Η Max Mara δημιουργεί μία συλλογή που εμπνέεται από το παλιό και αναδεικνύει το νέο, έχοντας πάντα στο επίκεντρο τη θηλυκή ιδιοφυία και όλες εκείνες τις μούσες μιας εποχής που δεν τους επέτρεψε να είναι ο εαυτός τους.
Τι θα επέλεγαν να φορέσουν σήμερα οι μεγάλες γυναιείες προσωπικότητες του 18ου αιώνα, αν ήταν πραγματικά ελεύθερες από τις συμβάσεις της εποχής τους; Αυτή φαίνεται να ήταν η ερώτηση που γεννήθηκε στο μυαλό του Ian Griffiths, του creative director του οίκου Max Mara, όταν άρχισε να δημιουργεί το mood board της νέας AW23 συλλογής του. Η «καμελοκρατία» είναι το νέο fashion καθεστώς που εγκαθιδρούσαν όλες εκείνες οι κορυφαίες γυναικείες προσωπικότητες του Διαφωτισμού, οι οποίες δεν κατάφεραν ποτέ να απελευθερωθούν οριστικά από τα δεσμά των στερεότπυων της εποχής και φυσικά, της πατριαρχίας.
Η Émilie du Châtelet υπήρξε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα ενός τέτοιου χαρισματικού ανθρώπου, που το φύλο της καθόρισε με έναν τρόπο την πορεία της. Μαθηματικός και φυσικός, ήταν εκείνη που μετέφρασε και σχολίασε το έργο του Νεύτωνα, το βιβλίο Philosophiæ Naturalis Principia Mathematica, καγια το οποίο και είναι γνωστή σήμερα. Υπήρξε η ερωμένη του Βολταίρου, ο οποίος την εκτιμούσε βαθιά σαν άνθρωπο και χαρακτήρα λέγοντας ότι πρόκειται για έναν «ένα σπουδαίο άντρα, του οποίου το μόνο λάθος ήταν ότι γεννήθηκε γυναίκα». Η ίδια υπήρξε ένας άνθρωπος σίγουρα ασυμβίβαστος για την εποχή της που πίστευε ότι «για να είναι κανείς ευτυχισμένος, πρέπει να απαλλαγεί από την προκατάληψη». Μια γυναίκα, λοιπόν, με όλη αυτή τη μαγική φιλοσοφία δεν θα μπορούσε παρά να απορρίπτει τα καταπιεστικά ρούχα της εποχής της, που ήθελαν τη γυναίκα ντυμένη με μπόλικες στρώσεις υφασμάτων, στενούς κορσέδες και φιόγκους, που κάλυπταν την πραγματική τους ομορφιά. Έτσι εκείνη πολλές φορές δεν δίσταζε να ντύνεται σαν άνδρας προκειμένου να βρίσκεται στα καφενεία της εποχής και να μπορεί να παίρνει μέρος στις φιλοσοφικές συζητήσεις του Διαφωτισμού, που μάλλον είχε ξεχάσει το γυναικεί στοιχείο στο σκοτάδι.
Για την Lilia Litkovska η δημιουργικότητα της μόδας είναι το φως μέσα στο σκοτάδι του πολέμου
Τα looks από το catwalk:
Η AW23 συλλογή συνδέει παρόν και παρελθόν.
Τι θα επέλεγε, λοιπόν, να φορέσει σήμερα η Émilie du Châtelet, αν πραγματικά είχε στα χέρια της το τιμόνο της μόδας; Η «καμελοκρατία» του Ian Griffiths έρχεται να δημιουργήσει μια συλλογή απόλυτα εναρμονισμένη με το παρελθόν και το σήμερα, βάζοντας νότες από το στυλ και τη μόδα του 18ου αιώνα στα σύγχρονα looks, που θέλεις να φορέσει στην καθημερινότητα σου.
Πλούσια μπροκάρ υφάσματα, bustier και κομψά σεμιζιέ συνδυάζονται με minimal ζιβάγκο και edgy, chunky μπότες. Οι φούστες pannier, γνωστές στη λουδοβίκεια αυλή της εποχής, πάνω από το γόνατο, ή στο μήκος του αστραγάλου, συμπληρώνονται με old fashioned κορδόνια και sport τσέπες. Μεγάλες , φαρδιές ζώνες και καπιτονέ bombers ντύνουν τα signature, cashmere πλεκτά της Max Mara, που φέτος γίνονται λίγο πιο αισθησιακά, δημιουργώντας μικρές διαφάνειες. Τα πανωφόρια είναι για άλλη μια φορά ο απόλυτος πρωταγνιστείς με το αγαπημένο teddy coat να πάιρνει τη μορφή μανδύα, ριγμένου στους ώμους και την Watteau πλάτη, ένα στοιχείο από τον περίφημο ρουχισμό των δικαστών, να γίνεται μέρος ενός military παλτό ή ενός κομψού cocktail dress.
Η παλέτα της συλλογής ήταν, φυσικά, αφιερωμένη για άλλη μια φορά στο καμηλό και όλες τις αποχρώσεις του beige. Το pale grey, το μαύρο και κάποια ελάχιστα flashes σε aqua, πράσινο και ροζ συμπλήρωσαν την εικόνα της γκαρνταρόμπας μια σύγχρονης Émilie du Châtelet. Η δεξιοτεχνία και η αριστοτεχνική κατασκευή των Max Mara items ήταν για άλλη μια φορά το στοιχείο που έκανε τη συλλογή να ξεχωρίσει, μιλώντας για ένα brand που έχει γίνει συνώνυμο του «Made In Italy». Το new romantic style στα καλύτερα του, με διάθεση να αγκαλιάσει το γυναικείο empowerment.
To front row του show:
.
Moda