Του Περικλή Χαλάτση
Δεν θα ανατρέξουμε στο παρελθόν. Άλλωστε όλοι γνωρίζετε ότι η βρετανική εταιρία MG είχε επιβληθεί σε μια παραδοσιακά “δύσκολη” αγορά στην Ευρώπη.
Θα αναφερθούμε όμως στο μεγάλο άλμα που έκανε η φίρμα μέσω του κινεζικού κολοσσού SAIC Motor, τον μεγαλύτερο κατασκευαστή αυτοκινήτων στην Κίνα και τον 6ο σε παγκόσμιο επίπεδο.
Οδηγήσαμε επί ελληνικού εδάφους – για 2η φορά- το 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο και εντυπωσιαστήκαμε. Όχι μόνο από την ποιότητα κατασκευής αλλά από τις επιδόσεις και τα κρατήματά του.
Το MG4 είναι το μοντέλο με το οποίο η εταιρεία κάνει σημαντικά βήματα για την κατάκτηση της κορυφής στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Με τις δύο εκδόσεις αυτονομίας και απόδοσης, το MG4, έχει όλα όσα μπορεί να ζητήσει κανείς από ένα σύγχρονο ηλεκτρικό μοντέλο, με χώρους και αυξημένη αυτονομία για να καλύπτει όλες τις ανάγκες μετακίνησης. Μεταξύ των πολλαπλών διακρίσεων που έχει λάβει έως σήμερα, το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της MG έχει και 5 αστέρια από τον ανεξάρτητο οργανισμό EuroNCAP, πιστοποιώντας έτσι την άριστη δουλειά που έχει γίνει για τη σχεδίαση, τον προγραμματισμό και τον εξοπλισμό του μοντέλου.
Στην Ελλάδα η MG έχει επτά διαφορετικές προτάσεις μοντέλων και καλύπτει ιδανικά όλες τις ανάγκες των Ελλήνων καταναλωτών, από υβριδικές εκδόσεις , με κινητήρες βενζίνης η 100% ηλεκτρικές.
Τα MG4 και MG5, είναι οι δύο αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις της γκάμας, που κάνουν τη διαφορά προσφέροντας ασυναγώνιστη τεχνολογία και ανάλογη τιμολογιακή προσέγγιση. Το MG5, ενσωματώνει ακόμα περισσότερα χρηστικά στοιχεία, όπως είναι η δυνατότητα φόρτισης συσκευών από τη μπαταρία του, με την τεχνολογία “Vehicle to Load”.
Σήμερα σας παρουσιάζουμε το MG4 που θυμηθείτε, θα ανέβει στην κορυφή των πωλήσεων στα ηλεκτρικά μοντέλα. Μπορεί να λέτε κάποιοι ότι είναι ένα αυτοκίνητο «made in China» αλλά σας διαβεβαιώ ότι τα πράγματα με τους Κινέζους έχουν αλλάξει. Τα αυτοκίνητα που κατασκευάζουν είναι άψογα. Η SAIC έχει επενδύσει στον Ευρωπαίο αγοραστή. Με σωστή στρατηγική και έξυπνες επιλογές έχει μπει δυναμικά στην ευρωπαϊκή αγορά. Άλλωστε τα σχεδιαστικά κέντρα στην Αγγλία και στην Σανγκάη συνεργάζονται άψογα.
Το MG4 Electric δεν πέρασε απαρατήρητο όπου και αν βρεθήκαμε. Σε όποιο σημείο και αν είχαμε σταθμεύσει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, υπήρχε κόσμος που το περιεργαζόταν. Το μπλε χρώμα είναι με μια απόχρωση που μαγνητίζει.
Ας δούμε αρχικά τις διαστάσεις του MG4. Το μήκος είναι 4.287 mm , το πλάτος 1.836 mm, το ύψος 1.504 mm και το μεταξόνιο 2.705 mm.
Η χωρητικότητα στο πορτπαγκάζ είναι 363 λίτρα και με πεσμένα τα πίσω καθίσματα 1.177 λίτρα.
Στο εσωτερικό το πρώτο που εντοπίζεις είναι η βάση τοποθέτησης του τηλεφώνου η άλλων αντικειμένων, που εξέχει.
Η σχεδίαση της αιωρούμενης κεντρικής κονσόλας απελευθερώνει χώρο και είναι λειτουργική — εργονομική χωρίς να είναι περίπλοκη. Πάνω στην αιωρούμενη κονσόλα βρίσκεται ο περιστροφικός επιλογέας του κιβωτίου.
Η ποιότητα των υλικών σε ξαφνιάζει ευχάριστα. Τα υλικά υψηλής ποιότητας με τις βελτιωμένες τεχνικές τοποθέτησής τους υπογραμμίζουν το στόχο του MG4 να είναι απλό, τεχνολογικά προηγμένο και ποιοτικό.
Ο σχεδιασμός του ταμπλό μπορεί να είναι λιτός,απαλλαγμένος από περίπλοκα διακοσμητικά στοιχεία αλλά είναι ευχάριστος.
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι 7 ιντσώνσχεδιασμένος για να είναι ελαφρύς και λεπτός στην όψη και να μεγιστοποιεί τον διαθέσιμο χώρο. Ηευκρινέστατη κεντρική οθόνη είναι 10,25΄΄. Ο χειρισμός του πίνακα οργάνων γίνεται με την αφή.
Πριν ξεκινήσουμε τη βόλτα μας με το ηλεκτρικό MG4 να κάνουμε μια διευκρίνηση. Υπάρχει το MG4 με 51 KWH και η έκδοση με 64 KWH. (η φόρτιση DC είναι έως 88kW και η ανάκτηση Ενέργειας τριών Επιπέδων).
Το «δικό» μας MG4 είχε αυτονομία WLTP 350 kmπου μπορεί να φορτισθεί έως 80% μέσα σε 35 λεπτά σε ταχυφορτιστή ή σε 5 ώρες με τον απλό φορτιστή.
Το MG4 βασίζεται στην αρχιτεκτονική της νέας ηλεκτρικής πλατφόρμας της SAIC, την MSP (Modular Scalable Platform) .
Βολευτήκαμε γρήγορα στην ιδανική θέση οδήγησης και ξεκινήσαμε την πρώτη μεγάλη βόλτα από τον Άλιμο μέχρι το Σούνιο. Φοβερή η οδηγική αίσθηση στις στροφές μετά την Ανάβυσσο. Ποιος σας είπε ότι η οδηγική απόλαυση είναι μόνο για τα πανάκριβα μοντέλα. Όποιος σας το είπε έχει λάθος. Δεν είναι πλέον προνόμιο των premium μοντέλων. Το MG4 είναι απολαυστικότατο στην οδήγηση.
Η κίνηση είναι στους πίσω τροχούς και τα κρατήματά του εκπληκτικά με ένα υποδειγματικό τιμόνι. Μας έκανε εντύπωση το πόσο άμεσα υπακούει στις εντολές του οδηγού το τιμόνι. Η απόσταση από το έδαφος χωρίς βάρος είναι 150 mm και με βάρος 117 mm. Το αυτοκίνητο πατάει καλά στην άσφαλτο. Επειδή το αυτοκίνητο «μαζεύει» γρήγορα τα χιλιόμετρα διαθέτει σύστημα πέδησης με τέσσερα δισκόφρενα.
Η ανάρτηση του με τη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω, είναι ιδανική για να κινηθείς γρήγορα και με ασφάλεια. Επίσης απορροφά τις ανωμαλίες του δρόμου χωρίς να κάνει αισθητούς τους κραδασμούς στο εσωτερικό. Η μάζα του αμαξώματος είναι ισομοιρασμένη στους δύο άξονες. Ένα ακόμη θετικό στοιχείο στο «καλό πάτημα» είναι το χαμηλό (ίσως και το χαμηλότερο σε σχέση με τον ανταγωνισμό) κέντρο βάρους. Το αυτοκίνητο δεν παίρνει κλίσεις στις γρήγορες στροφές και δεν τρομάζει οδηγό και επιβάτες.Τα καθίσματα είναι μαλακά και συγκρατούν καλά το σώμα. Οι πίσω επιβάτες δεν θα παραπονεθούν αφού ο χώρος χαρακτηρίζεται άνετος.
Το MG4 υποστηρίζεται με ένα infotainment που διαθέτει εύχρηστο μενού. Η οδήγηση είναι ευχάριστη και αθόρυβη. Το μόνο άγχος που μπορεί να έχει ο οδηγός σε περίπτωση που κάνει μεγάλο ταξίδι είναι το που θα βρει ταχυφορτιστή. Αν και οι διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης που προωθεί το οικονομικό βοήθημα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» είναι ότι άμεσα θα γεμίσουν οι εθνικές οδοί με ταχυφορτιστές. Για να δούμε πότε θα υλοποιηθούν αυτές οι υποσχέσεις.
Όσο διάστημα είχαμε το MG4 στη διάθεσή μας χρειάσθηκε να κάνουμε μόνο μια ταχυφόρτιση. Ο τρόπος οδήγησης παίζει σημαντικό ρόλο στην αυτονομία. Ο οδηγός μπορεί να εκμεταλλευτεί και να επιλέξει ένα από τα πέντε διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης.
Ας δούμε επιγραμματικά τι διαθέτει το MG4: Autohold, EPB: Ηλεκτρικό Χειρόφρενο, πίσω κάθισμα με βάσεις ISOFIX με άνω σημεία πρόσδεσης και κάτω άγκιστρα, TPMS: Σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, Εμπρός αερόσακους για οδηγό και συνοδηγό, πλευρικούς αερόσακους για οδηγό και συνοδηγό, Πλευρικούς αερόσακους τύπου κουρτίνας για τον οδηγό και το συνοδηγό (υπάρχει η δυνατότητα απενεργοποίησης αερόσακου συνοδηγού), MGPilot, AdaptiveCruiseControl (ACC), AutomaticEmergencyBraking (AEB): Αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, IntelligentHighBeamControl (IHC): Σύστημα αυτόματης μεγάλης σκάλας φώτων, SpeedAssistanceSystem (SAS): Σύστημα υποβοήθησης ταχύτητας, Σύστημα υποβοήθησης TJA (TrafficJamAssistance), UnsteadyDrivingWarning (UDW): Προειδοποίηση για ασταθή οδήγηση, LaneDepartureWarning (LDW): Προειδοποίηση εγκατάλειψης λωρίδας, LaneKeepAssistance (LKA): Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, EmergencyLaneKeep (ELK): Διατήρηση λωρίδας έκτακτης ανάγκης, BlindSpotMonitoring (BSM): Σύστημα επόπτευσης τυφλού σημείου, RearCrossTrafficAlert (RCTA): Προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας, RearCollisionWarning (RCW): Προειδοποίηση πίσω σύγκρουσης, DoorOpeningWarning (DOW): Προειδοποίηση ανοιχτής πόρτας.
Για να μη γινόμαστε κουραστικοί θα αναφέρουμε μόνο το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω διαφορικό (Electronically controlled rear differential), το πολύ σημαντικό One pedal driving (Οδήγηση με ένα πεντάλ) και το Σύστημα Ελέγχου Εκκίνησης.
Το βράδυ ο οδηγός δεν θα παραπονεθεί για την ορατότητα αφού τα φώτα του είναι Led και αρκετά ισχυρά. Υπάρχουν φώτα ημέρας LED –με 28 LED (ένα από τα όμορφα σχεδιαστικά στοιχεία του αυτοκινήτου), φλας ενσωματωμένα στους προβολείς και προβολείς LED. Όταν οι αισθητήρες του MG4 ανιχνεύσουν άλλο όχημα να κινείται αντίθετα ενεργοποιείται αυτόματα η αλλαγή σκάλας.Υπάρχουν τρεις προβολείς με δέσμη φώτων για κοντινές και μακρινές αποστάσεις και ανάλογα που στρίβει το τιμόνι.
Τέλος υπάρχει σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος, αισθητήρας πίσω παρκαρίσματος και περιμετρική κάμερα με δυνατότητα θέασης κάτω από το αυτοκίνητο.
Το MG4 προσφέρεται με μπαταρία χωρητικότητας 51 ή 64 kWh, με την ισχύ του ηλεκτρικού μοτέρ να διαμορφώνεται αντίστοιχα στους 170 και τους 204 ίππους. Η ισχυρότερη έκδοση διατίθεται σε δύο επίπεδα εξοπλισμού, Comfort και Luxury -όπως το δικό μας-, με την πιο πλούσια έκδοση να διαφοροποιείται και εμφανισιακά, διαθέτοντας διχρωμία, τη διπλή αεροτομή οροφής και τα ενιαία πίσω φωτιστικά σώματα.
Υπάρχουν δύο εκδόσεις.Το MG4 με 51 KWH στην έκδοση Excite και στην έκδοση Exclusive με 64 KWH. Η τιμή για το MG4 (51 KWH) είναι 32.250 ευρώ (με την επιδότηση του κράτους 24.448 ευρώ) ενώ η Exclusive με64 KWH0 είναι 36.750 ευρώ (με την επιδότηση του κράτους 28.750 ευρώ.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε μέγιστη ισχύ 125 KW (168 PS), ροπή 250 NM, μέγιστη ταχύτητα 160 km και επιτάχυνση από 0-100 se 7.7’’. Η εργοστασιακή εγγύηση για το MG4 είναι 7 χρόνια η 150.000 χλμ.
MG4: Οδηγούμε το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που πήρε 5 αστέρια από τον ανεξάρτητο οργανισμό EuroNCAP gr.
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto, SLIDER, αυτοκινητο, τέστ