Του Πέρη Χαλάτση
Έτοιμη για την ελληνική αγορά είναι η νέα BMW X4 αρκεί να υπάρχουν κάποια χρήματα στην άκρη. Και για να μην σας βάζουμε σε αγωνία σας λέμε προκαταβολικά ότι αν έχετε το λιγότερο 63.150 ευρώ μπορείτε να την αποκτήσετε. Βέβαια για τους πιο απαιτητικούς αλλά με πιο γερά πορτοφόλια υπάρχουν φοβερές προτάσεις που ανεβάζουν όμως την τιμή στα 91.990 ευρώ.
Το ερώτημα όμως είναι ένα. Η ελληνική αγορά αντέχει τέτοια νούμερα; Και η BMW που κατασκευάζει άριστα και ανταγωνιστικά αυτοκίνητα τι ελπίδες έχει για να πρωταγωνιστήσει σε μια Ελλάδα που η οικονομία της πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο;
Μπορεί εμείς εδώ να έχουμε χάσει τη μπάλα όμως δεν συμβαίνει το ίδιο στις άλλες αγορές.
O Κωνσταντίνος Διαμαντής , αναφέρθηκε στα αποτελέσματα που είχε η BMW στην παγκόσμια.
To 2018 για την BMW η σειρά Χ είναι μια πολύ καλή χρονιά. Στην παγκόσμια αγορά από την αρχή της χρονιάς μέχρι σήμερα έχει μια αύξηση της τάξης του 13,4% που αν το μεταφράσουμε σε αυτοκίνητα είναι 57.129 μονάδες. Καθόλου κακό το νούμερο αν σκεφθείτε ότι η σειρά Χ δεν είναι φθηνή. Διαβάσατε στην αρχή τα νούμερα και πήρατε μια γεύση για τις τιμές που κοστολογούν οι Γερμανοί την σειρά Χ.
Ωστόσο και το 2017 ήταν εξαιρετικό για την Χ3. Από την ημέρα που λανσαρίστηκε μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου οι πωλήσεις της BMW για την Χ3 έφθασαν στο 38%.
Αύξηση στις πωλήσεις παρουσίασε και η Ελλάδα. Η σειρά Χ1 που είναι και η πιο φθηνή από τις υπόλοιπες σειρές στην κατηγορία των πολυτελών SUV παρουσίασε αύξηση 65%. Θα μου πείτε υπάρχουν τόσα χρήματα; Κάποιοι έχουν. Και αυτοί αγοράζουν. Είναι αυτοί οι λίγοι που έχουν και θέλουν να ξεχωρίζουν. Βέβαια δεν θα είναι και πολλοί που θα δώσουν σχεδόν 92.000 ευρώ για ένα αυτοκίνητο.
Ας μην βιαζόμαστε όμως γιατί η Χ4 τώρα μπήκε στην ελληνική αγορά. Θα περιμένουμε μέχρι το Δεκέμβριο για να δούμε πόσες Χ4 των 92.000 ευρώ πουλήθηκαν.
Η παρουσίαση έγινε στην Παιανία. Και ήταν στατική. Η Χ4 είναι ένα πολυτελές SUV και προορίζεται για να γράψει το επόμενο κεφάλαιο στην επιτυχημένη ιστορία του πρώτου Sports Activity Coupe της premium μεσαίας κατηγορίας. Με σπορ σχεδίαση και αεροδυναμικές φόρμες αλλά ταυτόχρονα πιο ευρύχωρη και πιο άνετη από την Χ3.
Τα στοιχεία που μας έδωσε ο κ. Νίκος Καψής, product manager της εταιρείας BMW ήταν εντυπωσιακά. Σε σύγκριση με την 1η γενιά της Χ4 το μοντέλο που είδαμε στην Παιανία έχει μεγαλώσει σε μήκος κατά 81 χλστ ( 4.752 χλστ) σε πλάτος κατά 37 χλστ (1.918 χλστ ) και έχει μειωθεί στο ύψος κατά 3 χλστ (1.621 χλστ.). Μεγάλωσε ακόμη και το μεταξόνιο κατά 54 χλστ (2.864 χλστ.) . Μειώθηκε και ο αεροδυναμικός συντελεστής που τώρα Cd 0.30.
Στη νέα Χ4 έχει αλλάξει η μπροστινή μάσκα, ο προφυλακτήρας και τα φώτα που είναι LED. Μπροστά τα στρογγυλά φωτά έγιναν εξάγωνα.
Το μεγαλύτερο μεταξόνιο αύξησε και τους εσωτερικούς χώρους. Οι πίσω επιβάτες έχουν +30 χλστ περισσότερο χώρο για να μην ακουμπούν τα γόνατα στα μπροστινά καθίσματα.
Η Χ4 στο εσωτερικό της ακολουθεί τις κλασικές γραμμές BMW. Πολύ καλή είναι η οθόνη του συστήματος iDrive με διαγώνιο 10.25 ίντσών και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων.
Μεγαλύτερος είναι και ο χώρος στο πορτμπαγκάζ. Αυξήθηκε κατά 30 λίτρα και φτάνει τώρα τα 525 λίτρα.
Το σημαντικό όμως είναι τα συστήματα ασφαλείας που είναι εξοπλισμένη η Χ4, η βελτιωμένη δυναμική στη οδήγηση, η αναβαθμισμένη τεχνολογία πλαισίου και φυσικά η μείωση βάρους έως 50 kg
Στον στάνταρ η προαιρετικά διατίθενται το Variable Sport Steering (σπορ σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού),το Performance Control (έλεγχος επιδόσεων), η προσαρμοζόμενη ανάρτηση Adaptive M, το διαφορικό M Sport και τα φρένα M Sport.
Υπάρχει ακόμη η τελευταία έκδοση του λειτουργικού συστήματος iDrive. Ο ευφυής φωνητικός έλεγχος (voice control) είναι στο στάνταρ εξοπλισμό αλλά προαιρετικά είναι το Control Display με λειτουργία οθόνης αφής και το σύστημα ελέγχου μέσω αναγνώρισης χειρονομιών BMW. Προαιρετικό είναι το Driving Assistant Plus με Steering & lane control assistant και Lane Keeping Assistant με προστασία από πλευρική σύγκρουση.
Δεν την οδηγήσαμε αφού η παρουσίαση ήταν στατική. Ωστόσο ο κ. Καψής ανέφερε για το σπορ σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού, τη προσαρμοζόμενη ανάρτηση Adaptive M, το διαφορικό M Sport και τα φρένα M Sport, που ανήκουν στον έξτρα εξοπλισμό.
Σημειώστε ότι υπάρχουν οι επιλογές για μπλοκέ διαφορικό. Όλα αυτά ρυθμίζονται εύκολα από το χειριστήριο. Στην ένδειξη DSC ΟΝ είναι κανονικό το μπλοκέ διαφορικό. Στην ένδειξηγ DTC είναι πιο ενεργό το μπλοκέ διαφορικό ενώ στην ένδειξη DSC Off είναι ενεργό το μπλοκέ διαφορικο.
Την Χ4 μπορείτε να τη βρείτε με τρείς διαφορετικούς κινητήρες βενζίνης κάτω από το καπό. Υπάρχει μια δίλιτρη με βενζίνη που αποδίδει 184 και 252 ίππους και μια 3λιτρη και αυτή με βενζίνη που αποδίδει 360 ίππους. Τέλος η diesel έκδοση ξεκινάει με δύο κινητήρες των 2 λίτρων με απόδοση 190 και 231 ίππων και δύο κινητήρες των 3 λίτρων που αποδίδουν 265 και 326 ίππους. Όλες οι εκδόσεις συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων.
Οι εκδόσεις είναι τρείς. Η xLine, η M Sport X και η M Sport. Σύμφωνα με τις επίσημες μετρήσεις η BMW X4 αναφέρει κατανάλωση μικτού κύκλου: 9,0 – 5.4 l/100 km και εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 209 – 142 g/km).
Πανελλαδική παρουσίαση της νέας BMW X4 gr.
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto, SLIDER, Νέας