Mazda: Δοκιμή στο ανανεωμένο CX-30 με τους 186 ίππους στην έκδοση Exclusive

Οι γιαπωνέζοι όταν πιστεύουν σε ένα μοντέλο και εκτιμούν ότι είναι πετυχημένο δεν κάνουν ριζικές αλλαγές. Κάνουν μικρές αλλά ουσιαστικές. Στο CX-30 που θα σας παρουσιάσουμε οι αλλαγές είναι κυρίως στα συστήματα ασφαλείας και σε τεχνολογικό εξοπλισμό ώστε να το κάνουν πιο ανταγωνιστικό στην κατηγορία του.

To Mazda CX-30 παρουσιάστηκε το 2019 με ένα εντυπωσιακό αμάξωμα και μινιμαλιστική σχεδίαση. Ένα χρόνο μετά, το 2020, μπήκε στην τελική τριάδα διεκδικώντας τον τίτλο του World Car Awards

Σήμερα το ανανεωμένο Mazda CX-30 2024 που κάνει αισθητή την παρουσία του στην ανταγωνιστική κατηγορία των C-SUV, είναι διαθέσιμο σε μια πλούσια γκάμα 10 εξωτερικών χρωμάτων, με τα Ceramic Metallic και Zircon Sand να εμπλουτίζουν τις υπάρχουσες επιλογές. Το ιαπωνικό crossover με την premium και ποιοτική φιλοσοφία της ιαπωνικής εταιρείας, δεν περνάει απαρατήρητο. Ανάμεσα στις εκδόσεις Prime Line, Homura, Exclusive Line και Nagisa, επιλέξαμε να σας παρουσιάσουμε την Exclusive Line. Παίρνοντας το αυτοκίνητο από την Auto One στη λεωφόρο Βουλιαγμένης είδαμε στην έκθεση στα χαρακτηριστικά του αναγραφόταν: Mazda CX-30 2.0L E-SKYA-X 186 6AT IMP4 S/R EXCLUSIVE LINE COMW/DASO/DESI.

Άντε τώρα να καταλάβει ο υποψήφιος πελάτης τι σημαίνει κάθε κωδικός. Ξεχάστε όλους τους κωδικούς. Θα σας τα πούμε απλά. Αρχικά το μέγεθος του αυτοκινήτου δείχνει εντυπωσιακό. Οι διαστάσεις του είναι 4.395 Χ 2.040 Χ 1.540 εκ. Παρά το γεγονός ότι είναι μεγάλο σε όγκο, δεν μπορώ να πω ότι είναι ικανοποιητικός ο χώρος για τους πίσω επιβάτες αν ο οδηγός και συνοδηγός είναι ψηλοί. Τα γόνατα των πίσω επιβατών ακουμπούν στα μπροστινά καθίσματα. Όμως να μην αρχίσουμε με γκρίνιες. Γιατί το αυτοκίνητο είναι όμορφο και ξεκούραστο στο δρόμο.

Το ανανεωμένο Mazda CX-30 κατασκευάζεται στην Ιαπωνία και είναι διαθέσιμο ως δικίνητο ή τετρακίνητο. Προσφέρεται με κινητήρες e-SKYACTIVG 122ps, e-SKYACTIVG 150ps και τον επαναστατικό κινητήρα e-SKYACTIVX 186ps σε μηχανικό και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Φυσικά παραμένει η σχεδιαστική φιλοσοφία Kodo της Mazda. Μπροστά η σφηνοειδής γραμμή του αμαξώματος το κρατάει όμορφο με αθλητική εμφάνιση. Λογικά οι γιαπωνέζοι δεν το πείραξαν εξωτερικά όταν αποφάσισαν να κάνουν  την ανανέωση.

Εμείς επιλέξαμε το CX 30 με τον e-SKYACTIVX κινητήρα που αποδίδει 186ps στις 6.000 σ.α.λ και έχει ροπή στρέψης 240 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Το αυτοκίνητο της δοκιμής είναι με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Οι γιαπωνέζοι δίνουν τελική ταχύτητα 204 χλμ, επιτάχυνση από 0-100 σε 8.6’’, μέση κατανάλωση, 6.1 λίτρα (με όχι συντηρητική οδήγηση ξεπεράσαμε τα 7 λίτρα) και CO2 136-137.

Πριν αναφερθούμε στις οδηγικές μας εντυπώσεις ας δούμε το αναβαθμισμένο εσωτερικό. Βελτιωμένη είναι η κεντρική οθόνη των 10,25 ιντσών που δίνει στον οδηγό ευδιάκριτες πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο ενώ ο χάρτης πλοήγησης αποδείχθηκε εύκολος στη χρήση με ιδιαίτερα χρήσιμες πληροφορίες. Οι βελτιώσεις περιλαμβάνουν τη λειτουργία χαρτογράφησης εκτός δρόμου, που λειτουργούν σε συνδυασμό με έναν τρισδιάστατο γυροσκοπικό αισθητήρα για τον ακριβή υπολογισμό της θέσης του οχήματος, ακόμη και σε περιοχές όπου η λήψη GPS δεν είναι και τόσο καλή. Το  ενημερωμένο σύστημα πλοήγησης διαθέτει διαδικτυακή λειτουργία αναζήτησης σημείων ενδιαφέροντος, κάνοντας τα αποτελέσματα αναζήτησης πιο ακριβή, συναφή και χρήσιμα.

Τα χειριστήρια του τιμονιού έχουν σκούρα απόχρωση, ώστε να διευκολύνει τον οδηγό να «διαβάσει» πιο εύκολα τα κουμπιά. Οι οδηγίες πλοήγησης από το Apple CarPlay και το Android Auto μπορούν- για πρώτη φορά στη Mazda- να εμφανίζονται στην Active Driving Display. Έτσι ο οδηγός διαβάζει τις πληροφορίες χωρίς να αποσπαστεί η προσοχή του από το δρόμο.

Οι προηγμένες λειτουργίες (Infotainment) ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Mazda Connect με βελτιωμένη λειτουργικότητα smartphone είναι πλέον σε κάθε CX-30. Οι θύρες USB-A έχουν αντικατασταθεί με USB-C ενώ το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε διέθετε και ασύρματη φόρτιση στο τηλέφωνο που βρίσκεται μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων.

Ο εργονομικός σχεδιασμός στα όργανα διευκολύνει τον οδηγό που μπορεί να τα χειρισθεί χωρίς να ξεκολλήσει τα μάτια του από το δρόμο. Η Exclusive-Line έκδοση διαθέτει διζωνικό κλιματισμό και θέρμανση των μπροστινών καθισμάτων, καθώς και αισθητήρες στάθμευσης μπροστά και πίσω.

Κάθε λεπτομέρεια στο εσωτερικό μαρτυρά το πάθος και την τεχνική αρτιότητα της φιλοσοφίας «Takumi». Η πολυτελής καμπίνα είναι η επιτομή της σχολαστικής αριστοτεχνίας. Με υλικά υψηλής ποιότητας. Με επιλεγμένα δέρματα στα καθίσματα. Με φιλόξενο εσωτερικό που από την πρώτη στιγμή σε προδιαθέτει θετικά.

Ο αυτόματος κλιματισμός δύο ζωνών εξασφαλίζει ανάλογα με τις προτιμήσεις οδηγού-συνοδηγού τη θερμοκρασία που θέλει ο καθένας. Με το διακόπτη SYNC μπορείτε να αλλάξετε μεταξύ των λειτουργιών ατομικής λειτουργίας (οδηγός και συνοδηγός) και διασύνδεσης (ταυτόχρονη λειτουργία). Επίσης τα μπροστινά καθίσματα διαθέτουν λειτουργίας θέρμανσης.

Ο κινητήρας

Η τελευταία σειρά κινητήρων Skyactiv στο Mazda CX-30 διαθέτει το υβριδικό σύστημα Mazda MHybrid, το οποίο βοηθάει στη μείωση των εκπομπών CO2 χωρίς επιπτώσεις στην απόδοση. Ο επαναστατικός βενζινοκινητήρας μας e-SkyactivX χρησιμοποιεί τη μοναδική τεχνολογία της Mazda για να προσφέρει απόδοση με καλύτερη απόκριση και εξοικονόμηση καυσίμου σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.

Η έκδοση της δοκιμής μας, κάτω από το μπροστινό καπό «κρύβει» έναν δίλιτρο κινητήρα e-SkyactivX που συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων.

Το γεγονός ότι το CX-30 είναι μεγάλο σε όγκο, η παρουσία της κάμερας (μπροστά και πίσω) διευκολύνει αφάνταστα τον οδηγό. Ταυτόχρονα πολύ καλή δουλειά κάνουν οι μπροστινοί και πίσω αισθητήρες στάθμευσης που δίνουν ακριβή εικόνα της περιμέτρου του Mazda. Οι αισθητήρες ανιχνεύουν τα εμπόδια γύρω από το όχημα και κάνουν πιο εύκολη τη ζωή του οδηγού.

Ας το δούμε και στο δρόμο

Ο οδηγός βρίσκει με τις πολλαπλές ηλεκτρικές ρυθμίσεις την ιδανική θέση οδήγησης. Στην εθνική οδό το Mazda CX-30 «πατάει» καλά στην άσφαλτο και «δείχνει» από τα πρώτα χιλιόμετρα στον οδηγό ότι είναι ένα ασφαλές αυτοκίνητο.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε ζάντες αλουμινίου 18″ και ελαστικά της Bridgestone Turanza διαστάσεων 215Χ55 R18 (95H). Πολύ καλό κράτημα στο φρενάρισμα. Όπως και στις στροφές.

Το CX-30 βασίζεται σε ένα άκαμπτο πλαίσιο. Το σύστημα διεύθυνσης είναι γρήγορο. Το τιμόνι υπάκουο στις εντολές του οδηγού. Το αυτοκίνητο ακόμη και στην απότομη αλλαγή πορείας κρατιέται στο δρόμο. Η πρόσφυση ικανοποιητική. Πολύ καλά κινείται και στους επαρχιακούς δρόμους. Κάναμε και λίγα χιλιόμετρα στο χώμα. Όχι πολλά.

Αυτό που πρέπει να επισημάνουμε είναι ότι το Ιαπωνικό compact SUV περιλαμβάνει αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά ενεργητικής ασφάλειας, που λειτουργούν παράλληλα για να εξασφαλίσουν τη μέγιστη προστασία των επιβατών.

Ποια είναι:

  • Η προσθήκη του συστήματος προειδοποίησης προσοχής του οδηγού (Distracted Driver Alert),
  • Το βελτιωμένο αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης κατά τη διάρκεια της νύχτας (AEB: Autonomous Emergency Braking),
  • Η βελτιωμένη ακρίβεια του συστήματος Intelligent Speed Assist (ISA) για να παραμένει το όχημα στο προκαθορισμένο όριο ταχύτητας
  • Ο δίλιτρος κινητήρας που «τραβάει» από χαμηλά και έχει ελαστικότητα μας ικανοποίησε. Βέβαια είναι δίλιτρος και λόγω κυβικών απλησίαστος στους περισσότερους αγοραστές. Όμως λειτουργεί άψογα και κάνει την οδήγηση απολαυστική. Είτε σε χαμηλούς είτε σε γρήγορους ρυθμούς.

Οι τιμές ξεκινούν από 28.378 ευρώ ενώ το αυτοκίνητο της δοκιμής μας (Exclusive LineAuto) ξεκινάει από τις 36.000 ευρώ.

Όπως όλα τα μοντέλα της MAZDA, έτσι και το Mazda CX-30 προσφέρεται με 6 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση.

 

 

Mazda: Δοκιμή στο ανανεωμένο CX-30 με τους 186 ίππους στην έκδοση Exclusive gr.

now24.gr-auto

Tags: ,
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: