Kodiaq: Οι πρώτες εντυπώσεις από τη σύντομη γνωριμία με την ναυαρχίδα των SUV της Skoda

Πάντα όταν γίνεται μια πανελλαδική η πανευρωπαϊκή παρουσίαση ενός καινούργιου μοντέλου, τα χιλιόμετρα που κάνουμε είναι λίγα αλλά εποικοδομητικά. Γιατί παίρνουμε μια καλή γεύση που βοηθάει για να σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις. Σήμερα σας παρουσιάζουμε την νέα γενιά SUV, το Skoda Kodiaq

Το ολοκαίνουργιο Skoda Kodiaq – είναι η 2η γενιά Kodiaq- έχει στιβαρή εμφάνιση, νέα χαρακτηριστικά,  καινοτόμα συστήματα υποβοήθησης, νέας γενιάς προβολείς LED Matrix και Dynamic Chassis Control (DCC Plus). Το εσωτερικό του είναι πιο ευρύχωρο από την 1ης γενιάς Kodiaq και φυσικά εφοδιάζεται με νέους κινητήρες που αποδίδουν από 150 PS έως 204 PS. Η Skoda με το νέο μοντέλο έκανε ταυτόχρονα την πρεμιέρα της plug-in υβριδικής έκδοσης που σύμφωνα με τους κατασκευαστές μπορεί να κάνει 100 km αμιγώς ηλεκτρικά.

Αυτή τη φορά δεν ακολουθήσαμε τη συνηθισμένη διαδρομή προς το Σούνιο αλλά επιλέξαμε κάτι διαφορετικό. Οδηγήσαμε το οικογενειακό αυτοκίνητο στον «Κρεμασμένο Λαγό» (όσοι ασχολούνται με αγώνες θα ξέρουν την ανάβαση) στην Άνω Βούλα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν με τον δίλιτρο diesel κινητήρα.

Το αυτοκίνητο, που σχεδιαστικά έχει αεροδυναμικές βελτιώσεις και ακολουθεί τη σχεδιαστική γλώσσα Modern Solid, πατάει καλά στο δρόμο, έχει ικανοποιητικό κράτημα στο φρενάρισμα ακόμη και όταν αυτό γίνει μέσα στις στροφές. Το σημαντικό είναι ότι δεν ξαφνιάζεται ο οδηγός.


Κώστας Μανούσος, υπεύθυνος Τεχνικής Εκπαίδευσης (AUDI-VW-SKODA)

Στην ανάλυση που έκανε στην παρουσίαση ο κ. Κώστας Μανούσος, υπεύθυνος Τεχνικής Εκπαίδευσης (AUDI-VW-SKODA), αναφέρθηκε σε μια σειρά από βελτιώσεις που έγιναν στο 2ης γενιάς Kodiaq, ώστε να προστατεύσει τον οδηγό από πιθανά λάθη που μπορεί να κάνει στην περίπτωση αιφνιδιασμού. Για αυτές τις βελτιώσεις που επεμβαίνει αυτόματα ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου θα αναφερθούμε σε άλλο άρθρο.

 

Η ναυαρχίδα της Skoda στα SUV προσφέρει αυξημένες διαστάσεις. Το αυτοκίνητο που είναι ιδανικό και μια 7μελή οικογένεια είναι ευρύχωρο, πρακτικό και πιο βιώσιμο από ποτέ. Έχει περισσότερους χώρους στο εσωτερικό με βιώσιμα υλικά, με Skoda Smart Dials, head-up display και σύστημα infotainment με ChatGPT. Ανταποκρίνεται δηλαδή στις αυξημένες απαιτήσεις της νέας γενιάς οδηγών. Διαθέτει καινοτόμα συστήματα υποβοήθησης, νέας γενιάς προβολείς LED Matrix και Dynamic Chassis Control (DCC Plus).

Οι διαστάσεις

 

Οι διαστάσεις πληθωρικές. Είναι κατά 61΄χλστ μεγαλύτερο από την προηγούμενη έκδοση. Το μήκος είναι 4.758 χλστ., το πλάτος 1.864 χλστ και το ύψος 1.659 χλστ.  Η απόσταση από το έδαφος φθάνει τα 19 εκατοστά. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι σαφώς καλυθτερος (cd 0,282).

 

 

 

 

Το μεγάλο μεταξόνιο (2.791 χλστ.) είναι αυτό που κάνει τεράστιους τους χώρους. Δεν υπάρχει περίπτωση να διαμαρτυρηθεί κανένας ψηλός !!! Ακόμη είναι έξυπνο που τα καθίσματα των πίσω επιβατών είναι συρόμενα και έτσι αυξάνεται η μειώνεται ο χώρος ανάλογα με τις ανάγκες.Το πορτμπαγκάζ αγγίζει τα 910 λίτρα ενώ στη 7θέσια έκδοση κυμαίνεται από 340-845 λίτρα. Σε περίπτωση που είναι μόνο ο οδηγός και συνοδηγός η χωρητικότητα με την αναδίπλωση των καθισμάτων φθάνει στα 2.105 λίτρα.

Infotainment τελευταίας τεχνολογίας

Το ολοκαίνουργιο Kodiaq διατίθεται με συστήματα infotainment τελευταίας τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένης μιας οθόνης 13 ιντσών στο βασικό εξοπλισμό και ενός head-up display προαιρετικά. Βασικό εξοπλισμό αποτελούν και τα καινοτόμα Skoda Smart Dials με απτική ανάδραση. Στα τέλη του 2024 το σύστημα φωνητικού ελέγχου θα εξελιχθεί περαιτέρω με την ενσωμάτωση του chatbot ChatGPT που λειτουργεί με τεχνητή νοημοσύνη. Επιπρόσθετα, το μεγαλύτερο SUV της Skoda υιοθετεί μια νέα φιλοσοφία εσωτερικού που βασίζεται στα Design Selections.

Τα τέσσερα κινητήρια σύνολα προσφέρουν ισχύ από 110 kW (150 hp) έως 150 kW (204 hp) και συνδυάζονται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο DSG. Πλέον η γκάμα περιλαμβάνει μια plug in υβριδική έκδοση με ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 km, καθώς και μια έκδοση με ήπια υβριδικό σύστημα. Ο κορυφαίος 2.0 λίτρος κινητήρας πετρελαίου συνδυάζεται με τετρακίνηση. Το ντεμπούτο τους κάνουν επίσης οι νέας γενιάς προβολείς LED Matrix με σημαντικά μεγαλύτερη απόδοση φωτός, καθώς και το σύστημα Dynamic Chassis Control (DCC Plus).

Εξωτερικά, τα πρωτοποριακά, δεύτερης γενιάς, φωτιστικά σώματα LED Matrix και η μάσκα με την οριζόντια φωτεινή λωρίδα τραβούν αμέσως την προσοχή, ενώ στο εσωτερικό τα ανακυκλωμένα υφάσματα και το δέρμα που επεξεργάζονται με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο αντικατοπτρίζουν την έμφαση στη βιωσιμότητα. Με τη 2η γενιά, η Skoda βελτίωσε περαιτέρω τη στιβαρή και ελκυστική σχεδίαση του SUV της, δίνοντάς του μια πιο δυναμική εμφάνιση. Μαζί με τους νέους θόλους των τροχών, το νέο λογότυπο της μάρκας στο καπό και τα γράμματα στην πίσω πόρτα που συνάδουν με το νέο corporate identity της μάρκας, τραβούν αμέσως τα βλέμματα.

Εκτός από τη νέα δομή της γκάμας με συγκεκριμένα εσωτερικά πακέτα σχεδίασης και προαιρετικά πακέτα εξοπλισμού, το Kodiaq διαθέτει μια νέα φιλοσοφία εσωτερικού. Η οθόνη infotainment είναι πλέον «ελεύθερη», με διαγώνιο 13 ίντσες, ενώ για πρώτη φορά διατίθεται προαιρετικά μια οθόνη head-up display.

Ο επιλογέας ταχυτήτων είναι πλέον τοποθετημένος στην κολόνα του τιμονιού. Όταν το οδηγήσετε και το συνηθίσετε θα καταλάβετε ότι είναι πιο εύκολος στη χρήση. Μεταφέροντας τον επιλογέα ταχυτήτων στην κολόνα του τιμονιού η κεντρική κονσόλα αποκτά περισσότερο ελεύθερο χώρο.

Τα Skoda Smart Dials είναι ένα άλλο νέο χαρακτηριστικό στο ολοκαίνουργιο Kodiaq. Υπάρχουν τρία περιστροφικά χειριστήρια με έγχρωμη οθόνη 32 χιλιοστών που διαθέτουν απτική ανάδραση και βρίσκονται τοποθετημένα κάτω από την οθόνη infotainment , προσφέροντας εύκολη πρόσβαση σε διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου και του infotainment. Με την ενσωμάτωση του — βασισμένου στην τεχνητή νοημοσύνη — chatbot ChatGPT στη φωνητική βοηθό Laura, η Skoda βελτιώνει την εμπειρία των επιβατών και κάνει πιο εύκολη την καθημερινότητα τους.

Στο αυτοκίνητο μπορούν δύο επιβάτες να κάνουν ταυτόχρονα επαγωγική φόρτιση δύο smartphones ενώ υπάρχει αεριζόμενο Phone Box. Υπάρχουν τέσσερις θύρες USB-C (δύο εμπρός και δύο πίσω). Μια θύρα USB-C 15 W στο πίσω μέρος του εσωτερικού καθρέφτη είναι επίσης στάνταρ, όπως είναι τα οκτώ ηχεία στις πόρτες και το κεντρικό ηχείο στο ταμπλό για εξαιρετικό ήχο. Το σύστημα Canton Sound System με 13 ηχεία, συμπεριλαμβανομένων δύο ηχείων surround, διατίθεται προαιρετικά. Αυτά συμπληρώνονται από ένα subwoofer που βρίσκεται στην θέση της ρεζέρβας.

Για πρώτη φορά στο Kodiaq, η κεντρική οθόνη infotainment είναι μια ανεξάρτητη μονάδα, χωρίς να ενσωματώνεται πλήρως στο ταμπλό. Το στήριγμα που βρίσκεται από κάτω διευκολύνει τη χρήση της οθόνης αφής, η οποία έχει μέγεθος 13 ίντσες, σε συνδυασμό με τη λειτουργία πλοήγησης. Το στάνταρ σύστημα infotainment 13 ιντσών διαθέτει ραδιοφωνική λήψη DAB+, υποστηρίζει έλεγχο με φωνητικές εντολές ή με χειρονομίες, και επιπλέον  πλοήγηση και διαδικτυακό ραδιόφωνο.

Το αναβαθμισμένο μενού του infotainment προσφέρει τρία βασικά εικονίδια: τα «Home», «Car» και «App». Ένα εντελώς νέο στοιχείο είναι το head-up display που συμπληρώνει το στάνταρ Virtual Cockpit των 10 ιντσών με τα νέα γραφικά.

Εξοπλίζεται στάνταρ με τέσσερις θύρες USB-C (δύο εμπρός και δύο πίσω). Εκτός από τη φόρτιση smartphones και tablets, παρέχοντας ισχύ 45 W μπορούν να χρησιμοποιηθούν ακόμη και για την τροφοδοσία φορητών υπολογιστών. Μια θύρα USB-C 15 W στο πίσω μέρος του εσωτερικού καθρέφτη είναι επίσης στάνταρ, όπως είναι τα οκτώ ηχεία στις πόρτες και το κεντρικό ηχείο στο ταμπλό για εξαιρετικό ήχο. Το σύστημα Canton Sound System με 13 ηχεία, συμπεριλαμβανομένων δύο ηχείων surround, διατίθεται προαιρετικά. Αυτά συμπληρώνονται από ένα subwoofer που βρίσκεται στην θέση της ρεζέρβας.

Και μια που αναφερόμαστε στη λέξη «ρεζέρβα» το Kodiaq -κρίμα- δεν έχει κανονική ρεζέρβα αλλά κιτ επισκευής ελαστικών.

 

Η plug-in υβριδική έκδοση με ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων

Η πρεμιέρα της υβριδικής έκδοσης έγινε με το Kodiaq iV που είναι εξοπλισμένο με plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, το οποίο αποδίδει συνδυαστικά 204 PS και προσφέρει – σύμφωνα με τους κατασκευαστές- αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων.

Επιπλέον, ο 1.5 TSI με 150 PS σηματοδοτεί το ντεμπούτο της mild-hybrid τεχνολογίας στο Kodiaq. Η κορυφαία έκδοση, 2.0 TDI με 193 PS, διαθέτει στάνταρ τετρακίνηση, ενώ όλοι οι κινητήρες του νέου μοντέλου συνδυάζονται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο DSG.

 

 

Για την πορεία της Skoda αναφέρθηκε ο κ. Ιωάννης Εμιρζάς, CEO του Ομίλου Kosmocar


Ιωάννης Εμιρζάς, CEO του Ομίλου Kosmocar

Ανάλυση για το νέο Skoda Kodiaq σχετικά με την πορεία της αγοράς έκανε ο κ. Σταύρος Λιάπης, Head of sales Skoda


Σταύρος Λιάπης, Head of sales Skoda

 

 

 

Στην εκδήλωση για το νέο Skoda Kodiaq έκανε και την πρώτη της εμφάνιση στον Όμιλο Kosmocar η νέα Head of Marketing Communication @PR κα Μαρίζα Πετράκου


Μαρίζα Πετράκου, Head of Marketing Communication @PR

 

 

 

 

 

Να δούμε και τις τιμές

Περ  Χαλ

 

 

 

Kodiaq: Οι πρώτες εντυπώσεις από τη σύντομη γνωριμία με την ναυαρχίδα των SUV της Skoda gr.

now24.gr-auto

Tags: , ,
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: