«Press Week»: έτσι ονομάστηκε το φθινόπωρο του 1943 η συνάθροιση των δημοσιογράφων, σε διάφορα ακριβά ξενοδοχεία της Νέας Υόρκης, για να παρακολουθήσουν τις νέες συλλογές των Αμερικανών σχεδιαστών. Και αυτή η «Εβδομάδα του Τύπου», ήταν η «γιαγιά» της «Εβδομάδας Μόδας της Νέας Υόρκης» όπως την γνωρίζουμε σήμερα. Και λέω η «γιαγιά», γιατί η «μαμά» ήταν μία άλλη ημερομηνία-σταθμός. Το 1993 η Fern Mallis, η τότε Εxecutive Director του «Council of Fashion Designers of America» αποφάσισε να συγκεντρώσει όλα τα fashion shows που γινόντουσαν στην πόλη σε ένα σημείο. «Μέχρι τότε ήταν 50 επιδείξεις σε 50 διαφορετικά μέρη στη Νέα Υόρκη, ήταν ένας ‘εφιάλτης’ το να χρειαστεί να τα δεις όλα. Δεν βοηθούσε ούτε τους buyers, ούτε το κοινό, ούτε τους δημοσιογράφους», έχει δηλώσει η Mallis σε συνέντευξή της το 2015 στο Racked (αγαπημένο site των Νεοϋορκέζων, γνωστό ως Racked NY, μέχρι το 2016 που μπήκε το .com στην κατάληξή του και άρχισε η θεματολογία του να αφορά το ευρύ κοινό), ιδρύοντας ουσιαστικά την #ΝΥFW στο Bryant Park του Manhattan, κάτω από τις εμβληματικές λευκές τέντες που φιλοξενούσαν τα πιο cool catwalks των 90s, μέχρι και το 2010 που μεταφέρεται ολόκληρη η διοργάνωση στο Linkon Center. Mικρότερο κόστος διοργάνωσης, καλύτερη ακουστική, περισσότεροι A-list stars, σε έναν χώρο που συνδύαζε τις απαιτήσεις της υψηλής ραπτικής με το δεύτερο σκέλος της έκφρασης (fashion) show.
Times Square
Σήμερα, η #ΝΥFW F/W 20-21, έχει μεταφερθεί στα Spring Studios στην Tribeca και κανείς δεν περιμένει να διαβάσει μετά το τέλος των catwalks τα blog post του Bryanboy και της Tavi Gevinson (πόσο «2008» θα ήταν κάτι τέτοιο;), αλλά όλοι περιμένουμε να δούμε τις αναρτήσεις των μεγαλύτερων sites και περιοδικών του κόσμου, τα stories των πιο «επιδραστικών» Influencers και φέτος -για πρώτη χρονιά- τα fashion & beauty reviews του Queen.gr. Στην εποχή της slow fashion, της βιώσιμης μόδας, της προβολής πολλών και διαφορετικών προτύπων ομορφιάς, αλλά και της «see now, buy now» λογικής, όλα είναι ρευστά, όλα επαναπροσδιορίζονται, εκσυγχρονίζονται και ανανεώνονται, ακόμα και ένας θεσμός που «κρατάει» εδώ και 77 χρόνια.
Σε αυτήν την «Νέα» εποχή το Queen.gr ήρθε στη «Nέα» Υόρκη για να μεταφέρει από κοντά αυτόν τον παλμό της αλλαγής και της εξέλιξης. Σήμερα θα δούμε από κοντά fashion brands όπως το «Cinq à Sept» της Νεοϋορκέζας Jane Siskin, που όταν σχεδιάζει «έχει στο μυαλό της Γαλλίδες που τελειώνουν τη δουλειά και πάνε για ένα ποτό 5-7 το απόγευμα». Θα δούμε την Νοτιοκορεάτισσα «Son Jung Wan» και δυναμικές δημιουργίες της που άλλοτε ιντριγκάρουν με το edgy design τους και άλλοτε «αγκαλιάζουν» την πιο ευαίσθητη πλευρά μας. Θα δούμε «Μοnse», παιχνιδιάρικες ασυμμετρίες, αριστοτεχνικά κοψίματα και μοτίβα που «φωνάζουν» αισιοδοξία από μακριά. Θα δούμε την Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης να ακολουθεί, αλλά και να προσδιορίζει με τον δικό της τρόπο, το ανανεωμένο πρόσωπο της παγκόσμιας fashion σκηνή.
9 /11 Memorial
Και θα το δούμε από τόσο κοντά που θα στο μεταφέρουμε με τον δικό μας άμεσο και (ελπίζουμε) ενδιαφέροντα τρόπο. «Η πόλη που δεν κοιμάται ποτέ» σε προκαλεί να συντονιστείς με τη διαφορά ώρας και να ξαγρυπνήσεις για χάρη της, και επειδή υποκύπτουμε στα κλισέ σε ό,τι την αφορά (έχει καταβληθεί μεγάλη προσπάθεια για να μην διαβάσεις «Μεγάλο Μήλο» σε αυτό το κείμενο), θα υποκύψουμε και σε αυτό! Μείνε συντονισμένη…. Κυριολεκτικά όμως!
Photo Credits: Aggelos Potamianos
Το Queen.gr σε «ταξιδεύει» στις τέσσερις μητροπόλεις της μόδας
(?)
moda