To οχτάμηνο του 2015, το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχθηκε 3.006 καταγγελίες – παράπονα καταναλωτών. Με 96.153,33 ευρώ αποζημιώθηκαν τα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. με τη μεσολάβησή μας, στις επιχειρήσεις, που τους είχαν δημιουργήσει προβλήματα. «Στα ποσά αυτά, δε συνυπολογίζουμε τα χρήματα, που γλιτώνουν, κάθε χρόνο, οι καταναλωτές, από το χαράτσι της Χαλκιδικής, που υπολογίζονται, σε 3.000.000 ευρώ, ανά έτος. Επίσης, στο ποσό αυτό υπολογίζονται μόνον οι αποφάσεις Ειρηνοδικείων, για υπερχρεωμένους καταναλωτές – μέλη μας, τις οποίες μας έχουν προσκομίσει. Γνωρίζουμε ότι υπάρχουν και άλλες αποφάσεις», όπως διευκρινίζει το ΚΕΠΚΑ.
Πιο αναλυτικά, μέσα στο πρώτο οχτάμηνο του 2015, το ΚΕΠΚΑ δέχθηκε 274 καταγγελίες, 2.188 παράπονα και 544 ερωτήματα καταναλωτών.
Το σύνολο σχεδόν των καταγγελιών λύθηκε, προς όφελος των Καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ. στους προμηθευτές. «Το ΚΕ.Π.ΚΑ. είναι, ίσως, η μόνη Ένωση Καταναλωτών, η οποία παρεμβαίνει, στους προμηθευτές και διασφαλίζει τα δικαιώματα των καταναλωτών», επισημαίνεται σε ανακοίνωση της καταναλωτικής οργάνωσης.
Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό των 96.153,33 ευρώ. Αναλυτικά από:
- Χρέη, που διαγράφηκαν, σε υπερχρεωμένα νοικοκυριά, με βάση αποφάσεις Ειρηνοδικείων: 30.515,09 ευρώ
- Αντικατάσταση ελαττωματικών προϊόντων: 21.314,12 ευρώ
- Αποζημιώσεις, από δημόσιες υπηρεσίες – ΟΤΑ: 16.070,00 ευρώ.
Στη σχετική λίστα των παραπόνων-καταγγελιών, την πρώτη θέση καταλαμβάνουν τα ελαττωματικά προϊόντα-εγγυήσεις (25,8%), τη δεύτερη οι υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος (22,7%), και στην τρίτη οι πωλήσεις από απόσταση (6,19%).
typosthes.gr-Oikonomia