Του Πέρη Χαλάτση
Οι οπαδοί των Compact SUV προσπαθούν να βρουν την ιδανική λύση για να μπορέσουν να κάνουν το κέφι τους τόσο στα ταξίδια τους όσο και στις γενικότερες μετακινήσεις χωρίς να έχουν όμως πολλά έξοδα στα καύσιμα. Έτσι καταλήγουν στη σίγουρη λύση της πετρελαιοκίνησης. Από εκεί και πέρα είναι θέμα δικό τους να ζυγίσουν τα υπέρ και τα κατά κάθε αυτοκινήτου που θα βάλουν στόχο να αποκτήσουν.
Ένα από τα καλά 4X4 SUV είναι αυτό που προτείνει η Opel. Να ξέρετε ότι από τα τρία «Χ» της Opel , -Crossland X , Grandland X, Mokka X — το τελευταίο κερδίζει τις εντυπώσεις όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Σήμερα παρουσιάζουμε το Mokka 4X4 , Active 1.6 CDTI που αποδίδει 136hp. Το οδήγησα σε άσφαλτο και χώμα, στην εθνική οδό αλλά και σε επαρχιακούς δρόμους. Στέκεται καλά και είναι αξιόπιστο.
Οι διαστάσεις του Mokka είναι 4.275 χλστ (μήκος) , 1.781 χλστ (πλάτος) και 1.658 χλστ (ύψος). Αυτό σημαίνει άνετο για τέσσερις ενήλικους επιβάτες.
Η αρχική τιμή του ΜΟΚΚΑ 4×4 1.6 CDTI AWD με τους 136 ίππους ,είναι 26.100 χωρίς οτιδήποτε πρόσθετο. ‘Ότι προσθέτεις το πληρώνεις. Αν όμως θέλεις ένα Mokka χωρίς την τετρακίνηση τότε η τιμή «προσαρμόζεται» στα 24.100 ευρώ.
Το Mokka 4X4 το είχα οδηγήσει στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση της Opel πριν από αρκετά χρόνια. Ήταν το 2012. Οι Γερμανοί είχαν διαλέξει την περιοχή St. Peter-Ording, στην Nordfriesland, περίπου μιάμιση ώρα έξω από το Αμβούργο. Εκεί όταν η θάλασσα υποχωρεί τότε μετατρέπεται όλη η περιοχή σ ένα ατέλειωτο πάρκο. Ένα πάρκο με άμμο που άλλοτε περπατιέται και άλλοτε βουλιάζει.
Από τότε μέχρι σήμερα πέρασαν αρκετά χρόνια και το Mokka υπέστη αρκετές αλλαγές. ‘Άλλαξαν οι εκδόσεις. Κάποιες υπερφορτώθηκαν με «καλούδια» . Ωστόσο δεν έχει σημασία τόσο να σας πω τις οδηγικές μου εντυπώσεις όσο έχει να σας εξηγήσω τα «κρυφά» χαρτιά του σημερινού Mokka με την ένδειξη 4Χ4.
Το σημερινό Mokka X Active 1.6 CDTI με τους 136hp , το σύστημα Start & Stop και το MT6/AWD ( είναι αυτό με την τιμή των 26.100 ευρώ) έχει ένα σύστημα το οποίο ακόμη λίγοι το έχουν καταλάβει. Οι περισσότεροι οδηγοί δεν έχουν αντιληφθεί τη χρησιμότητά του.
Λίγα πράγματα λοιπόν για το οδηγικό σκέλος και περισσότερα για την υπηρεσία Onstar. Τα ισχυρά χαρτιά του Mokka 4X4 , είναι ο ισχυρός πετρελαιοκινητήρας με τους 136 ίππους, η τετρακίνηση και η υπηρεσία OnStar.
Το νέο Mokka έχει LED φώτα ημέρας, αρκετές καμπύλες στα πίσω φτερά, αλουμινένιες ποδιές μπροστά και πίσω, αλουμινένιο σκαλοπάτι , ασημί ράγες οροφής και περιμετρικά του αμαξώματος, μαύρο πλαστικό προστατευτικό. Ξεχωρίζουν ακόμη οι ζάντες αλουμινίου των 18 ιντσών που αλλάζουν το στυλ του Mokka.
Το εσωτερικό του είναι προσεγμένο. Με αρκετούς αποθηκευτικούς χώρους για μικροπράγματα. Ο οδηγός έχει πολλές επιλογές για να βρει την ιδανική του θέση ενώ τις πληροφορίες που χρειάζεται τις παίρνει από την ενσωματωμένη στον πινάκα οργάνων LCD οθόνη. Πρόκειται για οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων R4.0 IntelliLink . Στο παρκάρισμα τη λύση με το στενό πίσω παρμπρίζ, δίνει η κάμερα οπισθοπορείας.
Τέσσερις επιβάτες ταξιδεύουν άνετα . Βοηθάει το μεταξόνιο 2.555 χλστ που δίνει χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών. Οι αποσκευές βολεύονται στον πίσω χώρο που δέχεται 356 λίτρα. Με κατεβασμένα τα καθίσματα ο χώρος φτάνει τα 1.372 λίτρα.
Οι εργοστασιακές μετρήσεις δίνουν 136 ίππους από 3.500-4.000 σ.α.λ και 320 Nm ροπής από 2.000-2.250 σ.α.λ. Σύμφωνα με τις επίσημες μετρήσεις η κατανάλωση είναι 4,5 λίτρα/100 χλμ. Για να μη λέμε μόνο τις εργοστασιακές μετρήσεις. Με το δικό μας τρόπο οδήγησης «γράψαμε» 6.4 λίτρα / 100 χιλιόμετρα. Οι εκπομπές C02 είναι 124 γρ./χλμ και φυσικά ο κινητήρας είναι Εuro 6. O τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας από 0-100 χλμ. χρειάζεται 10,3 ‘’ . Η μεγίστη ταχύτητα φτάνει τα 185 χλμ. την ώρα. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι 6 σχέσεων με αραιή κλιμάκωση. Ο λεβιές εύχρηστος και τα κουμπώματα ικανοποιητικά.
Επειδή πολλοί ρωτούν πως δουλεύει η τετρακίνηση θα σας πω ότι ο οδηγός δεν έχει να κάνει τίποτα απολύτως. Η τετρακίνηση ενεργοποιείται αυτόματα όταν αρχίζει η ολίσθηση των τροχών. Όταν ο εγκέφαλος αντιληφθεί ότι δεν υπάρχει ολίσθηση τότε η κίνηση μεταφέρεται στους μπροστινούς τροχούς. Στο ανανεωμένο Mokka X υπάρχει το έξυπνο σύστημα τετρακίνησης . Ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτη κατανέμει ανάλογα με τις συνθήκες τη ροπή ανάμεσα στον εμπρός και πίσω άξονα από 100:0 έως 50:50.
OnStar
Ας έρθουμε τώρα σ αυτό που πρέπει να μελετήσετε μπαίνοντας σε ένα καινούργιο Opel. Το σύστημα αυτό το έχουν όλα τα νέα Opel και κατά συνέπεια και το Mokka. Το Opel OnStar βάζει νέα πρότυπα στην ασφάλεια και στη συνδεσιμότητα των αυτοκινήτων. Με το πάτημα ενός κουμπιού που βρίσκεται πάνω και δεξιά του οδηγού, το αυτοκίνητο συνδέεται αυτόματα με ένα κέντρο έκτακτης ανάγκης. Το high-tech κέντρο εξυπηρέτησης Opel OnStar βρίσκεται στο Λούτον στην Αγγλία. Η υπηρεσία λειτουργεί όλο το 24ωρο, 365 ημέρες το χρόνο. Στο κέντρο αυτό οι εργαζόμενοι μιλούν τη βασική γλώσσα για κάθε χώρα που εξυπηρετούν. Αν τους καλέσει Γερμανός τους απαντάει υπάλληλος στα γερμανικά. Αν τους καλέσει Έλληνας τους απαντά Έλληνας. Αν τους καλέσει Σέρβος, ο υπάλληλος που θα απαντήσει θα είναι Σέρβος. Φοβερό το σύστημα επικοινωνίας. Αλλά φοβερό είναι και το σύστημα ελέγχου του αυτοκινήτου από μακριά. Το σύστημα αυτό είναι μια υπηρεσία διαγνωστικού Ελέγχου και όχι μόνο. Αν πατήσεις το κουμπί ο υπάλληλος στο Λούτον αρχικά εντοπίζει τη θέση και στη συνέχεια σε ρωτάει πως μπορεί να σε βοηθήσει. Μπορεί να τον ρωτήσεις αν έχεις σωστή πίεση στα ελαστικά σου η αν έχει λάδι ο κινητήρας. Θα σου απαντήσει σε δευτερόλεπτα και θα σου δώσει με ακρίβεια την κατάσταση του οχήματός σου.
Μπορεί να σου κλειδώσει η ξεκλειδώσει από απόσταση το αυτοκίνητο. Μπορεί να σε καθοδηγήσει αν έχεις χαθεί σε ένα βουνό. Η να σου πει αν χρειάζεσαι φαρμακείο που είναι το κοντινότερο που διημερεύει. Μπορεί ακόμη αν σου κλέψουν το αυτοκίνητο να στο εντοπίσει. Έχει υποστήριξη σε ενδεχόμενη κλοπή αυτοκινήτου, υπηρεσία διαγνωστικού, λήψη προορισμού και υποστήριξη Smartphone App, 4G LTE Wi-Fi hotspot. Σε περίπτωση κλοπής η Opel OnStar συνεργάζεται στενά με την αστυνομία. Με το Remote Ignition Block, η υπηρεσία Opel OnStar μπορεί να στέλνει εξ αποστάσεως σήμα που εμποδίζει την εκκίνηση του οχήματος όταν γίνει αναφορά κλοπής. Το σύστημα αυτό λειτουργεί στην Ελλάδα από τον Οκτώβριο του 2016 .
Οι κάτοιχοι των Opel με το OnStar, έχουν δωρεάν συνδρομή για 5 έτη αλλά οι υπηρεσίες WiFi δεν περιλαμβάνονται στη δωρεάν περίοδο των 5 ετών. Αυτό που πρέπει να ξέρετε είναι ότι το Opel OnStar είναι μία επαναστατική τεχνολογία που κάνει την οδήγηση ασφαλέστερη και πιο άνετη αλλά έχει και έχει ενεργό ρόλο σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης όπου μπορεί πραγματικά να σώσει ζωές – ανεξάρτητα αν το ζητήσει ο ίδιος ο χρήστης ή όχι. Για παράδειγμα αν ενεργοποιηθεί μετά από ατύχημα ένας αερόσακος η Opel OnStar λαμβάνει αυτόματη ειδοποίηση. Ο υπάλληλος που έχει βάρδια στο κέντρο επιχειρήσεων στο Λούτον επικοινωνεί με τον οδηγό όπου το αυτοκίνητό του άνοιξε ο αερόσακος και ρωτάει αν χρειάζεται βοήθεια. Ο οδηγός αν χρειασθεί για κάποιο άλλο λόγο βοήθεια, π.χ για να ενημερώσει ότι στο σημείο που βρίσκεται έχει γίνει τροχαίο με άλλα αυτοκίνητα, πατάει το μπουτόν SOS . Ο υπάλληλος στο Λούτον εντοπίζει τη θέση του Opel και στέλνει βοήθεια για τα άλλα οχήματα.
Opel Mokka 4X4 1.6 CDTI : Οικογενειακή πρόταση
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto, πρόταση, τέστ