Της ΛΕΜΟΝΙΑΣ ΒΑΣΒΑΝΗ
Έφτιαξαν δικό τους τυρί με τα χεράκια τους από γάλα και ξύδι ή λεμόνι, το στράγγισαν, και του έδωσαν γεύση με αλάτι και ρίγανη ή με μέλι και κανέλα. Δοκίμασαν κρασί, αλλά και λάδι. Περπάτησαν στην Αμερικάνικη Γεωργική σχολή και είδαν τα αγροκτήματά της. Αυτές ήταν μερικές μόνο από τις βιωματικές εμπειρίες στις οποίες συμμετείχαν πολίτες της πόλης μας που παρακολούθησαν τη διημερίδα με θέμα «Εναλλακτικός τουρισμός- Γίνε τουρίστας στην πόλη σου«(6,7/9) που τη διοργάνωσαν τα Κέντρα Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης Europe Direct Δήμου Θεσσαλονίκης και Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής καθώς και οι φορείς που τα φιλοξενούν.
Ο καιρός μπορεί να μην βοήθησε, και κάποιες δράσεις όπως αυτή της βόλτας στο Θερμαϊκό πάνω σε σανίδα SUP ή η αστική ποδηλατάδα με χειροποίητο ποδήλατο να έπρεπε να αναβληθούν (θα ανακοινωθεί ημερομηνία διεξαγωγής), ενώ κάποιες άλλες θα γίνουν μεταγενέστερα (πχ μαθήματα τένις) ωστόσο όσοι συμμετείχαν στην διημερίδα και στις βιωματικές δράσεις που έγιναν, γνώρισαν την Θεσσαλονίκη αλλιώς, με τη ματιά του επισκέπτη, αυτού που θέλει να μάθει κάτι παραπάνω.
«Είναι πολύ σημαντικό να γίνονται τέτοιες εκδηλώσεις ώστε να γνωρίσουν οι ίδιοι οι κάτοικοι τη δουλειά που γίνεται από κάποιους επαγγελματίες που στοχεύουν στους επισκέπτες της πόλης. Η λογική του “Γίνε τουρίστας στην πόλη σου” είναι κάτι που έχει λειτουργήσει και σε άλλα μέρη και είναι πολύ όμορφο να δουν οι Θεσσαλονικείς την πόλη τους μέσα από τη ματιά του επισκέπτη. Αυτό μας βοηθά να εκτιμήσουμε πράγματα που έχουμε δίπλα μας, όμως λόγω συνήθειας ή ρουτίνας δεν τους έχουμε δώσει την προσοχή που θα έπρεπε», δήλωσε στο «typosthes.gr» ο καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Πατρών και Σύμβουλος Τουρισμού και Μάρκετινγκ κ. Δημήτρης Κούτουλας λίγο μετά το πέρας της συζήτησης στρογγυλής τραπέζης που είχε προηγηθεί στην Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκης.
Και συμπλήρωσε: «Η Θεσσαλονίκη είναι ένας τόπος με μεγάλη πυκνότητα ιστορίας, μύθων και παραδόσεων και είναι σημαντική δουλειά που γίνεται από το δήμο και τους επαγγελματίες να τα προβάλουν όλα αυτά στους επισκέπτες, αλλά εμμέσως αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να αυξηθεί και το ενδιαφέρον και των ίδιων των κατοίκων για να ξαναδούν τον τόπο τους».
Αναφερόμενος στις σύγχρονες τάσεις του τουρισμού σχολίασε: «Ο αστικός τουρισμός γνωρίζει μια σταθερή ανάπτυξη. Είναι μια αγορά που δεν την είχαμε δουλέψει όπως θα έπρεπε. Τώρα τελευταία γίνονται κάποιες προσπάθειες. Δεν υστερούμε από πλευράς εμπειριών, αλλά από πλευράς μάρκετινγκ. Η Θεσσαλονίκη δίνει σημασία στην ανάπτυξη του αστικού τουρισμού. Αυτό θα φέρει οικονομικά οφέλη και γίνονται κινήσεις προς τη σωστή κατεύθυνση».
Στο θέμα του μάρκετινγκ εστίασε και ο κ. Γιώργος Μαρίνης (Δρόμοι του γλυκού) λέγοντας πως τα προϊόντα υπάρχουν, όμως το ζήτημα είναι πώς θα γίνουν γνωστά στους επισκέπτες.
Στην έλλειψη συνεργασίας εκ μέρους των ξενοδοχείων εστίασε ο Σίμος Ναλμπάντογλου που είναι προπονητής wind surf και δάσκαλος SUP. «Από την αρχή της σαιζόν είχα απευθυνθεί στα ξενοδοχεία της πόλης για να γίνει γνωστό το ότι γίνονται μαθήματα SUP board με πιστοποιημένο δάσκαλο όμως δεν μου έστειλαν ούτε έναν πελάτη. Αλλά και οι κάτοικοι της πόλης είναι επιφυλακτικοί όταν ακούν ότι θα κάνουν μάθημα στο Θερμαϊκό. Όμως δεν υπάρχει πρόβλημα. Τα νερά είναι καθαρά, υπάρχουν και αχινοί. Η ποιότητα των υδάτων σχετίζεται και με τα ρεύματα. Και είναι πολύ πιο καθαρά από τον Τάμεση όπου πχ γίνονται αντίστοιχα μαθήματα και με πολύ υψηλότερο κόστος. Εξάλλου οι μαθητές βρέχουν μόνο τα πόδια τους και είναι υπό την επίβλεψή μου», δήλωσε ο κ. Ναλμπάντογλου στον «Τ.Θ.».
Στο γεγονός ότι στην παραλία της πόλης δεν υπάρχει ντόκος και είναι δύσκολη η πρόσβαση σε σκάφη για να επιβιβαστούν εστίασε ο Δημήτρης Πετράς γενικός γραμματέας από το Ναυτικό Όμιλο Ανοιχτής Θάλασσας (ΝΟΑΘ).
Φωτογραφία αρχείου
Αξίζει να σημειωθεί πως είναι η δεύτερη φορά που γίνεται αυτή η θεματική διημερίδα. Αυτή τη χρονιά ήταν περισσότερο εστιασμένη στον εναλλακτικό τουρισμό.
typosthes.gr-topika
Tags: ΤΟΠΙΚΑ