Οι πιλότοι της F1 είναι έτοιμοι για το 3ο Γκραν πρί της χρονιάς που γίνεται στην πίστα της Σαγκάης. Το Κινέζικο GP ήρθε λίγο αργότερα φέτος στο ημερολόγιο, καθώς άλλαξε θέσεις μ’ αυτό του Μπαχρέιν. Η πίστα της Σαγκάης προσφέρει μια ισορροπημένη μίξη από στροφές και ευθείες. Ειδικά στις στροφές έχουμε μεγάλη γκάμα από ταχύτητες και κλίσεις. Είναι μια από τις πίστες όπου η στρατηγική πολλές φορές στο παρελθόν έκανε τη διαφορά. Και οι πιλότοι ζητούν από τους επιτελείς τους να επιλέξουν την καλύτερη γόμα στα ελαστικά τους για να κάνουν τον καλύτερο χρόνο. Το 2017 η στρατηγική επηρεάστηκε από τη βροχή και την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας. Ο Lewis Hamilton κέρδισε κάνοντας δυο αλλαγές αφότου εκκίνησε με ενδιάμεσα ελαστικά. Στη συνέχεια έβαλε δυο φορές τη μαλακή γόμα. Για πρώτη φορά φέτος, στον 3ο αγώνα της χρονιάς υπάρχει διαφορά μεταξύ των επιλεχθέντων γομών: Μέση, μαλακή, πάρα πολύ μαλακή (medium, soft, ultrasoft). Επιπλέον στην Κίνα υπάρχει πάντα η πιθανότητα να εμφανιστούν και τα βρόχινα ελαστικά Cinturato. Αυτό που μετράνε περισσότερο οι τιμ μάνατζερ των ομάδων είναι η πρόσφυση και η τραχύτητα ασφάλτου. Υπολογίζουν την κάθετη δύναμη και τις καταπονήσεις των ελαστικών. Είναι μια σχετικά γρήγορη πίστα με συνεχή ροή. Οι πλευρικές δυνάμεις (στις στροφές) είναι μεγαλύτερες από τις διαμήκεις δυνάμεις (επιτάχυνση και φρενάρισμα).
Οι στροφές 1 και 13 είναι οι πιο απαιτητικές για τα ελαστικά. Η στροφή 1 ανοίγει σταδιακά οδηγώντας κατευθείαν στη στροφή 2. Τα μονοθέσια διέρχονται με υψηλή ταχύτητα από την παρατεταμένη στροφή 13.Αμέσως μετά υπάρχει μια πολύ μεγάλη ευθεία, εκεί τα ελαστικά ψύχονται οπότε οι οδηγοί πρέπει να είναι προσεκτικοί στη ζώνη φρεναρίσματος: Πρόκειται για ένα σημείο που δίνει ευκαιρίες για προσπεράσματα. Το γεγονός ότι η πίστα δεν χρησιμοποιείται πολύ κατά τη διάρκεια της χρονιάς, αυτό την κάνει περισσότερο γλιστερή καθώς δεν υπάρχει αρκετή γόμα στρωμένη στο οδόστρωμα (green).
‘Όταν υπάρχουν χαμηλές θερμοκρασίες έχει παρατηρηθεί παραμόρφωση των ελαστικών (graining). Η επιφάνεια είναι σχετικά λεία, έτσι είναι ευκολότερο να πετύχει το ενδεδειγμένο σετάρισμα: Η κύρια πρόκληση είναι να βρεις τον ιδανικό συμβιβασμό ανάμεσα στο αεροδυναμικό φορτίο (downforce) και τις παραγόμενες αντιστάσεις (drag) ρυθμίζοντας ανάλογα την κλίση των αεροτομών. Φέτος για πρώτη φορά στην Κίνα εμφανίζεται η P Zero μωβ, που είναι η πάρα πολύ μαλακή γόμα. Πέρυσι είχε επιλεγεί η πολύ μαλακή.
Ο Mario Isola, επικεφαλής αγώνων αυτοκινήτου δήλωσε για την πίστα:
“Η νέα διευρυμένη γκάμα γομών 2018, των ελαστικών P Zero, μας επιτρέπει να κάνουμε φέτος συνδυασμούς με σημαντική διαφορά ανάμεσα στις επιλεχθέντες γόμες: Στην περίπτωση της Κίνας επιλέξαμε τη μέση και τη μαλακή γόμα αφήσαμε έξω την πολύ μαλακή και πήραμε την πάρα πολύ μαλακή. Υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα στη μέση και στις πιο μαλακές γόμες που είναι σχετικά κοντά μεταξύ τους, εκτός από την εξαιρετικά μαλακή γόμα (hypersoft). Αφαιρώντας την πολύ μαλακή από την Κίνα κάναμε μια επιλογή γομών με περίπου ίση διαφορά μεταξύ των. Αυτό διευρύνει τις επιλογές στρατηγικής.
Προφανώς ήδη οι ομάδες έχουν ξεκινήσει τους στρατηγικούς υπολογισμούς επιλέγοντας διαφορετικό αριθμό, από σετ πάρα πολύ μαλακής γόμας. Προφανώς αντίστοιχη θα είναι η στρατηγική τους στις κατατακτήριες δοκιμές αλλά και στον αγώνα. Το Κινέζικο GP είναι παραδοσιακά απρόβλεπτο και προσφέρει διάφορες ευκαιρίες για προσπέρασμα. Επίσης ο καιρός είναι ευμετάβλητος. Η φετινή επιλογή γομών προσθέτει μια ακόμη παράμετρο, η οποία ελπίζουμε να συμβάλλει σε ακόμη καλύτερο θέαμα».
O πονοκέφαλος των τιμ μάνατζερ της F1: Οι γόμες στα ελαστικά και ο καιρός της Κυριακής
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto, Καιρός