Σε δύσκολη θέση θα ερχόταν το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) εάν ο οίκος Gucci επέμενε να επικαλείται το
ιστορικό των παραχωρήσεων της Ακρόπολης σε σχεδιαστές μόδας. Το γεγονός ότι το 1951 το ελληνικό κράτος είχε επιτρέψει στον Christian Dior να παρουσιάσει την κολεξιόν του με φόντο τα αρχαία μνημεία του Ιερού Βράχου, θα προσέφερε πιθανώς ένα πολύ ισχυρό επιχείρημα στους εκπροσώπους του ιταλικού οίκου. Το ΚΑΣ απέρριψε σχετικό αίτημα της Gucci για παραχώρηση του Παρθενώνα, προκειμένου να λανσάρει εκεί την συλλογή ενδυμάτων για την άνοιξη και καλοκαίρι του 2018 με τίτλο «Gucci Cruz 2018».
Ως παράδειγμα παρόμοιας χρήσης του χώρου, η Gucci επικαλέστηκε την θρυλική φωτογράφηση της Nelly’s από τη δεκαετία του ’30. Σε αυτήν όμως μέλη του ΚΑΣ αντέτειναν ότι τότε δεν υπήρξε κανένα αντάλλαγμα και καμία εμπορική σκοπιμότητα. Ωστόσο, ο οίκος Dior το 1951 έκανε στην Ακρόπολη των Αθηνών επίδειξη προϊόντων, έστω και υπό τη μορφή των αιθέριων ενδυμάτων της τότε συλλογής του.
Τα μοντέλα του Dior, με την πληθωρική μόδα της εποχής, είχαν ποζάρει εμπρός από τις Καρυάτιδες, σε μια προσπάθεια εναρμόνισης της σύγχρονης με την αρχαιοελληνική κλασική αίσθηση του κάλλους. Ο φωτογράφος που απαθανάτισε τις εικόνες από την Ακρόπολη ήταν ο διάσημος Γαλλο-Ελβετός Ζαν-Πιέρ Πεντρατσινί του περιοδικού Paris-Match. Ο δε Dior θέλησε να ταυτίσει συμβολικά το δικό του τολμηρό βήμα στην υψηλή ραπτική, με την κολεξιόν «Πόλη του Φωτός», η οποία για την περίσταση δεν ήταν η Αθήνα στη φάση της μεταπολεμικής της αναγέννησης και όχι το Παρίσι.
Αυτή δεν ήταν η μοναδική φωτογράφιση που είχε γίνει στον Παρθενώνα.
Η Ελληνίδα φωτογράφος Έλλη Σουγιατζόγλου-Σεϊραρδάρη, γνωστή ως Nelly φωτογράφισε στον Ιερό Βράχο τη διάσημη χορεύτρια της Comedie Francaise, Μόνα Πάεβα. Και τη φωτογράφισε γuμνή εν έτη 1928, με τις φωτογραφίες να δημοσιεύονται στο γαλλικό περιοδικό Illustration de Paris.
Το έκανε ξανά ένα χρόνο αργότερα, παρά το… «σκάνδαλο», όταν φωτογράφησε την Ουγγαρέζα χορεύτρια Νικόλσκα. Μάλιστα και τις δυο φορές είχε πάρει άδεια.
seleo.gr-Lifestyle