση ή παρατήρηση για το νομοσχέδιο που συζητάμε. Μετά αποχωρούν απ” την αίθουσα. Αυτή είναι η αντίληψη της Δημοκρατίας που έχουν».

Επί της ουσίας του νομοσχεδίου, η κα Ρεπούση σημείωσε πως «δεν έχει να φοβηθεί ο δάσκαλος που κάνει τη δουλειά του, που προετοιμάζεται, που δεν κάνει μάθημα για ένα παιδί μόνον, αλλά για όλα τα παιδιά. Έχουνε να φοβηθούν μόνον οι εκπαιδευτικοί που δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους – και αυτοί οι εκπαιδευτικοί είναι λίγοι ευτυχώς και έχουν περιθώρια βελτίωσης». Παρά ταύτα, η κα Ρεπούση μίλησε και για τον «κίνδυνο να γίνει για τους εκπαιδευτικούς η αξιολόγηση, ένα των ντοσιέ και των προγραμμάτων του συστήματος αξιολόγησης. Αυτά οφείλει να τα λάβει υπόψη της η Αρχή…»

: «Το νομοσχέδιο είναι μέρος αντιδραστικών αλλαγών στην εκπαίδευση»
«Το νομοσχέδιο είναι ένας κρίκος στο σύνολο των αντιδραστικών αλλαγών που έχουν γίνει στο χώρο της εκπαίδευσης» υποστήριξε ο Γιάννης Γκιόκας (ΚΚΕ). «Χρησιμοποιούνται ελκυστικές εκφράσεις όπως η αξιολόγηση και η ποιότητα, που δεν μπορούν να κρύψουν την σημερινή πραγματικότητα της εκπαίδευσης, που είναι τραγική για το σχολείο των λαϊκών οικογενειών». Ο κος Γκιόκας διέκρινε πως «υφίσταται τεράστια απόσταση ανάμεσα στο στόχο του ανταγωνιστικού μαθητή και του μορφωμένου ανθρώπου» και επέμεινε πως σε συνδυασμό με τον νέο δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα, «η αξιολόγηση συνδέεται με ».

«Σκοπός της αξιολόγησης είναι η βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης»
«Οι επικρίσεις αφορούν τον υποπτευόμενο στόχο (την απόλυση) και όχι τον πραγματικό» παρατήρησε ο υφυπουργός Παιδείας, Θ. Παπαθεοδώρου. «Σκοπός όμως της αξιολόγησης, είναι μονάχα η βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης και της ανάπτυξης των εκπαιδευτικών. Ξεκινάμε με την Αρχή, τονίζοντας πως η Αρχή διέπεται από ανεξαρτησία στη λειτουργία της». Παρότι δε οι προθέσεις του υπουργείου μπορεί να αμφισβητηθούν – τόνισε ο κος Παπαθεοδώρου – το Επιστημονικό Συμβούλιο της Βουλής έχει κρίνει πως, εφόσον η Αρχή δεν υπάγεται στο καθεστώς των 5 συνταγματικώς καθορισμένων ανεξαρτήτων αρχών, δεν δημιουργείται νομικό πρόβλημα από τον διορισμό του Συμβουλίου της Αρχής από την κυβέρνηση, κατόπιν πρότασης του προέδρου της.

Ο κος Παπαθεοδώρου, υπογράμμισε εκ νέου πως η κατ” αρχήν αξιολόγηση του εκπαιδευτικού γίνεται από τον Διευθυντή της σχολικής του μονάδας και τον σχολικό σύμβουλο, και πως «οι αξιολογηθέντες ως ανεπαρκείς, «θα υποβοηθηθούν και δεν θα απολυθούν. “Άλλωστε, ξέρετε πως οι διαδικασίες που προβλέπουν την τύχη του εκπαιδευτικού, δεν προβλέπουν απόλυση – και είναι ειδικές αυτές σε σχέση με τις γενικές του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα».

Υπερψήφιση επί της αρχής στο νομοσχέδιο για την Α’βαθμια και Β’θμια εκπαίδευση Υπερψήφιση επί της αρχής στο νομοσχέδιο για την Α’βαθμια και Β’θμια εκπαίδευση

Υπερψήφιση επί της αρχής στο νομοσχέδιο για την Α’βαθμια και Β’θμια εκπαίδευση

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: