Νέα αντιπαράθεση ξέσπασε, αυτή τη φορά ανάμεσα στο υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και τον τέως υφυπουργό Πολιτισμού, Κώστα Στρατή, σχετικά με τη χρήση απεικόνισης του Παρθενώνα σε διαφημιστικές συσκευασίες της Coca Cola.
Το υπουργείο Πολιτισμού απάντησε στη δήλωση του τέως υφυπουργού. Ο κ. Στρατής ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι «το θεσμικό πλαίσιο για τη χρήση απεικονίσεων των μνημείων που διαχειρίζεται το κράτος είναι σαφές και ισχυρό» και ότι «η απόφαση της 4.7.2019 της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ προβλέπει ρητά ότι για τη χρήση κάθε είδους απεικονίσεων μνημείων επί κάθε είδους υλικού φορέα, π.χ. βιβλία, περιοδικά, αφίσες, ετικέτες, λογότυπα κ.ά., απαιτείται άδεια του υπουργείου Πολιτισμού και πληρωμή τελών υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, τα οποία μάλιστα προκαταβάλλονται. Κι όμως η υπουργός Πολιτισμού, αντί να πράξει το αυτονόητο καθήκον της και να διασφαλίσει το δημόσιο συμφέρον, ψεύδεται ασύστολα και κατασκευάζει δήθεν «σφάλματα» της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας, καλώντας μας μάλιστα να σιωπήσουμε για το θέμα», συμπληρώνει ο κ. Στρατής.
Η απάντηση του ΥΠΠΟΑ είναι η εξής:
«Ο κύριος Στρατής και η προηγούμενη ηγεσία του ΥΠ.ΠΟ.Α. ξεχνούν:
1.Τον Αύγουστο του έτους 2018 η εταιρεία «Coca – Cola Hellas» παρουσίασε μια αναμνηστική και συλλεκτική φιάλη, προς τιμή του νησιού της Κρήτης και της πλούσιας ιστορίας του, επί της οποίας υπήρχε σκίτσο – σύνθεση τοιχογραφιών του Παλατιού της Κνωσσού. Προ της κυκλοφορίας της φιάλης η εταιρεία αιτήθηκε από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Ηρακλείου τη χορήγηση πληροφοριών σχετικά με την αναγκαιότητα λήψης σχετικής άδειας χρήσης, με την αρμόδια ΕΦΑ να αποφαίνεται ότι δεν είναι αναγκαία η λήψη της άδειας αυτής.
2. Το Νοέμβριο του έτους 2018 η ίδια εταιρεία «Coca – Cola Hellas» απευθυνόμενη στην εν θέματι αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών, προκειμένου να λάβει άδεια ελεύθερης σχεδιαστικής σύνθεσης – σκίτσου για τη διαφήμιση συλλεκτικής συσκευασίας αφιερωμένης στην Αθήνα. Η ΕΦΑ Πόλης Αθηνών, σε απάντηση του ανωτέρω αιτήματος, ενημέρωσε την ενδιαφερόμενη εταιρεία ότι δεν απαιτείτο άδεια χρήσης για την ελεύθερη σχεδιαστική απεικόνιση, από πλευράς αρμοδιοτήτων Υπουργείου Πολιτισμού.
3. Η διαφημιστική καμπάνια της «Coca – Cola Hellas» έχει ως έναρξη χρόνο προγενέστερο της 04-07-2019 χρονικό σημείο κατά το οποίο άλλαξε το θεσμικό πλαίσιο για τη χρήση αναπαραστάσεων και συνεπώς δεν καταλαμβάνεται απ” αυτό.
Τα ανεπαρκή διοικητικά-νομικά αντανακλαστικά της προηγούμενης ηγεσίας αποτυπώνονται στην περιβόητη υπουργική απόφαση της 4ης Ιουλίου την οποία επιχειρεί να την κάνει σημαία του ενώ αυτή στο σύνολό της προσβάλλει το σύνολο του νομικού μας πολιτισμού καθώς και του κράτους δικαίου.
Τέλος, συμφωνούμε με την αναφορά του κ. Στρατή στη ρήση του Αβραάμ Λίνκολν ότι «μπορείς να τους ξεγελάς όλους για λίγο καιρό, λίγους για όλο τον καιρό αλλά όχι όλους για όλο τον καιρό» και για αυτό η πλειοψηφία του ελληνικού λαού έθεσε την πολιτική του ιδίου και του ΣΥΡΙΖΑ στο περιθώριο».
Πολιτική
Tags: coca cola, Επιχειρήσεις