Παρά την υποχρεωτική η υποβολή εκτυπωμένων δικαιολογητικών, μελετάτα υποβολή και ηλεκτρονικού μέσου – υπό εξέλιξη το νέο σύστημα ελέγχου για διεκπεραίωση όλων των αιτημάτων από το σύνολο των υπαλλήλων του Οργανισμού ανά τη χώρα
Πονοκέφαλο για στους περίπου 12.000 παρόχους του ΕΟΠΥΥ φαίνεται πως γίνονται οι καινούριες απαιτήσεις της διοίκησης του Οργανισμού για αποστολή των φακέλων με τα τιμολόγια προς εξόφληση από την παροχή υπηρεσιών στους ασφαλισμένους του.
Όπως είχε γράψει το Healthmag.gr (εδώ), οι πάροχοι δεν θα στέλνουν πλέον τα δικαιολογητικά τους στις Περιφερειακές Διευθύνσεις του ΕΟΠΥΥ, αλλά στο Κέντρο Διαλογής που δημιουργήθηκε στον Ασπρόπυργο, ειδικά για τον σκοπό αυτό. Μάλιστα, για τη διευκόλυνση της ψηφιοποίησης των εγγράφων, ζητούνται και ειδικές διαστάσεις στις εκτυπώσεις των δικαιολογητικών.
Με την ολοκλήρωση εφαρμογής του νέου συστήματος που ξεκίνησε στις 27 Ιουλίου, η διοίκηση του Οργανισμού φέρεται διατεθειμένη να επισπεύσει ακόμη περισσότερο τις διαδικασίες ελέγχου, ενοποιώντας – μέσω κομπιούτερ – το σύνολο των υπαλλήλων που προβαίνουν σε εκκαθαρίσεις πληρωμής των παρόχων. Στην κατεύθυνση αυτή, στο επόμενο χρονικό διάστημα και με δεδομένο ότι τα αιτήματα θα είναι ψηφιοποιημένα, το κάθε αίτημα θα διεκπεραιώνεται από τον πρώτο διαθέσιμο υπάλληλο που θα βρίσκεται on line στο σύστημα του Οργανισμού. Έτσι, μπορεί οέλεγχος για πάροχο της Θεσσαλονίκης, να γίνεται από υπάλληλο που βρίσκεται online, στα Χανιά!
Καθώς όμως το σύστημα είναι καινούριο, τα πρώτα προβλήματα άρχισαν να εμφανίζονται με τις πρώτες αποστολές.
Διαμαρτυρίες γιατρώνΉδη χθες τόσο ο ΙΣΑ όσο και η ΕΝΙ- ΕΟΠΥΥ, αντιμετώπισαν πρόβλημα στην αποστολή των εντύπων, με αποτέλεσμα να εκφράσουν και οι δύο τη δυσαρέσκειά τους για την κακή οργάνωση του εγχειρήματος.
Υπενθυμίζουμε ότι οι οδηγίες που έχουν δοθεί από τη διοίκηση του Οργανισμού επισημαίνουν πως τα δικαιολογητικά θα στέλνονται αποκλειστικά και μόνο μέσω κούριερ ή ΕΛΤΑ και όχι με αυτοπρόσωπη παράδοση στην υπηρεσία.
Έτσι, η μεν ΕΝΙ – ΕΟΠΥΥ ανακοίνωσε πως οι γιατροί του ΕΟΠΥΥ αντιμετώπισαν πρόβλημα με τις εταιρίες ταχυμεταφοράς οι οποίες δεν μπόρεσαν να παραδώσουν γιατί δεν υπάρχει σαφής διεύθυνση στον Ασπρόπυργο για το κέντρο διαλογής, ο δε ΙΣΑ, κατήγγηλε ότι η υπηρεσία που ορίστηκε ως κέντρο διαλογής, αρνήθηκε να παραλάβει τους φακέλους από τις εταιρίες ταχυμεταφοράς.
Από την πλευρά του ο ΙΣΑ ζήτησε να λυθεί το πρόβλημα άμεσα, κάτι που έγινε, όπως ο ίδιος παραδέχθηκε μετά από τηλεφωνική επικοινωνία του προέδρου του ΙΣΑ Γ. Πατούλη με τον πρόεδρο του ΕΟΠΥΥ Σωτ. Μπερσίμη.
Στο μεταξύ όμως η ΕΝΙ – ΕΟΠΥΥ περιέγραψε την ακόλουθη κατάσταση:
«Η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ, μετά την αρχική απόφαση να στέλνονται τα παραστατικά από κάθε σημείο της Ελλάδας στα γραφεία του οργανισμού στην Πεύκη, προ εβδομάδος αποφάσισε την αποστολή τους σε άλλο σημείο της Αττικής, στην περιοχή Δύο Πεύκα Ασπροπύργου. Μάλιστα, απαγόρεψε σε οποιονδήποτε από τους παρόχους να έχει τη δυνατότητα να παραδώσει τα παραστατικά αυτοπροσώπως!
Έχοντας ήδη αποφασίσει την συνεργασία με ιδιωτική εταιρεία φύλαξης και αρχειοθέτησης, δεν ενημέρωσε κανέναν από τους συνεργάτες παρόχους, χωρίς να δώσει ακριβή διεύθυνση, τηλέφωνα επικοινωνίας και επωνυμία της εταιρείας («Αρχειοθήκη Α.Ε.») που θα παραλάβει, οδηγηθήκαμε στην εξής σημερινή κατάσταση :Οι υπηρεσίες ταχυμεταφοράς, είτε να μην γνωρίζουν πού θα παραδώσουν τους φακέλους, είτε όσοι κατάφεραν να βρουν την εν λόγω εταιρεία να πληροφορηθούν από τους υπευθύνους της ότι δεν έχει γίνει κάποια συνεννόηση με τον ΕΟΠΥΥ για την έναρξη παραλαβής φακέλων.
Ως αποτέλεσμα, οι φάκελοι στοιβάζονται στα τοπικά ταχυδρομικά γραφεία όπως και αυτά των ταχυμεταφορών. Μία εξ’ αυτών ετοιμάζεται να τα επιστρέψει στους αποστολείς!».
Μεγάλο χαρτομάνιΣτη συζήτηση για τις νέες προδιαγραφές που ζήτησε ο ΕΟΠΥΥ οι πάροχοι επισημαίνουν παράλληλα, ότι αφού στις περισσότερες περιπτώσεις τα τιμολόγια και τα λοιπά δικαιολογητικά είναι ήδη ψηφιοποιημένα, θα μπορούσε να ζητηθεί από τον οργανισμό η αποστολή των στοιχείων με κάποιο ηλεκτρονικό μέσο, αντί για τον τεράστιο όγκο χαρτιών.
Παράγοντες του ΕΟΠΥΥ, έκαναν λόγο για πρόθεση της διοίκησης να ζητά την κατάθεση των δικαιολογητικών με ηλεκτρονικό μέσο, πλην όμως για να εξαιρεθεί το χαρτί από την … ζωή της δημόσιας διοίκησης, χρειάζεται αλλαγή της νομοθεσίας η οποία προβλέπει ότι οι συναλλαγές γίνονται μέσω εγγράφων, τα οποία υπογράφονται, σφραγίζονται κλπ.
Ειδικά για τα συγκεκριμένα δικαιολογητικά του ΕΟΠΥΥ, πολλές φορές αναζητούνται τα πρωτότυπα για έλεγχο από τον Πάρεδρο του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Υπενθυμίζουμε ότι για το μήνα Ιούλιο υπάρχει περιθώριο παράδοσης ως τις 26 Αυγούστου, ενώ για τους επόμενους μήνες, η προθεσμία για την υποβολή κάθε μήνα είναι μέχρι την 20η του επόμενου μήνα, είτε ηλεκτρονικά είτε ως φυσικό αρχείο (ημερομηνία υποβολής στην εταιρεία ταχυμεταφοράς ή στα ΕΛ.ΤΑ.).Το πρωτόκολλο παραλαβής θα είναι διαθέσιμο στον κάθε πάροχο μέσω του συστήματος e-dapy, με τη λήψη του φακέλου από τους χρήστες του Κέντρου Διαλογής ΕΟΠΥΥ.
Healthmag.gr
ellada
Tags: Αττική, Γιατροί, ΕΟΠΥΥ, επικοινωνία, ζήτηση, Θεσσαλονίκη, Χανιά