Του Πέρη Χαλάτση
Πόσοι ξέρετε όταν πηγαίνετε και αγοράζετε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο εισαγωγής, πόσα πραγματικά χιλιόμετρα έχει κάνει αυτό που σας πασάρουν με δελεαστική τιμή;
ΚΑΝΕΝΑΣ !!!
Και ξέρετε γιατί;
Γιατί δεν μπορείτε να ελέγξετε το who is who του αφού το αυτοκίνητο δεν σας ανήκει και άρα το «προστατεύει» η νομοθεσία του απορρήτου.
Αυτό βέβαια συμβαίνει μόνο στην Ελλάδα.
Στη χώρα των θαυμάτων.
Γιατί σε οποιαδήποτε άλλη χώρα, ο υποψήφιος αγοραστής ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου έχει δικαίωμα και μπορεί να μάθει, πότε το αυτοκίνητο που τον ενδιαφέρει κυκλοφόρησε για πρώτη φορά, πότε έκανε τα σέρβις του, που τα έκανε, πόσα χιλιόμετρα έχει κάνει και αν έχει τρακάρει αλλά και που επισκευάστηκε.
Στη χώρα των θαυμάτων αυτό το δικαίωμα ο Έλληνας πολίτης δεν το έχει.
Μπορεί να το έχει όμως όταν το αγοράσει. Γιατί τότε θα είναι δικό του.
Αλλά τότε θα είναι αργά.
Πολύ αργά. Γιατί ενώ στα χαρτιά θα λέει 100.000 χιλιόμετρα στην πραγματικότητα θα έχει κάνει 150.000 η ακόμη και 200.000 χιλιόμετρα.
Στη χθεσινή συνέντευξη τύπου του ΣΕΑΑ ( Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων) εκτός από τον πρόεδρο του Συνδέσμου κ. Γιώργο Βασιλάκη ( ιδιοκτήτη της εισαγωγικής εταιρίας για τα αυτοκίνητα Seat στην Ελλάδα) και τον γενικό διευθυντή του συνδέσμου κ. Δημήτρη Πάτσιο , ήταν και αρκετοί άλλοι εισαγωγείς όπως ο κ. Πολυχρόνης Συγγελίδης ( πρόεδρος του Ομίλου για τα αυτοκίνητα Jeep, Citroen ,Peugeot ) , ο κ. Τάκης Θεοχαράκης ( του Ομίλου Nissan) , ο κ. Τάκης Τάκη ( του Ομίλου Σφακιανάκης) και ο κ. Γιάννης Κοντέλης ( του Ομίλου Agripan) .
Το γεγονός ότι σε μια συνέντευξη μαζεύτηκαν τόσα πολλά στελέχη από τους εισαγωγείς, σημαίνει πολλά. Σημαίνει ότι υπάρχει ανησυχία για τους το αύριο. Οι χειρισμοί της κυβέρνησης είναι επιπόλαιοι και αυτό τους προβληματίζει. Και δεν είναι μόνο αυτό. Όπως είπε ο κ. Βασιλάκης , αποτελούν «τροχοπέδη» στην εκτέλεση του προϋπολογισμού κάθε ευρωπαϊκού κράτους.
Καταστροφικές οι συνέπειες
Τα ερωτήματα είναι απλά.
Συνέπειες στην αγορά αυτοκινήτου, στα έσοδα του κράτους, στο περιβάλλον και στους καταναλωτές από τις αθρόες εισαγωγές μεταχειρισμένων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων προηγούμενων αντιρρυπαντικών τεχνολογιών. Αποτελεί λύση η περαιτέρω επιδότηση αυτών; Ποσοτικοποιημένη ανάλυση, προτάσεις /λύσεις.
Τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αποτελούν «τροχοπέδη» στην εκτέλεση του προϋπολογισμού κάθε ευρωπαϊκού κράτους, αφού ζημιώνουν σοβαρά την αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων, μέσω της οποίας προκύπτουν σημαντικά φορολογικά έσοδα, αλλά και πλήρης είσπραξη του ΦΠΑ, ενώ επίσης απαξιώνουν την αγορά των εγχωρίων κυκλοφορούντων μεταχειρισμένων.
Στην Ελλάδα, τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αποτελούσαν παραδοσιακά το 8-9% των συνολικών εισαγωγών. Από τις αρχές του 2014, εξαιτίας ατυχούς προσαρμογής του φορολογικού πλαισίου, προέκυψε μια εξαιρετικά ευνοϊκή φορολόγηση στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα (βλ. πίνακα 1) σε βάρος των εγχωρίων μεταχειρισμένων, η οποία είχε ως αποτέλεσμα τον τετραπλασιασμό των πωλήσεων των πρώτων και της βαρύτητας αυτών επί του συνόλου της αγοράς (βλ. πίνακα 2).
Προς επιδείνωση αυτών, υφίστανται σκέψεις επί του παρόντος στο οικονομικό επιτελείο για νέα, περαιτέρω επιδότηση των εισαγομένων μεταχειρισμένων, μέσω της αναβολής της προσαύξησης του φόρου (Τέλους Ταξινόμησης) που προβλέπεται στα παλαιότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αυτοκίνητα (βλ. πίνακα 3).
Μια τέτοια εξέλιξη θα επιδείνωνε την ήδη ανεξέλεγκτη κατάσταση σε βάρος: α) του επίσημου κλάδου του αυτοκινήτου, που θα δεχτεί καίριο πλήγμα, β) των εσόδων του κράτους (υστέρηση κατά 50-60 εκατομμύρια ευρώ /έτος), γ) του περιβάλλοντος και δ) των καταναλωτών.
Προπαντός για τους καταναλωτές, αξίζει να σημειωθεί ότι μετά την τεράστια απαξίωση που υπέστησαν τα εγχώρια μεσαία και μεγαλύτερα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από τις αλλεπάλληλες φορολογικές επιβαρύνσεις, αυτή η εξέλιξη θα προκαλούσε σχεδόν ανάλογη ζημιά στις αξίες των εγχώριων μικρών, ευρύτερα πωλούμενων αυτοκινήτων.
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto, και, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, σε, ΤΙΣ