“Το όφελος είναι μεγαλύτερο από τους κινδύνους”
Τη Δευτέρα 25 Μαΐου αναμένεται να ληφθούν οι αποφάσεις για το αν θα ανοίξουν τελικά τα δημοτικά σχολεία. Αυτό δήλωσε στην ενημέρωση της Τρίτης ο υφυπουργός Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων Νίκος Χαρδαλιάς.
“Αναφορικά με το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων, είχαμε πει ότι ενδέχεται να ανοίξουν την 1η Ιουνίου. Οι αποφάσεις θα ληφθούν τη Δευτέρα, οπότε και θα γίνουν οι σχετικές ανακοινώσεις, λαμβάνοντας υπόψη όλους τους παράγοντες”, τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Χαρδαλιάς.
Ως «σύνθετο δίλημμα» χαρακτήρισε το άνοιγμα των τάξεων του δημοτικού ο καθηγητής- λοιμωξιολόγος Σωτήρης Τσιόδρας, επισημαίνοντας πως κατά τη γνώμη του «το όφελος είναι μεγαλύτερο από τους κινδύνους», προσθέτοντας πως «ό,τι και να συστήσει η Επιτροπή ή να αποφασίσει η Πολιτεία, την καλύτερη απόφαση θα την πάρει ο καθένας για το παιδί του» με βάση και τις οικογενειακές συνθήκες στις οποίες ζει αυτό το παιδί και εάν υπάρχουν στο περιβάλλον του ηλικιωμένοι ή άνθρωποι με σοβαρά χρόνια προβλήματα υγείας.
Ο ίδιος συμπλήρωσε ότι η επιστήμη δεν έχει καταλήξει αν είναι 100% ασφαλές για ένα παιδί να επιστρέψει στο σχολείο αλλά γνωρίζει πως τα παιδιά έχουν χαμηλότερες πιθανότητες να μολυνθούν από τη νόσο, νοσούν ηπιότερα και υπάρχει ένα εξαιρετικά μικρό ποσοστό — όπως και σε άλλες ιώσεις και λοιμώξεις που ενδέχεται να κινδυνεύσουν.
«Δεν μπορούμε να πούμε ότι δεν συμβαίνει ή ότι δεν θα συμβεί σε μας, αλλά είναι πάρα πολύ σπάνιο, η πιθανότητα είναι πολύ μικρή», τόνισε ο κος Τσιόδρας που εξήγησε ότι υπάρχουν αρκετά επιχειρήματα υπέρ του ανοίγματος των σχολείων:
«Υπάρχει μια κρυφή ανισότητα στη μάθηση και στην εκπαίδευση για τα παιδιά που ανήκουν στις πιο φτωχές οικογένειες, η οποία ενισχύεται σε περιόδους παύσης λειτουργίας των σχολείων. Υπάρχει ένα κόστος σε χαμένη εκπαιδευτική διαδικασία, σε χαμένη γνώση. Σε μελέτες του εξωτερικού φάνηκε ότι αρκετά παιδιά είτε δεν είχαν καλή πρόσβαση στα μαθήματα είτε δεν τα παρακολουθούσαν τα διαδικτυακά μαθήματα.
Επίσης αναγνωρίζονται όλο και περισσότερες επιπτώσεις του απαγορευτικού στην πνευματική και ψυχική κατάσταση των μαθητών με εμφάνιση άγχους και απομόνωσης από τους φίλους τους και εθισμού στο διαδίκτυο. Επίσης υπάρχουν οικονομικοί λόγοι που αφορούν τους γονείς και την κοινωνία».
Σημαντική παράμετρος, όπως σημείωσε ο κος Τσιόδρας είναι να γνωρίζει κάποιος τι θα κάνει το παιδί που δεν θα πάει σχολείο. Αν είναι σπίτι σε απομόνωση, σαφώς και είναι πιο ασφαλές τόνισε απ ότι αν συναντά τους φίλους του και μη τηρώντας τα μέτρα, παίζει στη γειτονιά και στις πλατείες, καθώς έτσι εκτίθεται σε ένα περιβάλλον λιγότερο ασφαλές.
ellada
Tags: Ειδήσεις