Jeep Avenger: Δοκιμάζουμε το 100% ηλεκτρικό επί ελληνικού εδάφους

Μόλις το ηλεκτρικό Jeep με την ονομασία Avenger «πάτησε «πόδι» στην Ελλάδα και λίγα 24ώρα μετά την πανελλαδική παρουσίαση πήραμε το 100% αθόρυβο και με μηδέν ρύπους αυτοκίνητο για μια δοκιμή που σε καμιά περίπτωση δεν μπορώ να πω ότι χάρηκα.

Όχι γιατί το αυτοκίνητο δεν είναι καλό. Ίσα ίσα. Είναι άριστο. Ωστόσο όπως συμβαίνει σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έτσι και σ αυτό η φόρτιση των μπαταριών εξελίσσεται σε Γολγοθά κάθε φορά που ο δείκτης σου υπενθυμίζει ότι πρέπει να πας για …σύνδεση με το ρεύμα.

Για πρώτη φορά το Jeep Avenger το είχαμε οδηγήσει στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση στη Μάλαγα της Ισπανίας . Εκεί όμως τα πράγματα ήταν διαφορετικά. Τα αυτοκίνητα τα βρίσκαμε πάντα φορτισμένα ενώ τα χιλιόμετρα που κάναμε καθημερινά δεν ήταν περισσότερα από 200.

Το πρόβλημα είναι εδώ. Στην Ελλάδα που ακόμη ψάχνεις στο χάρτη να εντοπίσεις σταθμούς  για γρήγορη φόρτιση.  Γιατί όταν στο σπίτι σου δεν έχεις πάρκινγκ υπάρχει πρόβλημα. Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν εφοδιασθεί με φορτιστές και δεν αγωνιούν για τις μπαταρίες τους. Αφήνουν τα βράδια το αυτοκίνητο στην πρίζα -με νυκτερινή φθηνή χρέωση- και το πρωί ξεκινούν για τη δουλειά τους χωρίς άγχος.

Τι γίνεται όμως με τους υπόλοιπους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων; Η λύση πάω στο σούπερ μάρκετ και το βάζω στην πρίζα δεν λύνει το πρόβλημα. Σε μια ώρα που κάνεις τα ψώνια σου απλά κάνεις μια «ένεση» φόρτισης. Αυτούς τους προβληματισμούς τούς έχουν όλοι όσοι έχουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Ας αφήσουμε όμως το πρόβλημα της φόρτισης και να δούμε καλύτερα το πολύ όμορφο Avenger.

Το 100% ηλεκτρικό SUV της Jeep που ήρθε στην Ελλάδα και οδηγήσαμε έχει κίνηση στους δύο μπροστινούς τροχούς. Την επόμενη χρονιά αναμένουμε και μια ισχυρότερη ηλεκτρική έκδοση με κίνηση στους τέσσερις τροχούς. Το Jeep της δοκιμής -τοποθετείται στην κατηγορία B-SUV- είναι ένα συμπαγές ευρύχωρο, ευέλικτο και δυναμικό αυτοκίνητο. Έχει στυλ για αυτό ξεχωρίζει. Παρά το τετραγωνισμένο σχήμα και το ύψος του αμαξώματος, επιτυγχάνει καλή αεροδυναμική με συντελεστή οπισθέλκουσας cd 0,33.

Ο σχεδιασμός του Avenger στηρίχθηκε πάνω σε τρεις βασικούς πυλώνες.

  • Να είναι λειτουργικό
  • Εξοπλισμένο με ότι καλύτερο από πλευράς ηλεκτρονικών βοηθημάτων
  • Να μην υστερεί από τα άλλα Jeep με τους θερμικούς κινητήρες

Το Avenger, είναι το πρώτο προσθιοκίνητο μοντέλο της αμερικάνικης εταιρείας, αλλά εξοπλίζεται με το στάνταρ σύστημα ενίσχυσης πρόσφυσης Selec-Terrain και με Hill Descent Control. H πλατφόρμα e-CMP2 που χρησιμοποίησαν για την έκδοση του μοντέλου διαθέτει ένα ποσοστό περισσότερο από το 50% με στοιχεία αποκλειστικά για το μοντέλο της Jeep.

 

 

 

Είναι εξοπλισμένο με πλήθος συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης όπως διατήρηση πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας, αυτόνομο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης, αναγνώριση οδικής σήμανσης, cruise control, αναγνώριση κόπωσης του οδηγού, υποβοήθηση πάρκινγκ, έλεγχο τυφλών σημείων, κάμερα οπισθοπορείας, καθώς και αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2.

Διαθέτει γωνία ράμπας 20ο, γωνία προσέγγισης και αποχώρησης 20 και 32ο αντίστοιχα. Η απόσταση από το έδαφος είναι 200+χλστ.

Οδηγώντας το αυτοκίνητο στην πόλη, δεν δυσκολευτήκαμε στις αθόρυβες μετακινήσεις μας. Ο οδηγός κάθεται ψηλά και ελέγχει απόλυτα το δρόμο ενώ στη διαδικασία παρκαρίσματος δεν δυσκολεύεται αφού οι κάμερες κάνουν σωστή δουλειά.

Μπορεί το αυτοκίνητο να μην είναι 4Χ4 αλλά κινείται αξιοπρεπέστατα και στους χωματόδρομους. Στο βασικό εξοπλισμό υπάρχει το σύστημα ‘’select terrain’’. Ανάλογα με το δρόμο που κινείται το αυτοκίνητο ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει 6 διαφορετικά προγράμματα. Και αυτά είναι:

1.ECO για συγκράτηση της αυτονομίας

2.NORMAL για καθημερινή οδήγηση

3.SPORT για περισσότερη δύναμη

  1. SAND για κίνηση στην άμμο
  2. MUD για κίνηση στη λάσπη και
  3. SNOW για καλύτερη πρόσφυση στο χιόνι.

Η απόσταση από το έδαφος είναι 200 χλστ. και οι γωνίες προσέγγισης είναι 20 μοίρες, ράμπας 20 μοίρες και διαφυγής 32 μοίρες.

Εσωτερικά, το νέο Avenger προσφέρει άνεση και ευρυχωρία, χώρους για 5 επιβάτες με τις αποσκευές τους και 34 λίτρα αποθηκευτικών χώρων στο εσωτερικό.

Το συνολικό μήκος είναι 4.083 mm, το πλάτος 1.776 mm και το ύψος 1.528 mm. Άνετο δηλαδή για τέσσερις ενήλικες. Ο χώρος αποσκευών φιλοξενεί 350 λίτρα και το άνοιγμα της πίσω πόρτας έχει μήκος ένα μέτρο για να γίνεται πιο εύκολα το φόρτωμα. Ο αισθητήρας για το αυτόματο άνοιγμα της πίσω πόρτας του πορτμπαγκάζ είναι κατόπιν παραγγελίας.

Μας άρεσε το πάτημα που είχε στην Εθνική οδό. Τα φρένα είναι ιδανικά. Τα ελαστικά που φορούσε ήταν Good Year (215/55R18). Δυο τρεις φορές που δοκιμαστικά φρενάραμε πάνω στην στροφή (απαγορεύεται φυσικά) τα ηλεκτρονικά συστήματα λειτούργησαν υποδειγματικά.

Στον τομέα της τεχνολογίας, το μοντέλο διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήματα δικτύωσης και δυνατότητα αναβάθμισης «over the air» για το λογισμικό του.

Στο ταμπλό εντυπωσιάζει ο ψηφιακός πίνακας με οθόνη 7 ή 10,25 ιντσών (ανάλογα την εξοπλιστική έκδοση), το σύστημα infotainment, επίσης των 10,25’’ που παρέχει την δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης και απεικόνισης ενός smartphone με την χρήση των εφαρμογών Android Auto & Apple Car play.

Το 2ης γενιάς ηλεκτρικό του σύστημα λειτουργεί στα 400 Volt και προέρχεται από την Emotors. Να σας θυμίσουμε ότι πρόκειται για μια κοινοπραξία του Ομίλου Stellantis και της Nidec Leroy-Somer Holding. Ο ηλεκτροκινητήρας M3 του Avenger παράγει 156 ίππους και 260 Nm. Έχει συντελεστή οπισθέλκουσας 0.338 cx, η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 9’’ και η τελική ταχύτητα -για λόγους εξοικονόμησης της μπαταρίας είναι 150 χλμ./ώρα.

Το Avenger έχει αυτονομία σε μικτές συνθήκες -σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις- 400 χιλιόμετρα ( WLTP)  ενώ φθάνει σε αστικές συνθήκες τα 550 χλμ. Φυσικά στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας η αυτονομία ήταν μικρότερη αλλά είχαμε διαρκώς αναμμένο το αιρ κοντίσιον. Μόλις φθάναμε τα 300 χλμ ψάχναμε φορτιστή.

Η βασική έκδοση περιλαμβάνει ενσωματωμένο φορτιστή τριφασικού ρεύματος ισχύος 11kw, και δυνατότητα φόρτισης σε ταχυφορτιστή ισχύος μέχρι 100Kw. Με τρία λεπτά φόρτιση μπορεί να διανύσει 30 χλμ  ενώ με 24 λεπτά φόρτισης μπορεί να κάνει άλλα 240 χιλιόμετρα. Η διαδικασία φόρτισης στο σπίτι σας η στο γραφείο σας από 0-100% διαρκεί 5 ώρες και 30 λεπτά.

Το αυτοκίνητο διατίθεται σε τρείς εκδόσεις: LONGITUDE, ALTITUDE, SUMMIT και οι τιμές ξεκινούν από τις 30.700 ευρώ (με την κρατική επιδότηση).

Η ελληνική αντιπροσωπεία προσφέρει 4 χρόνια εγγύηση για το αυτοκίνητο και 8 χρόνια εγγύηση για τις μπαταρίες.

Π.Χ

Jeep Avenger: Δοκιμάζουμε το 100% ηλεκτρικό επί ελληνικού εδάφους gr.

now24.gr-auto

Tags: ,
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: