Λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού και τον μήνα Αύγουστο ήταν μειωμένες οι πωλήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων. Σε σχέση με τον Αύγουστο του 2019 η μείωση είναι της τάξης του 28,6%. Πεσμένες ήταν και οι πωλήσεις των δικύκλων. Σύμφωνα με τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα, έχουν ως εξής:
Αύγουστος 2020 | Αύγουστος 2019 | Μεταβολή | |
Καινούργια επιβατικά | 6.853 | 9.594 | -28,6% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 510 | 809 | -37,0% |
Καινούργια λεωφορεία | 15 | 6 | +150,0% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) | 2.892 | 3.190 | -9,3% |
Ιανουάριος — Αύγουστος 2020 | Ιανουάριος — Αύγουστος 2019 | Μεταβολή | |
Καινούργια επιβατικά | 52.939 | 86.873 | -39,1% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 4.760 | 5.777 | -17,6% |
Καινούργια λεωφορεία | 201 | 281 | -28,5% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) | 23.785 | 27.928 | -14,8% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Αύγουστο, έχει ως εξής:
Segment | Αύγουστος 2020 | Αύγουστος 2019 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος -Αύγουστος 2020 | Ιανουάριος -Αύγουστος 2019 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 9,6% | 8,2% | +1,4 | 9,2% | 15,4% | -6,2 |
A-SUV | 1,1% | 1,0% | +0,1 | 1,5% | 1,4% | +0,1 |
A TOTAL | 10,7% | 9,2% | +1,5 | 10,6% | 16,8% | -6,1 |
B | 32,5% | 32,9% | -0,4 | 29,2% | 34,2% | -5,0 |
B-SUV | 17,9% | 15,2% | +2,8 | 18,5% | 11,8% | +6,7 |
B TOTAL | 50,4% | 48,1% | +2,4 | 47,8% | 46,0% | +1,7 |
C | 13,4% | 14,7% | -1,3 | 13,4% | 13,3% | +0,1 |
C-SUV | 18,5% | 20,0% | -1,6 | 21,7% | 17,3% | +4,3 |
C TOTAL | 31,8% | 34,7% | -2,9 | 35,1% | 30,6% | +4,5 |
D | 2,0% | 1,7% | +0,3 | 1,5% | 1,4% | +0,1 |
D-SUV | 2,5% | 3,0% | -0,5 | 2,7% | 2,1% | +0,6 |
D TOTAL | 4,5% | 4,7% | -0,2 | 4,1% | 3,5% | +0,6 |
E | 0,4% | 0,3% | +0,1 | 0,2% | 0,3% | +0,0 |
E-SUV | 0,2% | 0,2% | +0,0 | 0,3% | 0,2% | +0,1 |
E TOTAL | 0,7% | 0,5% | +0,1 | 0,5% | 0,5% | +0,1 |
F-G | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,0% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,3% | 0,2% | +0,0 | 0,2% | 0,1% | +0,0 |
F-G TOTAL | 0,4% | 0,3% | +0,1 | 0,2% | 0,2% | +0,0 |
SPORTS | 0,2% | 0,2% | +0,1 | 0,2% | 0,2% | +0,0 |
MPV | 0,2% | 0,2% | +0,0 | 0,1% | 0,2% | -0,1 |
MPV-M/COMBI | 1,0% | 2,1% | -1,1 | 1,3% | 2,1% | -0,8 |
100,0% | 100,0% | +0,0 | 100,0% | 100,0% | +0,0 | |
(Εκ των οποίων SUV | 40,5% | 39,7% | +0,8 | 44,8% | 33,0% | +11,8) |
Αύγουστος 2020 | Αύγουστος 2019 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Αύγουστος 2020 | Ιανουάριος – Αύγουστος 2019 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Ιουν. ‘20* | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Ιουν. ‘19* | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | |
Βενζίνη | 56,8% | 53,6% | +3,2 | 57,6% | 66,3% | -8,7 | 52,1% | 58,1% | -6,0 |
Πετρέλαιο | 27,3% | 36,8% | -9,5 | 26,7% | 26,8% | -0,1 | 29,7% | 32,6% | -2,9 |
Υβριδικά (HEV) | 11,4% | 5,7% | +5,6 | 12,6% | 4,8% | +7,8 | 9,5% | 5,1% | +4,4 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 2,1% | 0,4% | +1,7 | 1,2% | 0,4% | +0,9 | 7,0% | 2,5% | +4,5 |
Φυσικό αέριο (bi-fuel) | 2,0% | 2,4% | -0,4 | 1,7% | 1,2% | +0,5 | 1,7% | 1,9% | -0,1 |
Υγραέριο (bi-fuel) | 0,4% | 1,1% | -0,7 | 0,1% | 0,5% | -0,5 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Ιούνιο ως εξής:
Ιούνιος 2020 | Ιούνιος 2019 | Μεταβολή | Ιανουάριος –Ιούνιος 2020 | Ιανουάριος –Ιούνιος 2019 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 949.722 | 1.222.942 | -22,3% | 4.281.549 | 6.915.760 | -38,1% |
ΕΕ 14(2) | 845.625 | 1.090.744 | -22,5% | 3.774.369 | 6.159.663 | -38,7% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 986.466 | 1.268.044 | -22,2% | 4.448.167 | 7.158.394 | -37,9% |
Ελλάδα | 8.249 | 13.133 | -37,2% | 36.570 | 65.557 | -44,2% |
(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.
Στον πίνακα οι εταιρίες της ελληνικής αγοράς και πως εξελίχθηκε ο τελευταίος μήνας του καλοκαιριού.
. | TOTAL | RETAIL | FLEET | ||||
. | 6909 | 4049 | |||||
1. | TOYOTA | 13,20% | 912 | 15,68% | 635 | 9,69% | |
2. | RENAULT | 9,45% | 653 | 4,45% | 180 | 16,54% | |
3. | PEUGEOT | 8,11% | 560 | 7,38% | 299 | 9,13% | |
4. | VOLKSWAGEN | 7,25% | 501 | 7,21% | 292 | 7,31% | |
5. | HYUNDAI | 7,18% | 496 | 10,42% | 422 | 2,59% | |
6. | SKODA | 5,63% | 389 | 4,59% | 186 | 7,10% | |
7. | OPEL | 5,08% | 351 | 5,75% | 233 | 4,13% | |
8. | MERCEDES | 4,23% | 292 | 3,24% | 131 | 5,63% | |
9. | CITROEN | 4,11% | 284 | 3,51% | 142 | 4,97% | |
10. | FORD | 3,94% | 272 | 5,38% | 218 | 1,89% | |
11. | SUZUKI | 3,42% | 236 | 4,89% | 198 | 1,33% | |
12. | NISSAN | 3,33% | 230 | 4,35% | 176 | 1,89% | |
13. | AUDI | 3,14% | 217 | 1,93% | 78 | 4,86% | |
14. | KIA | 3,14% | 217 | 4,49% | 182 | 1,22% | |
15. | FIAT | 3,10% | 214 | 3,68% | 149 | 2,27% | |
16. | BMW | 3,05% | 211 | 1,11% | 45 | 5,80% | |
17. | SEAT | 2,17% | 150 | 3,19% | 129 | 0,73% | |
18. | MINI | 1,94% | 134 | 1,65% | 67 | 2,34% | |
19. | DACIA | 1,88% | 130 | 2,54% | 103 | 0,94% | |
20. | VOLVO | 1,58% | 109 | 0,57% | 23 | 3,01% | |
21. | JEEP | 1,39% | 96 | 1,14% | 46 | 1,75% | |
22. | MITSUBISHI | 0,88% | 61 | 1,04% | 42 | 0,66% | |
23. | HONDA | 0,81% | 56 | 0,69% | 28 | 0,98% | |
24. | LAND ROVER | 0,58% | 40 | 0,10% | 4 | 1,26% | |
25. | ALFA ROMEO | 0,46% | 32 | 0,49% | 20 | 0,42% | |
26. | JAGUAR | 0,39% | 27 | 0,02% | 1 | 0,91% | |
27. | MAZDA | 0,26% | 18 | 0,32% | 13 | 0,17% | |
28. | LEXUS | 0,13% | 9 | 0,07% | 3 | 0,21% | |
29. | PORSCHE | 0,10% | 7 | 0,05% | 2 | 0,17% | |
30. | SUBARU | 0,03% | 2 | 0,00% | 0 | 0,07% | |
31. | ABARTH | 0,01% | 1 | 0,02% | 1 | 0,00% | |
32. | FERRARI | 0,01% | 1 | 0,02% | 1 | 0,00% | |
33. | SMART | 0,01% | 1 | 0,00% | 0 | 0,03% | |
Μειωμένες και τον Αύγουστο οι πωλήσεις των νέων αυτοκινήτων gr.
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto, πωλήσεις