Νέα δεδομένα προκύπτουν για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Πάτρας-Κεφαλονίας-Ιθάκης μετά την επιστολή του αναπληρωτή υπουργού Ναυτιλίας κ. Δρίτσα ο οποίος διαψεύδει κατηγορηματικά ότι έχει ληφθεί σχετική απόφαση. Ο υπουργός ξεκαθαρίζει ότι το αίτημα που έχει κατατεθεί εξετάζεται ακόμα και είναι πολύ νωρίς για να οριστικοποιηθεί κάποια απόφαση. Όλα αυτά έρχονται μετά τη διαρροή πληροφοριών ότι όλα είναι έτοιμα να ξεκινήσουν τα δρομολόγια και μάλιστα από την ερχόμενη Τρίτη.
Διαβάστε ολόκληρη την επιστολή του αρμόδιου υπουργού που βάζει τα πράγματα στη θέση τους.
Επειδή, με αφορμή σχετική αίτηση ακτοπλοϊκής εταιρείας, αναζωπυρώθηκε αιφνιδίως στην Κεφαλλονιά και στην Ιθάκη, η συζήτηση για την παραπάνω γραμμή, με αντικρουόμενα επιχειρήματα, αιτιάσεις και εκκλήσεις προς το Υπουργείο,
«Επειδή, διατυπώνονται κατά περίπτωση αβάσιμοι ισχυρισμοί και δημοσιεύονται δήθεν έγκυρες πληροφορίες αναφορικά με τη στάση, τις αποφάσεις και την πολιτική του Υπουργείου,
Για τούτο, με τρόπο κατηγορηματικό, κάνω γνωστό, προς τους πολίτες της Κεφαλλονιάς και της Ιθάκης, προς όλες και όλους τους ενδιαφερόμενους και προς όλους τους καθ” οιονδήποτε τρόπο εμπλεκόμενους, ότι:
ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΛΗΦΘΕΙ ΜΕΧΡΙ ΣΤΙΓΜΗΣ, ΑΦΟΥ ΟΙ ΕΠΙΚΑΙΡΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΓΙ” ΑΥΤΟ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΕΜΜΕΣΑ ΜΕΝ ΚΑΙ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΜΟΛΙΣ την Τρίτη 21/07/2015, ΕΠΙΣΗΜΑ ΔΕ ΚΑΙ ΔΕΣΜΕΥΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΑΙΤΗΜΑΤΟΣ την Τετάρτη 22/07/2015,
ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΕΧΕΙ ΛΗΦΘΕΙ ΠΡΙΝ ΔΙΑΤΥΠΩΘΕΙ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΚΑΙ ΠΡΙΝ ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΕΞΕΤΑΣΤΕΙ Η ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ.
ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΘΕΩΡΗΘΟΥΝ ΩΣ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ.
ΩΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ, ΕΞΕΤΑΖΩ ΚΑΘΕ ΑΙΤΗΜΑ, ΟΤΑΝ ΚΑΤΑΤΕΘΕΙ ΕΠΙΣΗΜΩΣ ΚΑΙ ΕΓΓΡΑΦΩΣ.
ΓΙΑΤΙ ΜΟΝΟ ΤΟΤΕ ΕΙΝΑΙ ΣΑΦΕΣ ΚΑΙ ΔΕΣΜΕΥΤΙΚΟ. ΜΟΝΟ ΤΟΤΕ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΘΕΣΗ Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ.
Αναλυτικότερα, με την επιστολή αυτή
ΕΞΗΓΟΥΜΑΙ, ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ ΚΑΘΕ ΠΑΡΕΡΜΗΝΕΙΑ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ:
1/. Από την πρώτη μέρα που ανέλαβα τα καθήκοντά μου, ενημερώθηκα με πολλαπλούς τρόπους (συναντήσεις στο Υπουργείο, επιστολές, τηλεφωνήματα και άλλα), για το αίτημα σύσσωμης της κοινωνίας της Κεφαλλονιάς και της Ιθάκης, να ξαναλειτουργήσει η δρομολογιακή γραμμή Πάτρας — Σάμης — Ιθάκης που είχε διακοπεί προ διετίας, περίπου. Για μένα η ανταπόκριση σε αυτό το αίτημα, έγινε “προσωπικό στοίχημα” και ως τέτοιο παραμένει ακόμα.
2/. Προφανώς το αίτημα αυτό, αφορούσε και αφορά και σήμερα, στη δρομολόγηση σε ετήσια βάση. Σήμερα έχουμε μία πρόταση, που ικανοποιεί εν μέρει το αίτημα και δεν καλύπτει -προς το παρόν τουλάχιστον- την ανάγκη δρομολόγησης χειμώνα – καλοκαίρι. Εδώ πρέπει να πάρουμε καθαρή θέση, όλοι. Γιατί και αν υπάρξει λύση σε ετήσια βάση, πάλι κάποια επιχειρηματικά συμφέροντα όντως θα θιγούν ή θα αναδιαταχθούν.
Είναι ή όχι αναγκαία και βιώσιμη η γραμμή; Αυτό είναι το βασικό ερώτημα και πρέπει να υπάρξουν καθαρές και σαφείς απαντήσεις από όλους. Γιατί μέχρι τώρα, το Υπουργείο βομβαρδιζόταν κυριολεκτικά, από τα επιχειρήματα όλων, υπέρ της αναγκαιότητας της γραμμής, χωρίς ποτέ να τίθενται ούτε ζητήματα βιωσιμότητας, ούτε ζητήματα “καταστρεπτικών συνεπειών”.
3/. Οι πολλαπλές προσπάθειες του Υπουργείου, από τις αρχές Φεβρουαρίου 2015 προς κάθε κατεύθυνση, δε βρήκαν ανταπόκριση. Συνεχίζοντας επίμονα την προσπάθεια, μέσα στα πλαίσια του Νόμου, στις 24 Απριλίου του 2015 το Υπουργείο απήθυνε πρόσκληση για σύναψη σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, για την αποκλειστική εξυπηρέτηση των γραμμών του δικτύου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών κατά το σκέλος της δρομολογιακής γραμμής ΠΑΤΡΑΣ — ΣΑΜΗΣ — ΙΘΑΚΗΣ σύμφωνα με τους όρους της με αριθμό 3332.8/09/15/20-04-2015. Η πρόσκληση αυτή έμεινε ανοιχτή μέχρι τις 11 Μαΐου 2015. Δυστυχώς, η πρόσκληση αν και προνομιακή, κατέστη άγονη.
Όχι μόνο δεν ανταποκρίθηκε καμιά εταιρεία, αλλά και κανένας φορέας (πλην ελαχίστων τιμητικών εξαιρέσεων), δεν ενεργοποιήθηκε, ώστε να ενθαρρυνθούν οι εταιρείες και να ασκηθεί η αναγκαία κοινωνική πίεση. Το γεγονός αυτό μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση. Η πραγματικότητα ήταν ακραία αναντίστοιχη (!) με την προηγηθείσα ένταση και ανάδειξη του παλλαϊκού αιτήματος…
Αισθάνθηκα, ως το αίτημα να ήταν μόνο δικό μου και του Υπουργείου και όχι του λαού της Κεφαλλονιάς και της Ιθάκης.
4/. Πάρα ταύτα, συνέχισα την προσπάθεια. Λάμβανα διαρκώς αόριστα μηνύματα μέσω τρίτων και από διάφορες πλευρές, ότι επίκειται κατάθεση σχετικών αιτημάτων. Απαντούσα (στους τρίτους), με τρόπο σταθερό: “Πολιτική του Υπουργείου Ναυτιλίας και προσωπικό μου στοίχημα, είναι η επαναδρομολόγηση της γραμμής. Περιμένω εγγράφως προτάσεις, με δεσμευτικά αιτήματα. Προς αυτή την κατεύθυνση ενθαρρύνω και τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου”.
Καμία απάντηση από πουθενά!
5/. Την Τρίτη 21/07/2015 συνεδρίασε το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.), σε προγραμματισμένη και προαναγγελθείσα νομίμως, συνεδρίαση. Ούτε τότε κατατέθηκε καμία πρόταση. Αντίθετα, στις 21/07/2015 κατατέθηκε (όχι στο Σ.Α.Σ.) από την εταιρεία Kefallonian Lines αίτηση επαναπροκήρυξης της πρόσκλησης αποκλειστικής εξυπηρέτησης, με δήλωση πρόθεσης της εταιρείας να δραστηριοποιήσει πλοίο στη γραμμή.
Στις 22 Ιουλίου, κατατέθηκαν δύο διακριτά αιτήματα από την κοινοπραξία Ionian Group Ferries. Την ίδια μέρα, έλαβα επιστολή αντιρρήσεων από την εταιρεία ΙΟΝΙΟΝ Π. Την ίδια μέρα επίσης, έλαβα επισήμως το Πρακτικό της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου Ιθάκης της Συνεδρίασης της 20ης/07/2015 το οποίο μου απέστειλε ο κύριος Δήμαρχος Ιθάκης. Στις 23/07/2015 επισκέφθηκε το Υπουργείο ο Διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Kefallonian Lines συνοδευόμενος από τους Νομικούς Συμβούλους της εταιρείας και μου ενεχύρισαν “’Έκθεση Απόψεων”.
Την ίδια μέρα, έλαβα σχετική επιστολή με τις απόψεις του Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων, όπως και του Δημάρχου Κεφαλλονιάς, με περιεχόμενο την ανακοίνωση έκτακτης συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου.
Τέλος, τις μέρες αυτές, έχω δεχθεί επιστολές με περιεχόμενο την υποστήριξη επαναλειτουργίας της ακτοπλοϊκής γραμμής, από Δημοτικές Κινήσεις, Οργανώσεις κομμάτων, Ενώσεις πολιτών, αλλά και πληθώρα τηλεφωνημάτων, με ανάλογο μήνυμα.
6/. Κάθε καλοπροαίρετος αποδέκτης αυτής της επιστολής, πιστεύω ότι είναι σε θέση να κατανοήσει, ότι υπό τις συνθήκες αυτές, η τελική απόφασή μου, είναι μια απόφαση που πρέπει να μελετηθεί προσεκτικά, ως προς όλες τις παραμέτρους του ζητήματος. Βεβαιώνω, ότι με κριτήριο το δημόσιο συμφέρον και επί του προκειμένου με κριτήριο τις ανάγκες των πολιτών της Κεφαλλονιάς και της Ιθάκης, θα λάβω την τελική μου απόφαση, όπως υποχρεούμαι, εντός βέβαια των ορίων του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου.
Για τούτο, αποφάσισα να προτείνω τη σύγκλιση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.), την Παρασκευή 31/07/2015.Το Συμβούλιο θα κληθεί να γνωμοδοτήσει και επί των αιτημάτων και επί κρίσιμων ερωτημάτων, τα οποία θα καθορίσουν την τελική απόφαση, η οποία θα ληφθεί αμέσως μετά.
Η κορυφαία αυτή δημοκρατική, προβλεπόμενη από το Νόμο και επιβαλλόμενη από τις περιστάσεις γνωμοδοτική διαδικασία, καθίσταται απολύτως αναγκαία.
7/. Προσωπικά, επιμένω στο “στοίχημα”. Καλώ όλες και όλους να κατανοήσουν απολύτως και με πληρότητα τα πραγματικά δεδομένα και να συμβάλουν δημιουργικά ώστε με νόμιμο τρόπο το δύσκολο αυτό στοίχημα να κερδηθεί. Διαφορετικά, θα ανοίξει μία νέα περίοδος αναζητήσεων λύσης, με αβέβαιο χρονικό ορίζοντα.»