Όταν κάποιος δεν γνωρίζει τη σημασία μιας λέξης καλύτερα να σιωπά

 Του Πέρη Χαλάτση

Η αγορά του αυτοκινήτου με τους ανάλογους χειρισμούς που είχαν κάνει από το Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων σε συνεργασία με την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας είχε πάρει την ανηφόρα. Ξαφνικά όλα παγώνουν. Η αγορά αναστατώθηκε γιατί κάποιο κυβερνητικό πρόσωπο ανέφερε τη λέξη απόσυρση. Και λογικό ήταν όλοι όσοι σκέφτονταν να αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο να αναβάλουν τις αγορές τους.

Συμφωνούμε ότι όλοι όσοι κάθονται σε μια καλή καρέκλα δεν μπορούν να γνωρίζουν  το βάρος κάθε λέξης. Ούτε μπορούν να μπουν στην ψυχολογία του καταναλωτή που υπολογίζει ακόμη και τα 100 ευρώ. Γιατί απλά δεν αντιμετώπισαν ποτέ οικονομικό πρόβλημα ούτε μετρούσαν τις δόσεις αν θα είναι 113 ευρώ η 123 ευρώ.

Πέταξε λοιπόν κάποιος καλός υφυπουργός η υπουργός τη λέξη απόσυρση αντί να πει τη λέξη κίνητρα και –χωρίς να το θέλει- πάγωσε την αγορά. Ευτυχώς γρήγορα έγιναν διευκρινήσεις και ξαναγέμισαν οι εκθέσεις αυτοκίνητων.

Πράγματι υπάρχει ένας μηχανισμός του υπουργείου Μεταφορών που διαπραγματεύεται  με κλιμάκια των Θεσμών για να προχωρήσει ένα πρόγραμμα με κίνητρα για την αγορά νέας τεχνολογίας αυτοκινήτων.  Σήμερα δεν μιλάμε για κινητήρες euro 5 ούτε για κινητήρες euro6.

Αυτοί οι κινητήρες «ξεπεράστηκαν». Σήμερα μιλάμε για κινητήρες euro 6-2 (Euro 6d-TEMP-EVAP-ISC) η για euro 6-2 (euro 6d-ISC) με χαρακτήρες DG και AM αντίστοιχα. Υπάρχουν  νέα πρότυπα εκπομπών καυσαερίων  που ισχύουν από 1-9-2019 και μέχρι 31-12-2020 ενώ από την 1-1-2021 οι απαιτήσεις είναι ακόμη πιο αυστηρές.

Για να ανακεφαλαιώσουμε. Απόσυρση με την έννοια που γνωρίζαμε δεν υπάρχει και  δεν φαίνεται στον ορίζοντα να υπάρχει.

Αυτό που περιμένουμε είναι φορολογικές ελαφρύνσεις  στα αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας και μεγάλα κίνητρα σε όσους αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Η κυβέρνηση οφείλει να πάρει άμεσα δίκαιες αποφάσεις και να ανακοινώσει τα κίνητρα που μπορεί να είναι μειωμένα τέλη ταξινόμησης, μειωμένα τέλη κυκλοφορίας και μηδενικός φόρος στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ο στόλος των αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι γερασμένος και πρέπει να ανανεωθεί. Πρέπει να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων στην ατμόσφαιρα . Αυτό θέλει η Ευρώπη. Λιγότερους ρύπους. Μόνο που εκεί οι κυβερνήσεις που προσπαθούν να  μειώσουν τη μόλυνση δίνουν οικονομικά κίνητρα στους νέους αγοραστές.

 

 

 

 

 

Όταν κάποιος δεν γνωρίζει τη σημασία μιας λέξης καλύτερα να σιωπά gr.

now24.gr-auto

Tags:
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: