Όσοι ασχολούνται με τα Grand Prix γνωρίζουν ότι στην πίστα Spa στο Βέλγιο συνήθως βρέχει. Και πάρα πολλοί αγώνες έχουν γίνει υπό βροχή. Αν σήμερα Παρασκευή ψιλοβρέχει αύριο στις δοκιμές και μεθαύριο στον αγώνα υπολογίζεται ότι θα έχουμε βροχή από 60% και 80%, αντίστοιχα. Και όπως καταλαβαίνετε το βρεγμένο οδόστρωμα μπορεί να φέρει τα πάνω – κάτω. Την Κυριακή, 30 Αυγούστου, όλα μπορούν να συμβούν. Το μεγαλύτερο βάρος πέφτει στις μηχανικούς της Pirelli για τα ελαστικά που θα χρησιμοποιήσουν οι αγωνιζόμενοι αν και την μεγαλύτερη ευθύνη έχουν οι τιμ μάνατζερ γιατί αυτοί σε συνεργασία με τους πιλότους της F1 θα επιλέξουν τις γόμες που θα χρησιμοποιήσουν στον αγώνα. Οι θερμοκρασίες θα είναι πολύ χαμηλότερες συγκριτικά με εκείνες στην Ισπανία. Σήμερα ο υδράργυρος αναμένεται να κινείται στους 20 βαθμούς Κελσίου.
Το Σάββατο προβλέπεται πτώση στους 18 και την Κυριακή περαιτέρω πτώση στους 16 βαθμούς Κελσίου.Μπορεί οι χαμηλές θερμοκρασίες να είναι θετικό στοιχείο για τους Χάμιλτον και Μπότας, όμως η βροχή πολλές φορές φέρνει ανατροπές. Ας μην ξεχνάμε πόσες εκπλήξεις έχουμε δει στο FRANCORCHAMPS.
Για το Βελγικό Grand Prix, επελέγη η γόμα C2 της Pirelli ως P Zero λευκή/σκληρή, η γόμα C3 ως P Zero κίτρινη/μέση, και η γόμα C4 ως P Zero κόκκινη/μαλακή. Είναι μια επιλογή, ένα επίπεδο πιο μαλακή, απ’ αυτή που είχαμε κάνει πέρυσι στο Spa.
Οι περισσότεροι οδηγοί, πέρυσι, είχαν επιλέξει τη μέση και τη μαλακή γόμα. Στην πραγματικότητα πολλοί οδηγοί επέλεξαν το μέγιστο των 10 σετ μαλακής γόμας το 2019 και μόνο μια σκληρή γόμα. Φέτος αυτό δεν γίνεται καθώς είναι στάνταρ τα σετ γομών: Δυο σετ σκληρής γόμας, τρία σετ μέσης γόμας και οχτώ σετ μαλακής γόμας.
Στο περσινό Βελγικό Grand Prix οι θερμοκρασίες οδοστρώματος ήταν σταθερά κάτω από τους 30 βαθμούς Κελσίου. Η βροχή είναι πάντα ένα ενδεχόμενο. Είναι επίσης πιθανόν να βρέχει στη μια πλευρά της πίστας και να είναι στεγνά στην άλλη πλευρά. Αν όντως βρέξει, η παροχέτευση του νερού είναι ένα σύνηθες πρόβλημα. Σχηματίζονται ρυάκια κατά μήκος της πίστας που προκαλούν υδρολίσθηση. Αυτός είναι ένας ακόμη λόγος που επελέγησαν οι μεσαίες γόμες της γκάμας μας.
Η μεγάλη ποικιλία οφείλεται και στο μήκος του γύρου (7004m) — ο μεγαλύτερος της Formula 1 – είναι τόσο έντονος και ανάμικτος με επικές στροφές όπως η Eau Rouge. Ασκούνται υψηλά συνδυαστικά φορτία στα ελαστικά: Τόσο κατακόρυφα όσο και πλευρικά. Ως αποτέλεσμα το Σπα είναι μια από τις πιο απαιτητικές πίστες της χρονιάς, για τα ελαστικά. Επίσης η φύση της ασφάλτου είναι αρκετά τραχιά. Δεν είναι μόνο οι στροφές που θέτουν μεγάλη πρόκληση: Τα 800m της ευθείας Kemmel ψύχουν τα ελαστικά επηρεάζοντας την πρόσφυσή τους στις στροφές που ακολουθούν. Παρά τις έντονες απαιτήσεις του Spa, πέρυσι είδαμε στρατηγική μιας αλλαγής στον αγώνα. Οι τρεις πρώτοι ακολούθησαν στρατηγική μαλακής/μέσης γόμας, οι περσινές γόμες όμως ήταν ένα επίπεδο πιο σκληρές. Τρεις από τους δέκα πρώτους οδηγούς στην τελική κατάταξη πέρυσι, έκαναν δυο αλλαγές. Ο οδηγός της Renault, Daniel Ricciardo πρακτικά έβγαλε όλο τον αγώνα μ’ ένα σετ μέσης γόμας, μετά από μια αλλαγή στην αρχή του.
Με τα βλέμματα στραμμένα στο Βέλγιο και τον ευμετάβλητο καιρό να παίζει καθοριστικό ρόλο στον αγώνα της F1 gr.
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto, Βέλγιο