Στο νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης εγκυμονούν σοβαροί κίνδυνοι για τους εργαζόμενους. Προσδιορίσαμε να γίνει μια σειρά παρεμβάσεων που θα πρέπει να δημιουργούν ένα ασφαλές πλαίσιο. Οι προφορικές διασφαλίσεις της κυβέρνησης δεν μας καλύπτουν- δεν έχουμε άλλο δρόμο παρά να συνεχίσουμε τις κινητοποιήσεις μας. Αυτά τόνισε το μεσημέρι ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) Γιώργος Γεωργακόπουλος μετά τη συνάντησή των συνδικαλιστικών εκπρόσωπων των εργαζομένων με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρή Δρίτσα.
Ο κ. Γεωργακόπουλος τόνισε ότι οι εργαζόμενοι θα αποφασίσουν το απόγευμα για την περαιτέρω κλιμάκωση του αγώνα τους, ενώ αύριο θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το κτίριο του Χρηματιστηρίου, όπου η Γενική Συνέλευση των μετόχων του ΟΛΠ αναμένεται να εγκρίνει τη νέα σύμβαση παραχώρησης. Επίσης, το Σάββατο εργαζόμενοι από το λιμάνι του Πειραιά θα προχωρήσουν σε περιφρούρηση της απεργίας στους σταθμούς κρουαζιεροπλοίων.
Ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας, κατά την άφιξη του στη ναυτιλιακή έκθεση των Ποσειδωνίων, και σε δηλώσεις στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για το θέμα των κινητοποιήσεων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και ερωτώμενος αν θα ήθελε να απευθύνει κάποιο μήνυμα προς τους εργαζόμενους, τόνισε τα εξής:
«Απηύθυνα ήδη μήνυμα σε μια από τις πολλές συσκέψεις και συναντήσεις που είχα μαζί τους όλο αυτό το τελευταίο διάστημα και εγώ και άλλοι συναρμόδιοι υπουργοί. Μόλις πριν από λίγο έληξε αυτή η συνεδρίαση. Παρουσιάσαμε εκτενώς τις κυβερνητικές προτάσεις. Είναι προτάσεις κατοχύρωσης των σταθερών και ασφαλών σχέσεων εργασίας στα λιμάνια, και φυσικά και στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη. Είναι μια σειρά από προτάσεις και μέτρα που ήδη τα έχουμε πάρει, αλλά και άλλα που θα πάρουμε για να αποτρέψουμε οποιαδήποτε κίνδυνο απορρύθμισης των εργασιακών σχέσεων, και αντίθετα να στηρίξουμε τις εργασιακές σχέσεις. Νομίζω ότι η κυβερνητική στάση πρέπει να εκτιμηθεί και να είναι αυτό μια καλή βάση ώστε οι εργαζόμενοι να αποφασίσουν με βάση και την επόμενη ημέρα που πάντα ξέρουμε ότι είναι δύσκολη. Τέτοιες ευκαιρίες σαν αυτές που παρουσιάζονται σήμερα να μη πάνε χαμένες. Η κυβερνητική πρόταση πιστεύω ότι είναι μια καλή ευκαιρία για να στηρίξουν οι εργαζόμενοι τις προτάσεις τους την επόμενη ημέρα».
Στο μεταξύ, το Σάββατο στο λιμάνι του Πειραιά αναμένεται να καταπλεύσουν 8 κρουαζιερόπλοια που πρόκειται να αποβιβάσουν και να επιβιβάσουν ταυτόχρονα 6.660 επιβάτες. Επίσης άλλοι 2.000 ταξιδιώτες αναμένεται να αποβιβαστούν από ένα κρουαζιερόπλοιο προκειμένου να επισκεφθούν την Αττική.
Εταιρείες κρουαζιέρας έχουν εκφράσει την έντονη δυσαρέσκειά τους για τις συνεχιζόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης που συνεχίζονται στην αρχή της τουριστικής περιόδου. Ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών και Κρουαζιεροπλοίων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) Θεόδωρος Κόντες δηλώνει ότι λόγω της απεργίας των υπαλλήλων των λιμανιών και των λιμενεργατών έχουν δημιουργηθεί σοβαρά προβλήματα, καθώς δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν οι φορτοεκφορτώσεις αποσκευών των επιβατών, η τροφοδοσία πλοίων και η εξυπηρέτηση παράδοσης εμπορευματοκιβωτίων. Επίσης αναφέρει ότι δεν υπάρχουν λεωφορεία στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς για τη μεταφορά των τουριστών επιβατών κρουαζιέρας στους τερματικούς σταθμούς ελέγχου.
Σε νέα της επιστολή προς τα εμπλεκόμενα υπουργεία, η ΕΕΚΦΝ αναφέρει ότι από την απεργία των λιμενεργατών, το Τελωνείο Πειραιά δεν μπορεί να διαθέσει ούτε ένα άτομο προκειμένου για να παραμείνει απόψε ανοιχτός ο επιβατηγός σταθμός (passengers terminal) Θεμιστοκλής, πλησίον του οποίου βρίσκεται παραβεβλημένο το κρουαζιερόπλοιο REFLECTION με περίπου 3.000 επιβάτες.
«Το κρουαζιερόπλοιο προβλέπεται να διανυκτερεύσει σήμερα στον Πειραιά και είναι ανάγκη, όπως συμβαίνει σε όλα τα λιμάνια, να υπάρχει ευχέρεια μετακίνησης των επιβατών τόσο προς τα αξιοθέατα των Αθηνών και την ευρύτερη περιοχή, όσο και προς την πόλη του Πειραιά. Το αίτημα της διαχειρίστριας εταιρείας είναι να υπάρξει έστω ένα άτομο από πλευράς Τελωνείου για να μείνει η αίθουσα ανοιχτή το βράδυ, προκειμένου να υπάρξει η αναγκαία εξυπηρέτηση στο ως άνω πλοίο, το οποίο συμβαίνει να έχει μακρά παραμονή στον λιμένα», αναφέρεται στην επιστολή.
Η ΕΕΚΦΝ υπογραμμίζει, εξάλλου, ότι διαχειρίστριες εταιρείες κρουαζιεροπλοίων, εξαιτίας αυτής της κατάστασης και συμπεριφοράς, μελετούν σοβαρά την αλλαγή δρομολογίων των κρουαζιεροπλοίων, παραλείποντας τον Πειραιά και με κατεύθυνση σε άλλα λιμάνια μεταξύ των οποίων και γειτονικών χωρών.
typosthes.gr-Oikonomia