Νέο Honda Jazz made in Japan

 

Του Πέρη Χαλάτση

Η τελευταία παρουσίαση της χρονιάς έγινε πριν από λίγα 24ωρα από την εταιρία Σαρακάκη όπου εκπροσωπεί τα αυτοκίνητα της Honda στην Ελλάδα. Παρουσίασε το νέο Jazz με τιμή εκκίνησης  από 16.030 ευρώ με απόσυρση. Οι γιαπωνέζοι αποκαλούν το Jazz «λατρεμένο» αυτοκίνητο. Και στην Ελλάδα στην παρουσίαση που έγινε οι άνθρωποι της Honda τόνισαν τη λέξη «λατρεμένο» αλλά και ότι το αυτοκίνητο αυτό κατασκευάζεται αποκλειστικά στην Ιαπωνία. Η παγκόσμια παρουσίαση του  γιαπωνέζικου μοντέλου με  το  νέο κινητήρα 1.3 i-VTEC Earth Dreams Technology και τις  ευρωπαϊκές γραμμές είχε γίνει  στο Παρίσι . Τότε παρουσίασαν  το πρωτότυπο του νέου Ευρωπαϊκού Jazz.

Σήμερα το Honda  Jazz , 3 ης γενιάς, επαναπροσδιορίζει την κατηγορία αυτοκινήτων πόλης.  Το μικρό πολυμορφικό  hatchback , έχει εδραιώσει τη θέση του στην κατηγορία B. Πρόσθετος  χώρος, ευελιξία, ποιότητα και τεχνολογία.

Φυσικά  βασίζεται στην επιτυχία των προκατόχων του. Αν το δούμε σε αριθμούς το Jazz, από το 2001 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά μέχρι σήμερα,  έχει πουλήσει πάνω από 5 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Κατασκευάζεται σε επτά χώρες αλλά αυτά που εισάγονται στην Ελλάδα έρχονται μόνο από Ιαπωνία. Η νέα γενιά διατηρεί την κλασική φόρμα ενός Jazz, υιοθετώντας όμως ένα χαρακτηριστικό, σύγχρονο στυλ, με νέα φυσιογνωμία και έντονες, χαρακτηριστικές γραμμές.

Για 10 χρόνια βρίσκεται στην κορυφή αυτής της κατηγορίας αφού είναι ένα πρακτικό compact που συνδυάζει  χώρους, αποδοτικότητα και ποιότητα. Μετά τη στατική  παρουσίαση του αυτοκινήτου, δοκιμάσαμε για λίγα χιλιόμετρα το Jazz και σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις.  Φυσικά τα χιλιόμετρα που κάναμε είναι λίγα αλλά σίγουρα πήραμε μια πρώτη γεύση.

Το 3ης γενιάς Jazz ποντάρει στο νέο κινητήρα αλλά  στρατηγικά  τα τέσσερα σημεία κλειδιά της προωθητικής καμπάνιας είναι η εξωτερική σχεδίαση, η εσωτερική προσέγγιση, η ισχύς του κινητήρα και η ασφάλεια.

Το νέο Jazz εισάγεται αποκλειστικά,  στην Ελλάδα  αλλά και στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, με ένα νέο βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων, τεχνολογίας i-VTEC, ο οποίος αποδίδει 102 ίππους και 12,5 χλγμ ροπής.  Συνδυάζεται είτε με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων είτε με το αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT), το οποίο προσφέρει και σπορ λειτουργία.

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Προλάβαμε έστω και για λίγο να δοκιμάσουμε και τις δύο εκδόσεις με το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων αλλά και με το CVT.  Στην ομαλή οδήγηση δεν είχαμε διαφορές. Στην πίεση όμως υπάρχει ένας μικρός  θόρυβος, που γίνεται αισθητός στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Αν μας ρωτήσετε , πιο μας άρεσε περισσότερο, θα σας πούμε αυτό με την  έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο.

Με το CVT το αυτοκίνητο δείχνει ένα πατινάρισμα. Φυσικά για να μην παρεξηγηθούμε, πατινάρισμα δεν υπάρχει αλλά έτσι είναι η λογική του CVT. Στην κατανάλωση δεν μπορέσαμε να δούμε πολλά. Στη σύντομη δοκιμή, οδηγώντας ούτε αργά αλλά ούτε επιθετικά, καταναλώσαμε 5.5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα.

Προς το παρόν, θα βασιστούμε για να είμαστε πιο αντικειμενικοί,  στις εργοστασιακές ρυθμίσεις. Ο νέος κινητήρας 1.3 L πληροί τις αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6, με τις εκπομπές CO2 να ξεκινούν από 106 g/km για το αυτοκίνητο με το CVT και 116 g/km για το αυτοκίνητο με το μηχανικό κιβώτιο.

Οι γιαπωνέζοι αναφέρουν ότι η κατανάλωση  είναι   4,6 l/100 km (μικτός κύκλος) –  χάρη στη χρήση του πολύ αποδοτικού κιβωτίου CVT.

Το μηχανικό σύνολο κινεί σχετικά ξεκούραστα το αμάξωμα. Κραδασμούς δεν εντοπίσαμε ενώ οι επιδόσεις του μπορούμε να πούμε ότι είναι  ικανοποιητικές .

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Στο εσωτερικό ο μοντέρνος πίνακας οργάνων προσφέρει πλήθος πληροφοριών. Ο οδηγός όταν μάθει τα όργανα που έχει μπροστά του, μπορεί να είναι απόλυτα συγκεντρωμένος στην οδήγηση χωρίς να διασπάται η προσοχή του. Το ταμπλό στην πλευρά του οδηγού περιλαμβάνει ένα πίνακα με τρία όργανα, το καθένα από τα οποία πλαισιώνεται από φωτισμένους δακτυλίους. Η λειτουργία ECO Assist της Honda μεταβάλλει το φως φόντου του ταχύμετρου από λευκό σε πράσινο  κατά τη διάρκεια της αποδοτικής οδήγησης.

Με τα χειριστήρια του τιμονιού ο οδηγός μπορεί να αλλάζει την απεικόνιση των διαφόρων πληροφοριών στη σχετική LCD οθόνη στη δεξιά πλευρά του πίνακα οργάνων. Πέρα από τα συνήθη δεδομένα του υπολογιστή ταξιδιού, όπως η κατανάλωση καυσίμου, η αυτονομία και ο χρόνος ταξιδιού, η οθόνη προβάλλει  ανάλογες προειδοποιήσεις όταν κάποια από τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας έχει ενεργοποιηθεί.

Το κεντρικό πάνελ είναι ελαφρώς κεκλιμένο προς τον οδηγό για να προσφέρει καλή ορατότητα . Η σχεδίαση της καμπίνας είναι φιλική. Χρησιμοποιούνται ποιοτικά υλικά ενώ ξεχωρίζουν η προηγμένη, μαλακή μαύρη επιφάνεια του ταμπλό και οι ταπετσαρίες υψηλών προδιαγραφών με  premium λεπτομέρειες, υφάσματα με κοντράστ αποχρώσεις και γυαλιστερά χρωμιωμένα ένθετα.

Το νέο  Jazz διαθέτει αυξημένη σειρά ρυθμίσεων μέσω του τιμονιού και των εμπρός καθισμάτων, προσφέροντας πολυάριθμες δυνατότητες στην επιλογή της κατάλληλης θέσης οδήγησης. Το τιμόνι έχει επιπλέον 10 mm στη ρύθμιση απόστασης, ενώ η διαδρομή του καθίσματος του οδηγού έχει αυξηθεί κατά 36,4 mm.

Οι βασικές εκδόσεις εφοδιάζονται με AC στάνταρ. Μέσω μιας οθόνης LCD πέντε ιντσών στο κέντρο του ταμπλό οι επιβάτες ελέγχουν το ραδιόφωνο, το CD ή μουσική από προσωπικές συσκευές μέσω του ηχοσυστήματος τεσσάρων ηχείων 180-watt.

Οι μεσαίες εκδόσεις εφοδιάζονται με μία οθόνη αφής επτά ιντσών του συστήματος ενημέρωσης / ψυχαγωγίας Honda Connect και χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι.

ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΑ

 

Αν και σχεδιαστικά το νέο Jazz ακολουθεί σε γενικές γραμμές τον προκάτοχό του, με τις εξωτερικές αλλαγές, τονώνει τη νέα σχεδιαστική του φιλοσοφία. Είναι πιο τολμηρό η αν θέλετε  πιο επιθετικό. Η  μάσκα μπροστά , διατηρεί αναλλοίωτη την εταιρική ταυτότητα της Honda με τα μεγάλα φωτιστικά σώματα. Πίσω  κάθετο παρμπρίζ  ενισχύεται με τα νέα φωτιστικά σώματα που δίνουν μια  πιο φουτουριστική  εμφάνιση .

Μια από τις πιο σημαντικές αλλαγές είναι η νέα πλατφόρμα του αυτοκινήτου . Οι Γιαπωνέζοι κατάφεραν να μειώσουν  το συνολικό βάρος κατά 12%  (1.066 κιλά) . Παράλληλα ενίσχυσαν τη δομική ακαμψία. Το νέο Jazz διαθέτει μεγαλύτερο μήκος (+ 95 χλστ., 3.99 μ. το μήκος), όπως και μεταξόνιο (+30 χιλιοστά). Αυτές οι μικρές σε νούμερα αριθμοί, διαμόρφωσαν την καμπίνα στο εσωτερικό και δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε ότι 5 ενήλικοι ταξιδεύουν άνετα.

Ακόμη με την καινοτομία Magic Seats στο Jazz μπορούν να μεταφερθούν ολόκληρα ποδήλατα η άλλα μεγάλα αντικείμενα χωρίς δυσκολία. Ένα άλλο σημαντικό είναι ότι  το μπροστινό κάθισμα ξαπλώνει τελείως και μπορεί να μετατραπεί σε  κρεβάτι. Εξαιρετική είναι και η διαρρύθμιση του πίσω χώρου.  Τα  διαιρούμενα (60:40) καθίσματα πέφτουν με μια κίνηση και ρυθμίζονται σε διαφορετικές  διατάξεις βάσει τεσσάρων προγραμμάτων. Με τα καθίσματα στην κανονική τους διάταξη ο χώρος αποσκευών  είναι  354 λίτρα. Μεγάλος δηλαδή για αυτοκίνητο διαστάσεων κατηγορίας Β.

 

 

Κινητήρας

1.3 i-VTEC (βενζίνης) Τύπος 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο Κυβισμός 1.318 Διάμετρος x διαδρομή 73,0 x 78,7 Λόγος συμπίεσης 13,5 Ισχύς 102 PS στις 6.000 rpm Ροπή 123 Nm στις 5.000 rpm

 

Κιβώτιο

Κινητήρας 1.3  i-VTEC Μηχανικό – σχέσεις 6 CVT – σχέσεις Μεταβλητό με 7 προεπιλεγμένες σχέσεις

 

Ανάρτηση και απόσβεση

Εμπρός Γόνατα MacPherson Πίσω Ημιάκαμπτος άξονας τύπου H

 

Σύστημα διεύθυνσης

Τύπος Κρεμαγιέρα Στροφές (από τέρμα σε τέρμα) 2,67 / 2,52 Κύκλος στροφής (στους τροχούς) 4,9 m / 5,2 m Κύκλος στροφής (στο αμάξωμα) 5,4 m

 

Φρένα

Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι Πίσω Δίσκοι

 

Τροχοί και ελαστικά

Διάσταση ζάντας Ελαστικά x 15-ιντσών 185/60 R15 84H x 16- ιντσών 185/55 R16 83H/V

 

 

 

Διαστάσεις (mm)

Εξωτερικό (mm) Συνολικό μήκος 3.995 Συνολικό πλάτος 1.694 (με εξωτερικούς καθρέπτες) Συνολικό ύψος 1.550 (χωρίς φορτίο) Μεταξόνιο 2.530

 

Χωρητικότητες (L)

Χώρος αποσκευών 354 (καθίσματα όρθια) / 1.314 (αναδιπλωμένα καθίσματα , φορτωμένο μέχρι την οροφή) Ρεζερβουάρ καυσίμου 40

 

Βάρη (kg)

Κινητήρας 1.3 lit

i-VTEC

6-τάχυτο μηχανικό 1.3 lit

i-VTEC

CVT Απόβαρο

1066

1092

 

 

Επιδόσεις και κατανάλωση

Κινητήρας 1.3 lit

i-VTEC

6- τάχυτο μηχανικό 1.3 lit

i-VTEC

CVT Μέγιστη ταχύτητα (km/h)

190

183

0-100 km/h (δευτ.)

11,2

12,0

Κατανάλωση στην πόλη (l/100 km)

6,1 (15”)

6,2 (16”)

5,3 (15”)

5,5 (16”)

Κατανάλωση εκτός πόλης (l/100 km)

4,3 (15”)

4,5 (16”)

4,1 (15”)

4,5 (16”)

Κατανάλωση μικτού κύκλου (l/100 km)

5,0 (15”)

5,1 (16”)

4,6 (15”)

4,9 (16”)

Εκπομπές CO 2 στο μικτό κύκλο (g/km)

116 (15”)

120 (16”)

106 (15”)

114 (16”)

Το νέο Honda Jazz είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις (Trend, Comfort, Elegance) με τη βασική να κοστίζει 16.030 ευρώ με απόσυρση, η Comfort 18.530 ευρώ και η Elegance 20.530 ευρώ. Εάν επιλέξει κανείς τις εκδόσεις με το κιβώτιο CVT θα πρέπει να υπολογίζει για την Comfort 20.030 ευρώ και 22.030 ευρώ για την αντίστοιχη Elegance.

 

now24.gr-auto

Tags:
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: