Οι στόχοι της Mercedes για τη μείωση των εκπομπών ρύπων CO2

Στο πρώτο ψηφιακό συνέδριο ESG για επενδυτές και αναλυτές, η Mercedes-Benz παρουσίασε το πλάνο της για τα επόμενα έτη και τους τρόπους με τους οποίους θα καταφέρει την μείωση των εκπομπών ρύπων CO2. Όπως αναφέρθηκε στη Διάσκεψη COP26 του ΟΗΕ για την Κλιματική Αλλαγή τον Νοέμβριο του 2021, η Mercedes-Benz έχει δεσμευτεί για μια ταχύτερη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. «Η επιθυμία για ατομική κινητικότητα αυξάνεται συνεχώς. Η αποστολή μας είναι να ανταποκριθούμε σε αυτή την ανάγκη με βιώσιμο τρόπο. Η Mercedes-Benz έχει έναν σαφή οδικό χάρτη για το πώς να γίνει ανθρακικά ουδέτερη. Μέχρι το 2030, θέλουμε να φτάσουμε στα μισά του δρόμου. Προκειμένου να σημειωθεί ταχύτερη πρόοδος στην προστασία του κλίματος, χρειαζόμαστε απόλυτη αφοσίωση στο στόχο και περισσότερη συνεργασία μεταξύ των κυβερνήσεων, των εταιρειών και της κοινωνίας στο σύνολό της», λέει ο Ola Källenius, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Mercedes-Benz Group AG.

Η εταιρεία στοχεύει να μειώσει τουλάχιστον στο μισό τις εκπομπές CO2 ανά επιβατικό αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του μέχρι το τέλος της δεκαετίας σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2020. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, οι βασικοί άξονες περιλαμβάνουν: τον εξηλεκτρισμό του στόλου οχημάτων, τη φόρτιση με πράσινη ενέργεια, τη βελτίωση της τεχνολογίας των μπαταριών, την εκτεταμένη χρήση ανακυκλωμένων υλικών και ανανεώσιμης ενέργειας στην παραγωγή. Η Mercedes-Benz σχεδιάζει να καλύψει περισσότερο από το 70% των ενεργειακών αναγκών της μέσω ανανεώσιμων πηγών ενέργειας έως το 2030 με την εγκατάσταση ηλιακής και αιολικής ενέργειας σε δικές της εγκαταστάσεις καθώς και μέσω περαιτέρω συμφωνιών αγοράς ενέργειας.

Electric only – σε καλό δρόμο για μηδενικές εκπομπές ρύπων

Ο εξηλεκτρισμός της γκάμας της Mercedes-Benz προχωρά αλματωδώς εδώ και αρκετό καιρό. Ο στόχος είναι να επιτευχθεί μερίδιο έως και 50% σε plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2025, έως ότου φτάσουμε σε ένα πλήρως «ηλεκτρικό» 2030, όπου το επιτρέπουν οι συνθήκες της αγοράς. Το χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει ήδη έξι, και σύντομα εννέα, πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα. Μέχρι σήμερα, η Mercedes-Benz έχει αποκαλύψει τις EQA, EQB, EQC (WLTP: συνδ. κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 25-21,3 kWh/100 km, συνδ.εκπομπές CO2: 0 g/km), την EQS, την EQE 350 + (WLTP: συνδ. κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 18,7 15,9 kWh/100 km, συνδ.νεκπομπές CO2: 0 g/100 km)  καθώς και την EQV. Θα ακολουθήσουν και άλλα μοντέλα: η EQS SUV, η EQE SUV και η EQT.  Η εταιρεία στοχεύει να εδραιώσει την ηγετική της θέση στην ηλεκτροκίνηση και στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, μέσω του διαρκούς εξηλεκτρισμού ολόκληρης της προϊοντικής της παλέτας.

Πράσινη φόρτιση – ηλεκτρισμός από ανανεώσιμες πηγές για τα ηλεκτρικά οχήματα

Στον κύκλο ζωής ενός ηλεκτρικού οχήματος, η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για φόρτιση αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την αποφυγή εκπομπών CO2. Η Mercedes-Benz διασφαλίζει την «πράσινη φόρτιση» σε όλα τα περίπου 300.000 δημόσια σημεία φόρτισης στο δίκτυο Mercedes me Charge στην Ευρώπη και εξασφαλίζει ότι το δίκτυο τροφοδοτειται με επαρκή ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.

Μπαταρία – μείωση του αποτυπώματος άνθρακα εξαιτίας χημικών καινοτομιών στις κυψέλες της μπαταρίας και της ανακύκλωσής της

Η μπαταρία είναι ο σημαντικότερος παράγοντας για τη μείωση εκπομπών CO2. Με το τρέχον μείγμα ηλεκτρικής ενέργειας της ΕΕ, περισσότερο από το 50% των εκπομπών CO2 του κύκλου ζωής μίας μπαταρίας οφείλεται στην αλυσίδα εφοδιασμού και την παραγωγή. Το ποσοστό αυτό μπορεί να μειωθεί σημαντικά μέσω της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Με τη μετάβαση στην παραγωγή κυψελών ουδέτερων σε CO2, είναι δυνατό να μειωθούν οι εκπομπές για τη συνολική παραγωγή της μπαταρίας κατά 20%. Πρόσθετη εξοικονόμηση CO2 αναμένεται να επιτευχθεί μέσω περαιτέρω μέτρων — π.χ., με τη βελτίωση της διαδικασίας παραγωγής ανοδίων και καθοδίων. Έτσι έχουν δημιουργηθεί στρατηγικές συνεργασίες για την ανάπτυξη και τη βιομηχανοποίηση εξαιρετικά προηγμένων και ανταγωνιστικών τεχνολογιών όσον αφορά στις κυψέλες των μπαταριών. Με περισσότερες από 800 βατώρες ανά λίτρο σε επίπεδο κυψέλης μέχρι τα μέσα της δεκαετίας, τα ανόδια υψηλής περιεκτικότητας σε πυρίτιο προσφέρουν μεγάλες δυνατότητες όσον αφορά την ενεργειακή πυκνότητα. Ταυτόχρονα, η Mercedes-Benz αναμένει ότι θα είναι σε θέση να χρησιμοποιεί μπαταρίες LFP στα οχήματα παραγωγής. Αυτές οι μπαταρίες έχουν καθόδιο χωρίς καθόλου κοβάλτιο. Σε συνεργασία με ερευνητές η εταιρεία εξελίσσει μπαταρίες στερεής κατάστασης Για να διατηρήσει εσωτερικά τον έλεγχο του κύκλου ζωής των μπαταριών, η Mercedes-Benz εγκαινιάζει ένα εργοστάσιο ανακύκλωσης ουδέτερου CO2 στο Kuppenheim  της Γερμανίας, για την ανακύκλωση μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής τους


Ola Källenius, Chairman of the Board of Management of Mercedes-Benz Group AG 

Ο Ola Källenius, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Mercedes-Benz Group AG, δήλωσε:

«Η επιθυμία για ατομική κινητικότητα αυξάνεται συνεχώς. Η αποστολή μας είναι να ανταποκριθούμε σε αυτή την ανάγκη με βιώσιμο τρόπο. Η Mercedes-Benz έχει έναν σαφή οδικό χάρτη για το πώς να γίνει ανθρακικά ουδέτερη. Μέχρι το 2030, θέλουμε να φτάσουμε στα μισά του δρόμου. Προκειμένου να σημειωθεί ταχύτερη πρόοδος στην προστασία του κλίματος, χρειαζόμαστε απόλυτη αφοσίωση στο στόχο και περισσότερη συνεργασία μεταξύ των κυβερνήσεων, των εταιρειών και της κοινωνίας στο σύνολό της», ο Ola Källenius, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Mercedes-Benz Group AG».

Η Mercedes-Benz διασφαλίζει την «πράσινη φόρτιση» σε όλα τα περίπου 300.000 δημόσια σημεία φόρτισης στο δίκτυο Mercedes me Charge στην Ευρώπη και εξασφαλίζει ότι το δίκτυο τροφοδοτείται με επαρκή ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.

Οι στόχοι της Mercedes για τη μείωση των εκπομπών ρύπων CO2 gr.

now24.gr-auto

Tags: , , ,
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: