Είναι ένα απαιτητικό τέστ τόσο για τους οδηγούς όσο και για τα μονοθέσια. Μα πάνω από όλα τα ελαστικά θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στην έκβαση του αγώνα. Η Mercedes (μαζί με τη McLaren του Lando Norris) είναι η ομάδα που επέλεξε το λιγότερο αριθμό σετ μαλακής γόμας. Πήραν δυο σετ μέσης γόμας παραπάνω από τις Ferrari, Red Bull.
H Pirelli επέλεξε τις γόμες C1, C2, C3 — τη σκληρότερη δυνατή επιλογή — στην γκάμα ελαστικών P Zero Formula 1. H λευκή γόμα θα είναι η σκληρή, η κίτρινη γόμα η μέση και η κόκκινη γόμα η μαλακή, αντίστοιχα. Το Spa είναι γνωστό για τις υψομετρικές διαφορές και τις ακραίες απαιτήσεις που θέτει στα ελαστικά χάρη, στις διάσημες καμπές του όπως η Eau Rouge και στο σύμπλεγμα στροφών Raidillon. Εκεί οι οδηγοί βιώνουν μια ευρεία γκάμα φορτίσεων g, σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα.
Η πίστα του Spa είναι η μεγαλύτερη σε μήκος από όλα τα γκραν πρι που έχει το πρόγραμμα της F1. Είναι 7 χιλιόμετρα ο γύρος για αυτό και ο αγώνας ολοκληρώνεται σε 44 γύρους.
Εκτός από το μεγάλο μήκος της πίστας το Spa είναι γνωστό για το ευμετάβλητο του καιρού. Μπορεί σε ένα κομμάτι της πίστας να βρέχει και σε ένα άλλο να μην πέφτει ούτε μια σταγόνα.
Εάν βρέξει, εύκολα σχηματίζονται λακκούβες νερού λόγω των χαρακτηριστικών απαγωγής νερού στη συγκεκριμένη πίστα. Οι περισσότεροι οδηγοί τοποθετούν το Spa, ψηλά στη λίστα των προτιμήσεών τους ανάμεσα στις πίστες, λόγω των προκλήσεων που θέτει και των αισθήσεων που αποκομίζουν. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τα ελαστικά, τα οποία υπόκεινται σε υψηλές δυνάμεις απ’ όλες τις διευθύνσεις: πλευρικές, διαμήκεις και κατακόρυφες.
Πέρυσι είχαν επιλεγεί μέση, μαλακή και πολύ μαλακή γόμα. Φέτος η επιλογή για το Βέλγιο είναι σκληρότερη και με μεγαλύτερες διαφοροποιήσεις ανάμεσα στις γόμες. Η φετινή C1 και C2 είναι λίγο πιο μαλακές από τις αντίστοιχες περσινές σκληρή και μέση, ενώ η C3 είναι παρόμοια με την περσινή μαλακή γόμα. Το 2018 οι περισσότεροι οδηγοί έκαναν μια αλλαγή από πολύ μαλακή σε μαλακή γόμα (αξιοσημείωτη εξαίρεση ο Valtteri Bottas που τερμάτισε 4ος με δυο αλλαγές). Στον αγώνα το οδόστρωμα ήταν στεγνό ενώ στις κατατακτήριες δοκιμές βρεγμένο. Εμφανίστηκε στην αρχή αυτοκίνητο ασφαλείας και αυτό επηρέασε τη στρατηγική, μόνο δυο οδηγοί χρησιμοποίησαν την πιο σκληρή από τις διαθέσιμες γόμες.
Mario Isola – Επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου
“Το Spa παραμένει για συναρπαστική πίστα για οδήγηση, αυτός είναι και ο λόγος που τα ελαστικά υπόκεινται σε μερικές από τις μεγαλύτερες καταπονήσεις που αντιμετωπίζουν μέσα στη σεζόν. Ως αποτέλεσμα επιλέξαμε τις τρεις σκληρότερες γόμες της γκάμας μας — μια ελαφρώς διαφορετική επιλογή σε σχέση με πέρυσι — η οποία θα επιτρέψει στους οδηγούς να πιέσουν στο μέγιστο σε κάθε μέρος του αγώνα και να ελαχιστοποιήσουν τη διαχείριση, εις βάρος του ρυθμού. Η επιλογή της πιο σκληρής γόμας φέτος για παράδειγμα, στο Silverstone, είχε ως αποτέλεσμα μια αμφίρροπη μάχη και ρεκόρ γύρου από το Lewis Hamilton παρότι τα ελαστικά του ήταν πολυχρησιμοποιημένα. Ξέρουμε πολλά για το Spa και λόγω της εμπειρίας μας από την προμήθεια ελαστικών στον 24ωρο αγώνα αντοχής. Τον προηγούμενο μήνα ο αγώνας αυτός, διεκόπη λόγω βροχής για αρκετές ώρες. Αυτό δεικνύει την πιθανότητα να έχουμε μεικτές καιρικές συνθήκες, πέρυσι οι κατατακτήριες δοκιμές στο Βέλγιο διεξήχθησαν σε βρεγμένο οδόστρωμα. Πρόκειται για μια πίστα που υπάρχουν πολλές δυνατότητες προσπεράσματος, οπότε κάτω από τις κατάλληλες προϋποθέσεις είναι πιθανόν να πετύχει μια πιο επιθετική στρατηγική».
Ο καιρός θα παίξει καθοριστικό ρόλο στο Spa-Francorchamps στο Βέλγιο gr.
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto, Βέλγιο, Καιρός