Tρία πράγματα που μας δίδαξε το χθεσινό, μεγαλειώδες show.
O Οίκος Louis Vuitton παρουσίασε χθες, στο πλαίσιο της Εβδομάδας Μόδας του Παρισίου, μία συλλογή που ισορροπεί ανάμεσα στο «ντύνομαι υπερβολικά και στο ντύνομαι μόνο για εμένα, σαν να βρίσκομαι στο σαλόνι του σπιτιού μου». Έντονα prints, πολύ layering, οversized κομμάτια και looks με athleisure αισθητική αλλά «πειραγμένα» αρχαιοελληνικά μοτίβα πάνω τους, μας πέρασαν το μήνυμα του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του Οίκου, Nicolas Ghesquière, το οποία μας ζητά να ανατρέξουμε στο παρελθόν, να γνωρίσουμε καλύτερα την ιστορία μας, για να μπορέσουμε να δούμε με ψυχραιμία και φιλόδοξο όραμα το σήμερα αλλά και το μέλλον μας. Εμείς τι συγκρατήσαμε βλέποντας το show; Τα τρία σημεία που θα σου παρουσιάσουμε ευθύς αμέσως…
#1 Ήταν μία συλλογή-ωδή στην Αρχαία Ελλάδα
Λίγο πριν ολόκληρος ο πλανήτης επιστρέψει στην κανονικότητά του, είναι μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να αναζητήσουμε τις απαντήσεις που ψάχνουμε σε θέματα υπαρξιακά και σε προβληματισμού δεκαετιών. Έτσι και ο Creative Director του Οίκου Louis Vuitton, Nicolas Ghesquière, αναζήτησε τις δικές του «απαντήσεις» πίσω στην Αρχαία Ελλάδα, αντικατοπτρίζοντας μέσα από τη νέα του collection τον τρόπο που εξελιχθήκαμε και αλλάξαμε όλους αυτούς τους αιώνες, δείχνοντας ένα μακρόχρονο κόσμο πάνω στον οποίο χτίστηκε ένας νέος. «Ενδιαφέρομαι για ‘χρονικές συγκρούσεις’ και είναι ωραίο να δούμε τα θεμέλια του πολιτισμού μας: τι μας έκανε αυτό που είμαστε σήμερα. Είναι ένας πολύ φιλόδοξος προβληματισμός », δήλωσε ο σχεδιαστής σε βιντεοκλήση από το Παρίσι. «Είναι κάτι που ήθελα να εξερευνήσω για μεγάλο χρονικό διάστημα, αλλά και κάτι πολύ φιλόδοξο. Νομίζω ότι τώρα είναι η στιγμή να κάνω βιώσω τη δική μου ‘Οδύσσεια’ για να φτάσω καλλιτεχνικά στο σημείο που θέλω να είμαι».
#2 To show έγινε, χωρίς την παρουσία φυσικού κοινού, στο Λούβρο
Πλαισιωμένες από τις γκαλερί Michelangelo και Daru, οι δημιουργίες του Ghesquière έμοιαζαν με κομμάτια της Χρυσής Εποχής που «διέσχιζαν» τα ερείπιά της για να «φτάσουν» στο σήμερα. «Οι γκαλερί συνήθως είναι πολύ μικρές για το μέγεθος ενός κανονικού fashion show με ζωντανό κοινό και δεδομένου ότι αυτό το σημείο του Λούβρου θα είναι υπό αποκατάσταση για τα επόμενα δύο χρόνια, το πήρα ως σημάδι ότι εδώ πρέπει να δείξω αυτήν τη μεταβατική collection», είπε o σχεδιαστής. Μοντέλα που θύμιζαν τοτέμ, ντυμένα με oversized αθλητικά ρούχα και σανδάλια, με sci-fi μπότες και φούστες από οργάντζα, παρουσίαζαν looks που ένωναν διάφορες χρονικές και ιστορικές περιόδους. Από την Αρχαία Ελλάδα (φυσικά!) μέχρι τις αναγεννησιακές σιλουέτες με τους στρογγυλεμένους γλουτούς, τα ρούχα δεν είχαν απλά τη δική τους ιστορία να πουν, αλλά ολόκληρης της ανθρωπότητας.
#3 Η συλλογή αυτή έγινε σε συνεργασία με τον γνωστό καλλιτεχνικό Οίκο του Piero Fornasetti
Mπορεί να τον γνωρίζεις για διάσημα «πιάτα» του με τις προσωπογραφίες, αλλά ο αείμνηστος καλλιτέχνης (που έφυγε από τη ζωή το 1988) έχει αφήσει πίσω του μία σπουδαία παρακαταθήκη από εικονογραφήσεις πάνω στις οποίες βασίστηκαν οι αναπαραστάσεις των Αρχαίων Θεοτήτων που είδαμε στα ρούχα Louis Vuitton. O Ghesquière δήλωσε πως «η γραφιστική ποιότητα του Fornasetti είναι ιδανική για μια εποχή που η μόδα πρέπει να περάσει μπροστά από την οθόνη του υπολογιστή για να ‘φτάσει’ σε όλους μας. «Εργάστηκα πάνω σε μερικά κομμάτια μέσα από περίπλοκες τεχνικές εκτύπωσης, ενισχύοντας έτσι την ιδέα των αναμνήσεων από άλλες εποχές και κόσμους. Οι τσάντες θα εξαντληθούν σε δευτερόλεπτα, είμαι βέβαιος γι’ αυτό», τόνισε ο σχεδιαστής.
Πέντε αξεσουάρ που θα αναβαθμίσουν τις εμφανίσεις σου σύμφωνα με τον οίκο Chanel
(?)
moda