Μia Papa: To ελληνικό brand με τη διεθνή απήχηση μας δείχνει πως η βιωσιμότητα δεν είναι πολυτέλεια

Βασισμένο στις αρχές της οικολογικής μόδας, το brand παρουσίασε τη νέα του συλλογή στο πλαίσιο της Paris Fashion Week τον Σεπτέμβριο και εμείς μιλήσαμε με τη δημιουργό του, Μία Παπαευθυμίου.

«Το ταξίδι στη βιώσιμη πολυτελή μόδα ξεκινά εδώ. Η ομάδα μου και εγώ, επιδιώκουμε κόντρα σε όλες τις δυσκολίες, να προσφέρουμε διαχρονική υψηλή ποιότητα και στυλ, σεβόμενοι το περιβάλλον και τους ανθρώπους που δουλεύουν για εμάς σε όλη την παραγωγική μας διαδικασία, ώστε να είμαστε όσο πιο βιώσιμοι γίνεται», λέει η Μία Παπαευθυμίου, Creative Director του ελληνικού, luxury brand που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στις προθήκες πολυκαταστημάτων όπως τα Harvey Nichols και Liberty. Η Ελληνίδα fashion designer που ζει μόνιμα στη Βιέννη και έγινε γνωστή για τα πολυτελή φουλάρια της, μιλάει στο Queen.gr για την πρώτης ολοκληρωμένη συλλογή, για το sustainability, για την εμπειρία της από την παρουσία της στην Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι αλλά και για τα επόμενα επαγγελματικά της σχέδια. Enjoy her!

Από την αρχιτεκτονική στο σχέδιο µόδας. Πόσο οµαλή ήταν η µετάβαση;
Η αρχιτεκτονική και η µόδα έχουν και οι δύο κοινό παρανοµαστή τον άνθρωπο και την φυσική και συναισθηµατική του εµπειρία είτε µέσα σε ένα χώρο, είτε µέσα σε ένα ρούχο. Εποµένως οι αλληλεπιδράσεις είναι πολλές και αναπόφευκτες, όπως η σηµασία και η προσοχή στην επιλογή των κατάλληλων υλικών και χρωµάτων, η λεπτοµέρεια ΄΄κατασκευής΄΄ και ο τρόπος ένωσης των διαφορετικών υλικών, οι υφές, οι κλιµατικές αλλαγές, µεταξύ άλλων.
Aπό πού κόλλησες το σχεδιαστικό µικρόβιο;
Πιστεύω πως το μικρόβιο υπήρχε στις γυναίκες της οικογένειας μου πριν γεννηθώ. Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, είμαι με ένα χαρτί και μολύβια στο χέρι να ζωγραφίζω, να σχεδιάζω και γενικά να δημιουργώ. Η μητέρα μου, ως παιδαγωγός, συνέβαλε πολύ στο να καλλιεργηθούν όλες αυτές οι καλλιτεχνικές ανησυχίες και τις υποστήριζε πολύ κάθε τρόπο, δίνοντας μου πολλά ερεθίσματα από πολύ μικρή ηλικία. Από την άλλη πλευρά, η χρυσοχέρα συνονόματη γιαγιά μου, ως μοδίστρα, με μύησε στον κόσμο των υφασμάτων και της ραπτικής. Μένοντας όλη η οικογένεια μαζί, θυμάμαι να περνάω ώρες με τη γιαγιά και να μου μαθαίνει την τέχνη της.

Scarf lover

Γιατί από όλα τα fashion items διάλεξες να συστηθείς στο ευρύ κοινό µέσα από µία συλλογή µε φουλάρια;
Το πάθος µου όµως για το σχεδιασµό και την τέχνη, µε ώθησαν να ιδρύσω το MIA PAPA. Ανέκαθεν είχα µεγάλη αγάπη στα µαντήλια, όπου ως αρχιτέκτονας, οι έξυπνες και δηµιουργικές λύσεις πάντα µε έλκυαν. Ένα µόνο κοµµάτι υφάσµατος, δίνει πολλαπλές και ευφάνταστες εφαρµογές, προσδίδοντας δυναµισµό, γοητεία, θηλυκότητα, κοµψότητα καθώς και αίσθηση για χιούµορ. Θέλοντας όµως να δηµιουργήσω έναν ολοκληρωµένο ΜΙΑ PAPA κόσµο, στο brand προστέθηκαν άµεσα µετά τη δηµιουργία του, ready-to-wear και homeware συλλογές.
Μia Papa: To ελληνικό brand με τη διεθνή απήχηση μας δείχνει πως η βιωσιμότητα δεν είναι πολυτέλεια

Τα χρωματιστά πλεκτά είναι η τάση που θα βλέπεις παντού στο street style του φετινού χειμώνα

Το Σεπτέµβριο, κατά τη διάρκεια της Εβδοµάδας Μόδας του Παρισίου, παρουσίασες τη χειµερινή σου συλλογή στην οποία βλέπουµε και φορέµατα, παντελόνες, µεταξωτές φούστες, πουκαµίσες και kimonos. Όλα στην αισθητική γραµµή που «χάραξαν» τα φουλάρια σου. Πώς αποφάσισες να δηµιουργήσεις µία ολοκληρωµένη συλλογή ρούχων;
Με τη χρήση τολµηρών χρωµάτων, όπως το ραφ µπλε, το σµαραγδένιο πράσινο και το φωτεινό κίτρινο, η πρόσφατη συλλογή που παρουσιάστηκε στην Εβδοµάδα Μόδας στο Παρίσι, αντλεί έμπνευση από τους θεούς. Χρησιμοποιώντας εκλεπτυσµένα µοτίβα, τα σχέδια βασίζονται στις κατόψεις του µαντείου των Δελφών, αυτό το µμνημείο παγκόσµιας κληρονοµιάς της UNESCO θεωρείται ο «οµφαλός της Γης» και η πηγή της προφητικής σοφίας. Με τον ίδιο συµβολικό τρόπο, η συλλογή αυτή αποτελεί το «σηµείο µηδέν» για το brand, σηματοδοτώντας µία νέα κατεύθυνση, όπου τα ρούχα γίνονται το επίκεντρο του ΜΙΑ PAPA και τα αξεσουάρ έρχονται να συµπληρώσουν µε το δικό τους µοναδικό τρόπο το στυλ της γυναίκας. Επίσης, µε τη συλλογή αυτή, ικανοποιείται και µία ακόµη επιθυµία µου και έτσι µέσω της πρώτης σειράς από 100% φυσικό και οικολογικό ύφασµα TENCEL ™ µε λεπτοµέρειες από µετάξι, παρουσιάζονται τα πλέον απαραίτητα κοµµάτια που προσφέρουν κοµψότητα σε κάθε γκαρνταρόµπα για όλες τις ώρες της ηµέρας.
Μia Papa: To ελληνικό brand με τη διεθνή απήχηση μας δείχνει πως η βιωσιμότητα δεν είναι πολυτέλεια
Πόσο δύσκολο είναι για έναν δηµιουργό η παραγωγή µίας 100% βιώσιµης συλλογής ρούχων;
Πιστεύω πολύ, πως τα τελευταία χρόνια, παρά τις όποιες δυσκολίες και αντιξοότητες, η χώρα µας έχει να παρουσιάσει πολλές σηµαντικές δουλειές και νέα εγχειρήµατα στο χώρο της µόδας, έχοντας πολύ αξιόλογες πρώτες ύλες και παραγωγικές µονάδες. Ως θερµή υποστηρίκτρια της άποψης ότι η πραγµατική πολυτέλεια ισοδυναµεί µε την αειφορία και τις ηθικές παραγωγικές διαδικασίες, στοχεύω στη δηµιουργία κοµµατιών που υπακούουν στην conscious seasonless φιλοσοφία. Στην πράξη αυτό όµως είναι αρκετά δύσκολο, χρειάζεται πολλή δουλειά ακόµα ο χώρος της µόδας για να αλλάξουν κάποιες παγιωµένες αντιλήψεις. Βλέπω όµως µε µεγάλη χαρά, πως όροι όπως το slow fashion και το οικολογικό αποτύπωµα, εδραιώνονται όλο και περισσότερο στη νοοτροπία των καταναλωτών. Όλοι µαζί µπορούµε να κάνουµε την αλλαγή µε µικρές συνειδητές επιλογές.

Βιώσιμη μόδα

To κοινό στο εξωτερικό είναι πιο ευαισθητοποιηµένο απέναντι στα eco-friendly προϊόντα;
Το fast fashion ειναι ένα παγκόσµιο φαινόµενο, ώστοσο, ίσως στο εξωτερικό, υπάρχουν περισσότερες επιλογές στα φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα. Θεωρώ το ελληνικό κοινό αρκετά ενηµερωµένο ως προς το θέµα αυτό.
Eσένα σε ρωτούν πώς κατασκευάζονται τα δικά σου ρούχα;
Ειδικά εµένα µε ρωτούν συνεχώς και γι’αυτό στόχος µου είναι να υπάρχει διαφάνεια γύρω από την όλη παραγωγική διαδικασία. Σε όλα σου τα κοµµάτια «παίζεις» µε χρώµατα που θυµίζουν Ελλάδα -το µπλε της Μεσογείου, το πράσινο της ελιάς – αυτό οφείλεται σε ένα είδος «νοσταλγίας για την πατρίδα»;
Η φιλοσοφία του brand ήταν πολύ ξεκάθαρη από την αρχή. Ως Ελληνίδα που ζει πολλά χρόνια στο εξωτερικό, ήταν πολύ σηµαντικό για µένα, τα προϊόντα που σχεδιάζω να παράγονται στη χώρα µου. Το MIA PAPA πρεσβεύει τη βιωσιµότητα της µόδας, µέσα από τη στήριξη µικρών τοπικών παραγωγικών µονάδων στη χώρα µας, µε όλες τις απαιτούµενες πιστοποιήσεις, καθώς και µέσα από τη φυσική πρώτη ύλη και το χειροποίητο φινίρισµα.
Μia Papa: To ελληνικό brand με τη διεθνή απήχηση μας δείχνει πως η βιωσιμότητα δεν είναι πολυτέλεια
Γιατί µία γυναίκα αξίζει να επενδύσει σε ένα κοµµάτια MIA PAPA;
Η γυναίκα που µε εµπνέει είναι εκείνη που οραµατίζεται το µέλλον µε αυτοπεποίθηση, παραµένοντας παράλληλα συνειδητά γειωµένη. Είναι η multitasker, τολµηρή, επαναστάτρια, πρωτοπόρος γυναίκα του σήµερα, που γνωρίζει καλά ότι το στυλ καθορίζεται πρώτα από την προσωπικότητα µας, ανεξάρτητα από τις τάσεις της µόδας και ξέρει να επενδύει σε διαχρονικά και υψηλής ποιότητας κοµµάτια.
Επόµενα επαγγελµατικά projects;
Μέσα σε δύο χρόνια ίδρυσής του, το MIA PAPA έχει καταφέρει να µετατραπεί σε ένα βιώσιµο lifestyle brand, εξελίσσοντας την ιδέα του αρχικού βασικού προϊόντος, που είναι το µαντήλι, σε seasonless wearable και livable art. Αυτή την περίοδο, δουλεύουµε σε νέες συλλογές, δοκιµάζοντας νέα υφάσµατα και σχέδια, καθώς και σε ενδιαφέρουσες νέες συνεργασίες, όπως η νέα homeware συλλογή χειροποίητων κεραµικών πιάτων και σερβίτσιων. To 2022 θα ήθελες να σε βρει… Προτιµώ να θέτω εφικτούς βραχυπρόθεσμους στόχους, κάτι που µε βοηθά να συγκεντρώνοµαι καλύτερα και να µην αγχώνομαι, πάντα βέβαια έχοντας ένα γενικό µακροπρόθεσµο πλάνο. Θα ήθελα το 2022 να βρει την οικογένεια µου υγιή και χαρούµενη και το brand µου να εξελίσσεται και να εδραιώνεται σταθερά, βιώσιµα και δηµιουργικά.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Oδηγός Αγοράς: Δέκα midi φορέματα για να σε βρουν τα φετινά Χριστούγεννα πιο κομψή από ποτέ

Fashion Awards 2021: Aπό την Priyanka Chopra μέχρι την Dua Lipa, δες όλες τις λαμπερές παρουσίες

«Ο Virgil ήταν εδώ»: To τελευταίο show του για τον Louis Vuitton έγραψε τον όνομά του στον ουρανό

(?)

moda

  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: