Μετρό Θεσσαλονίκης: Τι απαντούν οι εργαζόμενοι στον Γ. Μυλόπουλο

Οι εργαζόμενοι του Μετρό Θεσσαλονίκης αντιδρούν με ανακοίνωσή τους στις εξαγγελίες του Προέδρου της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, κ. Γιάννη Μυλόπουλο από το βήμα του αναπτυξιακού συνεδρίου του ΤΕΕ/ΤΚΜ.

Ο κ. Μυλόπουλος είχε ανακοινώσει μελέτη ολοκληρωμένου συγκοινωνιακού σχεδιασμού, που θα λαμβάνει υπόψη όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς, σταθερής τροχιάς και μη, από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, σε συνεργασία με τους φορείς της πόλης, ενώ επανέλαβε ότι στόχος είναι να τεθούν σε πλήρη ανάπτυξη οι εργασίες σε όλα τα μέτωπα της βασικής γραμμής, ώστε να παραδοθεί στη Θεσσαλονίκη το έργο το πρώτο εξάμηνο του 2020, χωρίς όμως τον σταθμό της Βενιζέλου, ο οποίος θα τεθεί σε λειτουργία αργότερα (δείτε ΕΔΩ αναλυτικά).

Οι εργαζόμενοι αντιδρούν αναφέροντας στην ανακοίνωσή τους πως «Μάθαμε από το στόμα του Προέδρου(;) της Αττικό Μετρό ΑΕ πως ο νεοφιλελευθερισμός ως μοντέλο ανάπτυξης πέθανε – πρέπει άλλωστε να προμοτάρουμε και το νέο μας βιβλίο– την ώρα που οι όροι αμοιβής και εργασίας των εργαζομένων στο Μετρό Θεσσαλονίκης, παραβιάζουν κάθε έννοια κοινωνικής δικαιοσύνης και εργατικής νομοθεσίας ακόμη και σε θέματα υγιεινής και ασφάλειας. Να θυμίσουμε και αντίστοιχη δέσμευση, στον ίδιο χώρο (ΤΕΕ/ΤΚΜ) από τον ΓΓΔΕ, κο. Δέδε για βελτίωση όλων των παραπάνω.

Μάθαμε πως, ενώ ο Σπίρτζης – με δάκρυα χαράς τότε ( συνήθως είναι λύπης) – ανακοίνωνε από τον ίδιο χώρο, το Δεκέμβριο του 2015, πως το Μετρό θα ολοκληρωθεί ΜΑΖΙ με το Σταθμό Βενιζέλου, το 2020, τώρα, έξι μήνες μετά, τον Ιούνιο του 2016, ο Πρόεδρος(;) της Αττικό Μετρό ΑΕ ανακοίνωσε πως ο σταθμός θα παραδοθεί το 2021!

Μάθαμε επίσης, πως η κατασκευή, θα πραγματοποιηθεί , ενώ το μετρό θα είναι σε λειτουργία. Δηλαδή, θα το απολαύσουμε το πολύ ένα χρόνο και μετά πάλι υπομονή!

Μάθαμε επίσης πως το κόστος της λύσης δεν θα ξεπεράσει το 2% του κόστους του έργου.

Δεν μάθαμε όμως το βασικότερο. Η  πρώτη φάση του έργου  (έργα πολιτικού  μηχανικού)πρέπει να ολοκληρωθεί το 2017. Η Ε.Ε. και η ΕτΕΠ πόσο σύμφωνες είναι με μια τέτοια υπέρβαση (2021) – αν φυσικά τη γνωρίζουν;

Δεν μάθαμε την πηγή χρηματοδότησης αυτής της λύσης, καθώς το ποσό της 2η ΣΣ για τις αρχαιολογικές εργασίες είναι 41,8 εκατ. ευρώ, εντός των οποίων συμπεριλαμβάνονται όλες οι εργασίες μελέτης, τεκμηρίωσης και ανάδειξης του συνόλου των αρχαιοτήτων. Εκτός εάν στο βωμό της Βενιζέλου, θυσιάσουμε όλες τις υπόλοιπες αρχαιότητες.

Δεν μάθαμε τι εννοούσε ο κος. Σταθάκης όταν μιλούσε για εθνικούς πόρους 35 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση του Μετρό Θεσσαλονίκης

Δεν μάθαμε επίσης – αν και σε ένα τέτοιο βήμα υπήρχε η ευκαιρία  – αν τελικά υπάρχει  και ναι ποιο το είδος της συμφωνίας που έγινε τον Δεκέμβριο ανάμεσα στο υπουργείο Υποδομών και την κοινοπραξία που κατασκευάζει το Μετρό της Θεσσαλονίκης, καθώς ο ανάδοχος μιλά για διαπραγμάτευση σε εξέλιξη, ενώ η ΑΜ για οριστική συμφωνία. Ψιλά γράμματα!

Δεν μάθαμε αν υπάρχει επιστολή του αναδόχου με την οποία διαμαρτύρεται για την καθυστέρηση στην πληρωμή των ποσών που έχουν επιδικαστεί μέσω διαιτησίας, την ύπαρξη της οποίας αρνήθηκε ο Πρόεδρος (;)!

Δεν μάθαμε αν υπάρχει οριστικό κατασκευαστικό χρονοδιάγραμμα!

Δεν μάθαμε τέλος πως εννοεί ο Πρόεδρος(;) την ομόνοια και τη συνέργεια όλων των φορέων για το έργο, την ίδια στιγμή που λοιδορεί και κατηγορεί ως πολιτικά υποκινούμενους όσους απολυμένους εργαζόμενους διεκδικούν μέσω της δικαιοσύνης την επιστροφή τους στο έργο, οι οποίοι για άλλη μια φορά σεβάστηκαν θεσμούς και πολίτες και αντί παράστασης διαμαρτυρίας στο ΤΕΕ και τη διακοπή της έκθεσης ιδεών του Προέδρου(;) προτιμούν την αντιπαράθεση με επιχειρήματα.

Μάλλον πήραμε το μάθημα μας, τουλάχιστον οι εργαζόμενοι πρώην και νυν. Μόνο αν είσαι μπαχαλάκιας, δικαιούσαι να ομιλείς. Αλλιώς σκάσε και σκάβε!!!».

typosthes.gr-Oikonomia

  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: