Για τρίτη μέρα συνεχίστηκαν οι προβολές στο 9ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Λάρισας Artfools, με δύο ντοκιμαντέρ, στο πλαίσιο του αφιερώματος στο σινεμά της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας.
Ειδικότερα, στη Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας – Μουσείο Γ.Ι. Κατσίγρα, το ενδιαφέρον συγκέντρωσε το ντοκιμαντέρ «Μόνος ή Αλληλέγγυος» με θέμα το Κοινωνικό Ιατρείο Αλληλεγγύης στην Θεσσαλονίκη.
Μετά την προβολή ακολούθησε συζήτηση και ο καλλιτεχνικός διευθυντής της διοργάνωσης κ. Νίκος Αρτινός παρατήρησε πως η κοινωνική οικονομία είναι περισσότερο γνωστή στην Ευρώπη από ότι στην Ελλάδα. Από την πλευρά τους, οι σκηνοθέτες Άκης Κερσανίδης και Χρύσα Τζελέπη ανέφεραν ότι ερέθισμα για το εγχείρημα αυτό, στάθηκε η απεργία πείνας 300 μεταναστών εργατών το 2011 που μετέπειτα οδήγησε στη δημιουργία του κοινωνικού ιατρείου Θεσσαλονίκης .
Η εν λόγω ταινία, μέσα από τις μαρτυρίες ασθενών και μελών, αποτυπώνει τον αποκλεισμό από το δικαίωμα στην περίθαλψη, τη μοναξιά ως αποτέλεσμα των πολιτικών που ακολουθήθηκαν στα χρόνια των μνημονίων αλλά και την αλληλεγγύη που ήρθε ως απάντηση στην κοινωνική απομόνωση.
«Στα ντοκιμαντέρ το μοντάζ είναι πολύ σημαντικό γιατί υπάρχει τεράστιο υλικό, ενώ στις ταινίες υπάρχει εξαρχής το σενάριο» είπε η κ. Τζελέπη και πρόσθεσε πως ένας σκηνοθέτης ποτέ δεν είναι ευχαριστημένος όταν τελειώνει την ταινία του και για αυτό συνεχίζει να δημιουργεί.
Η ίδια τόνισε ότι στην Ελλάδα μπερδεύουμε την αλληλεγγύη με τον εθελοντισμό, ενώ ο κ. Κερσανίδης έκανε αναφορά στο σπουδαίο Ρώσο ντοκιμαντερίστα Τζίγκα Βερτόφ που εξέφρασε με ρηξικέλευθο τρόπο στον κινηματογράφο, τα ιδεολογικά, αισθητικά και πολιτικά αιτήματα της νέας σοσιαλιστικής κοινωνίας, επισημαίνοντας ότι «στα ντοκιμαντέρ το σενάριο μεταβάλλεται και φτιάχνεται μέχρι το τέλος του».
Ακολούθως προβλήθηκε η ταινία «Kick out your boss» που, όπως ανέφερε ο κ. Νίκος Αρτινός, «καταγράφει περιπτώσεις επιχειρήσεων που οργάνωσαν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, μέσα σε ένα έντονα ανταγωνιστικό και καπιταλιστικό περιβάλλον».
ellada
Tags: Ειδήσεις