Ο Lewis Hamilton κέρδισε στο 75o Grand Prix της Μεγάλης Βρετανίας. O επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής έδωσε τέλος σε μια περίοδο απουσίας του, από το μεσαίο σκαλί του βάθρου, η οποία διήρκεσε 945 ημέρες, από το Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας το 2021. Πλέον μετράει 104 νίκες στη Formula 1, εννέα εκ των οποίων στη Βρετανία, κατακτώντας έτσι την κορυφή της λίστας των οδηγών με τις περισσότερες νίκες σε ένα συγκεκριμένο Grand Prix. Για την ομάδα του, τη Mercedes, είναι η 127η νίκη της, δεύτερη συνεχόμενη, κάτι που δεν είχε καταφέρει τα τελευταία τρία χρόνια. Τελευταία φορά που πέτυχε δυο συνεχόμενες νίκες η ομάδα του Toto Wolff ήταν το 2021: Κέρδισε στη Βραζιλία και στη συνέχεια στον επόμενο αγώνα στη Σαουδική Αραβία. Στο βάθρο μαζί με τον Hamilton ανέβηκαν στη δεύτερη θέση ο Max Verstappen (Red Bull Racing) και στην τρίτη θέση ο Lando Norris (McLaren). Όλοι τους φορούσαν μια ειδική έκδοση του κλασικού καπέλου της Pirelli, φτιαγμένο ειδικά από τουίντ για τον αγώνα του Σίλβερστον. Το καπέλο είναι διαθέσιμο προς πώληση εδώ: https://afbmotorsport.com/en/contenido/f1-pirelli-podium-caps-22.
ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ
Για την Pirelli, ήταν ένα πολύχρωμο Grand Prix, καθώς χρησιμοποιήθηκαν τέσσερα χρώματα. Αντίστοιχα τέσσερα διαφορετικά ελαστικά τέθηκαν σε χρήση – το κόκκινο χρώμα ήταν για το μαλακό ελαστικό, το κίτρινο χρώμα για το μεσαίο ελαστικό, το λευκό χρώμα για το σκληρό ελαστικό και το πράσινο χρώμα για το ενδιάμεσο ελαστικό.
Στην πραγματικότητα έπαιξαν σημαντικό ρόλο σε έναν αγώνα όπου η πίστα άλλαξε από στεγνή σε βρεγμένη και πάλι πίσω. Η θερμοκρασία είχε διακύμανση περίπου δέκα βαθμούς Κελσίου ανάλογα με τον καιρό. Στο πρώτο μέρος αγώνα χρησιμοποιήθηκε το μεσαίο ελαστικό, μ’ αυτό εκκίνησαν 17 οδηγοί. Εξαιρέσεις οι Ocon και Zhou, που επέλεξαν το μαλακό ελαστικό και ο Perez που επέλεξε το σκληρό ελαστικό καθώς εκκινούσε από τα πιτ. Το μεσαίο ελαστικό (C2) λειτούργησε καλά, οι οδηγοί ήταν σε θέση να πιέσουν παρότι μετέφεραν υψηλό φορτίο καυσίμου. Επίσης το μεσαίο ελαστικό έδωσε τη δυνατότητα να διαχειριστούν τις δύσκολες συνθήκες όταν άρχισε να πέφτει η βροχή. Τέλος το μεσαίο ελαστικό πρόσφερε μεγαλύτερη ευελιξία ως προς το πότε θα γινόταν η πρώτη στάση στα pit, δεδομένου ότι η απειλή της βροχής ήταν έντονη και πριν την εκκίνηση.
Εν συνεχεία ήρθε η σειρά του ενδιάμεσου ελαστικού να μπει στο επίκεντρο, όταν άρχισε να γλιστρά η πίστα. Οι Leclerc και Perez επέλεξαν να αλλάξουν σε ενδιάμεσα ελαστικά πιο νωρίς και βρέθηκαν με φθαρμένα ελαστικά τη στιγμή που οι συνθήκες πίστας απαιτούσαν ενδιάμεσα, έτσι έπρεπε να μπουν για δεύτερο σετ. Στην πραγματικότητα, δεν υπήρχε πολύ νερό στην πίστα όπως στις ελεύθερες δοκιμές (FP3). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τα ενδιάμεσα ελαστικά να φθείρονται πολύ πιο γρήγορα, ενόσω η πίστα στέγνωνε. Στο τελευταίο μέρος αγώνα χρησιμοποιήθηκαν και οι τρεις διαθέσιμες γόμες. Είχε ενδιαφέρον μεταξύ των πρωτοπόρων, ότι διαφορετικοί συνδυασμοί μονοθεσίου – οδηγού αισθάνονταν άνετα με διαφορετικές γόμες: ο Hamilton πήρε τη νίκη για τη Mercedes, με τη μαλακή γόμα, ο Verstappen και η Red Bull ήταν ταχύτεροι με τη σκληρή γόμα, ενώ ο Piastri απέδειξε ότι το μεσαίο ελαστικό ήταν πολύ ανταγωνιστικό στη McLaren.
ΜARIO ISOLA ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ MOTORSPORT PIRELLI: «Παρακολουθήσαμε ένα πολύ συναρπαστικό Grand Prix στην κορύφωση ενός πολύ φορτωμένου Σαββατοκύριακου, το οποίο περιείχε εξαιρετικό θέαμα τόσο στην πίστα όσο και στις εξέδρες. Ήταν ένα απαιτητικό Σαββατοκύριακο για εμάς, καθώς χρησιμοποιήσαμε σχεδόν ολόκληρη την γκάμα των ελαστικών μας σε διαφορετικές συνθήκες σε μία από τις πιο δύσκολες πίστες του προγράμματος. Από την Παρασκευή κιόλας φάνηκε ότι και οι τρεις γόμες για στεγνό οδόστρωμα θα παίξουν σημαντικό ρόλο σ’ αυτόν τον αγώνα, αυτό επιβεβαιώθηκε. Όσον αφορά στη στρατηγική, οι προβλέψεις πριν τον αγώνα, τηρήθηκαν σε μεγάλο βαθμό. Αν εξαιρέσει κανείς τη βροχή, το πρώτο μέρος με τη μέση γόμα και η απόδοση της σκληρής γόμας για όσους όπως ο Verstappen και ο Sainz τη χρησιμοποίησαν στο τελευταίο μέρος, απέδειξαν πώς ένας συνδυασμός C2/C1 θα μπορούσε να είναι πολύ ανταγωνιστικός. Προφανώς, το C3 δυσκολεύτηκε λίγο περισσότερο, εν μέρει επειδή χρησιμοποιήθηκε για γρήγορους γύρους προς το τέλος του αγώνα, σε μια πίστα που γλιστρούσε αρκετά λόγω της βροχής όλο το Σαββατοκύριακο.
FORMULA 2
Ο Γαλλικός εθνικός ύμνος, η Μασσαλιώτιδα, ακούστηκε στο βάθρο προς τιμήν του Ιsaak Hadjar που κέρδισε διατηρώντας και την πρωτοπορία στο πρωτάθλημα. Παρόλο που εκκίνησε από την pole position, ο Γάλλος οδηγός της Campos Racing έχασε κάποιες θέσεις στην αρχή, αλλά στη συνέχεια αντεπιτέθηκε για να τερματίσει στη δεύτερη θέση. Εν τέλει, ανακηρύχθηκε νικητής όταν ο Αμερικανός Jak Crawford (DAMS Lucas Oil), που είχε τερματίσει πρώτος, δέχτηκε ποινή πέντε δευτερολέπτων. Αυτό σήμαινε ότι η δεύτερη θέση πήγε στον Barbadian Zane Maloney (Rodin Motorsport). Ο Hadjar βρίσκεται τώρα στην πρώτη θέση του πρωταθλήματος με 133 βαθμούς, 16 περισσότερους από τον Paul Aron (Hitech Pulse-Eight), ο οποίος δε βαθμολογήθηκε στο Silverstone, ενώ ο Maloney είναι τρίτος με 101 βαθμούς.
Όσον αφορά στα ελαστικά, στην εκκίνηση υπήρχε ένας αρκετά ισορροπημένος διαχωρισμός μεταξύ των μαλακών και των σκληρών ελαστικών, με δέκα οδηγούς να προτιμούν τη μαλακή γόμα και δώδεκα να επιλέγουν τη σκληρή. Η διαφορά στην πρόσφυση έπαιξε καθοριστικό ρόλο στα προσπεράσματα, υπέρ του πιο μαλακού ελαστικού, αν και το πλεονέκτημα απόδοσής του διαρκούσε μόνο πέντε ή έξι γύρους. Όσο για τα σκληρά ελαστικά, το κλειδί ήταν ο χειρισμός της παραμόρφωσης στον μπροστινό άξονα για να περιοριστεί η πτώση απόδοσης.
FORMULA 3
Ο Arvid Lindblad κυριάρχησε στη Formula 3 αυτό το Σαββατοκύριακο, κερδίζοντας στον αγώνα, αφού είχε ήδη πανηγυρίσει τη νίκη και στον αγώνα Sprint. Ο αγώνας επηρεάστηκε από τις μεταβαλλόμενες καιρικές συνθήκες. Όπως και στην F2, έτσι και στην κατώτερη κατηγορία, ο νικητής δεν ήταν στην πραγματικότητα ο οδηγός που τερμάτισε πρώτος: η καρό σημαία δόθηκε στον Callum Voisin (Rodin Motorsport), ο οποίος στη συνέχεια δέχθηκε ποινή που τον έριξε στην τρίτη θέση. Στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Gabriele Minì, χαρίζοντας έτσι στην Prema Racing το 1-2, που φέρνει τον Ιταλό στην κορυφή του πρωταθλήματος με 119 βαθμούς, έξι περισσότερους από τον έτερο οδηγό της ομάδας και επτά περισσότερους από τον Luke Browning (Hitech Pulse-Eight), όγδοο στον αγώνα. Όσο για τα ελαστικά, η απόδοσή επηρεάστηκε από τις μεταβολές στον καιρό. Συνολικά, οι συνθήκες πίστας ήταν κατάλληλες κυρίως για τα σλικ ελαστικά, επομένως αυτά έκαναν τη διαφορά, γεγονός που εξηγεί γιατί οι τρεις πρώτοι χρησιμοποίησαν μόνο αυτόν τον τύπο ελαστικού. Οι εμφανίσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας έδωσαν ευκαιρία σε όσους είχαν ξεκινήσει με βρόχινα ελαστικά, όσοι εξ’ αυτών άλλαξαν σε σλικ μπόρεσαν να ανακάμψουν.
H ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ F1
Η μεγαλύτερη σεζόν στην ιστορία της Formula 1 έφτασε στο μέσο της και απομένουν δύο ακόμα Grand Prix πριν τις θερινές διακοπές. Αυτά θα πραγματοποιηθούν στην Ουγγαρία από 19 έως 21 Ιουλίου και στο Βέλγιο από 26 – 28 Ιουλίου. Το Σαββατοκύριακο του Grand Prix της Ουγγαρίας, η Pirelli θα είναι επίσης παρούσα στον όγδοο γύρο του WRC, το Rally της Λιθουανίας, και στον τέταρτο γύρο του GT World Challenge America στην πίστα Virginia International Speedway. Οι ομάδες McLaren, Haas και Williams, την Τρίτη και την Τετάρτη, θα βρεθούν ξανά στο Σίλβερστον για δοκιμές εξέλιξης ελαστικών για το 2025.
Ο Sir Lewis κέρδισε έναν αγώνα 4 χρωμάτων στο Silverstone gr.
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto